Dile maruz kalma, öğrenenlerin öğrenmekte oldukları veya öğrenmeye çalıştıkları hedef dilleri ile temas düzeylerini ifade eder. Genel olarak, çoğu araştırmacı, dil maruziyetini, öğrencilerin hedef dil öğrenimini kapsamlı bir şekilde etkileyen sınıf dışındaki uygulamalarına atıfta bulunur. Bir dilin pratiğinin olmaması, yabancı dilde konuşmalarını engellemekte ve dolayısıyla bu sorunu çözme ihtiyacını doğurmaktadır. Yabancı bir dili, özellikle de İngilizceyi akıcı bir şekilde konuşamayan öğrenciler, konuşma sırasında kendilerini net bir şekilde iletişim kuramadıklarını ifade ederler. Bu durum sinir bozucu olabilir ve bu nedenle dile maruz kalma yabancı dil konuşmadaki başarısızlığı gidermeye yardımcı olabilir. Dile maruz kalma, öğrencilerin öğrenmeye istekli olmalarını motive eder. Güvenli bir ortam ve amaçlı kurallar modelleyerek ve teşvik ederek, öğrenciler doğru olanı yapmak ve birbirlerine yardım etmek için motive olurlar. Öğrencilerin kendi öğrenme hedeflerine ilgi duymalarını ve yatırım yapmalarını sağlamak için öğretmenlerin sınıfta iç motivasyona vurgu yapması önemlidir. Bu nedenle bu araştırma, öğrencilerin üniversite eğitimleri sırasında İngilizce konuşmayı benimseyip benimsemediklerini savunmaktadır. Çalışmanın amacı, Gagauzya Komrat Üniversitesi'nde yabancı dil eğitimi alan öğrencilerle ve Balıkesir Üniversitesi İngilizce bölümünde okuyan öğrencilerle dile maruz kalmanın etkileri üzerine araştırma yapılmıştır. Araştırma 2020 eğitim öğretim yılında gerçekleştirilmiştir. Balıkesir Üniversitesi'nden 102, Komrat Üniversitesi'nden 108 katılımcı vardı. Araştırmanın verileri, Gökcan ve Çobanoğlu Aktan (2017) tarafından yabancı dil öğrencileri için geliştirilen "İngilizceye Maruz Kalma Ölçeği" ile toplanmıştır. Araştırma soruları öğrencilere zamanlarının ne kadarının İngilizce'ye maruz kaldıklarını ölçmek için yöneltildi. Çalışmadan elde edilen sonuçlar, Balıkesir'deki öğrencilerin yüzde 51,43'ünden fazlasının Komrat üniversitesindeki öğrencilerden daha fazla dile maruz kaldığını ortaya koymuştur
Yabancı dile maruz kalma yabancı dil öğrenimi yabancı dil öğretimi okuliçi-okuldışı öğrenim
Language exposure refers to the level of the learners contact with their target languages which they are learning or attempting to learn. Generally, most researchers refer language exposure to student’s practices outside the classroom which extensively impacts on their target language learning. The lack of practicing of a language hampers their speaking in a foreign language and hence create the need to solve this problem. Students that can not be speak a foreign language fluently, especially English find themselves unable to communicate clearly during speaking.This can be frustrating and hence helping to solve failure in speaking a foreign language. Exposure to language motivate students’ willingness to learn. By modeling and encouraging a safe environment and purposeful rules, students feel motivated to do the right thing and help one another. It is important for teachers to put an emphasis on intrinsic motivation in the classroom to keep students interested and invested in their own learning goals. For this reason, this research advocates that if scholars can embrace speaking in English during university eduction.The purposeof the study is that exposure of language to students who study foreign languages in Komrat University of Gagauzia and students who study in English department at Balıkesir University is discussed. The study was carried out during 2020 academic year. There were 102 participants from Balıkesir University and 108 participants from Komrat University. The data of the study were collected by the "Exposure Scale to English" developed by Gökcan and Çobanoğlu Aktan (2017) for foreign language students.Research questions were directed to students to measure how much of their time were exposed to English.The results from the study are also in line with other present research which reveal that more than 51.43 percent of students in Balikesir were increasingly exposed to the English language in school, at home, while interacting with friends, and media
Language exposure Foreign language learning Foreign language teaching In-school-out-of-school learning
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Linguistics |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2021 |
Acceptance Date | December 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.