Geleneksel Türk müziği, taşıdığı estetik değerin yanı sıra sahip olunan köklü tarih, toplumsal hafıza ve kültürel kimliği gençlere aktaran güçlü bir araçtır. Türk Milli Eğitim sistemi içerisinde yer alan müzik eğitimi, kültürümüzün bir parçası olan geleneksel Türk müziğinin fark edilmesini ve özümsenmesini sağlama amacını taşır. Bu çalışmanın amacı, formal eğitim gören öğrencilerin geleneksel Türk müziğine olan ilgi durum ve düzeylerini müzik öğretmenlerinin görüş ve yorumları ile değerlendirmektir. Çalışmanın amacına uygun olarak, sahada en çok gözlem yapma olanağı olan öğretmelerden derinlemesine bilgi almak ve beyin fırtınası sağlamak için nitel veriler sağlamaya karar verilmiştir. Veriler, yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak elde edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Tokat ili Merkez ilçede görev yapan 55 müzik öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak kullanılan görüşme formu, katılımcıların demografik özellikleri ve geleneksel Türk müziği aktarımı hakkındaki görüşlerini elde etmeye yöneliktir. Verilerin analiz süreci boyunca MAXQDA 24 paket programından yararlanılarak tema ve kodlar oluşturulmuştur. Müzik öğretmenlerinin görüşlerinden elde edilen bulgular, öğrencilerin geleneksel Türk müziğine, beklenilen düzeyde ilgi duymadığını göstermektedir. Katılımcı öğretmenler, ilgisizliğin; çevreden gelen uyaranlarla, yaş, sosyal medya, teknoloji, arkadaş grubu gibi değişkenlerin etkisiyle olduğunu bildirmektedir. Çalışmaya görüş ve yorumlarıyla veri sağlayan öğretmenler; gelişen popüler kültürün etkisiyle öğrencilerin geleneksel Türk müziğine yeterince ilgi duymadıklarını, ancak geleneksel Türk müziğinin ana yapısını kaybetmeden güncel uygulamalarla yaygın olarak kullanılabileceğini belirtmişlerdir.
Çalışma Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi sosyal ve beşeri bilimler araştırmaları etik kurulu 01-30 karar sayılı kararı ile etik açıdan uygunluğu raporuna sahiptir.
In addition to its aesthetic value, traditional Turkish music is a powerful tool that conveys deep-rooted history, social memory and cultural identity to young people. Music education within the Turkish National Education system aims to ensure that traditional Turkish music, which is a part of our culture, is recognized and assimilated. The aim of this study is to evaluate the level of interest of students in formal education in traditional Turkish music with the opinions and comments of music teachers. In accordance with the purpose of the study, it was decided to provide qualitative data in order to obtain in-depth information and brainstorming from the teachers who had the opportunity to make the most observations in the field. The data were obtained using a semi-structured interview technique. The study group of the research consisted of 55 music teachers working in the central district of Tokat province. The interview form used as a data collection tool aimed to obtain the demographic characteristics of the participants and their views on traditional Turkish music transmission. During the data analysis process, themes and codes were created by using MAXQDA 24 package program. The findings obtained from the opinions of music teachers show that students are not interested in traditional Turkish music at the expected level. Participant teachers state that this lack of interest is due to the stimuli from the environment and variables such as age, social media, technology, and friend group. The teachers who provided data to the study with their opinions and comments stated that students are not interested enough in traditional Turkish music due to the influence of the developing popular culture, but that traditional Turkish music can be widely used with current practices without losing its main structure.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Specialist Studies in Education (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2024 |
Submission Date | October 8, 2024 |
Acceptance Date | December 3, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 7 Issue: 2 |
Creative Commons
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.