Gıda etiketleri, ambalaj üzerinde yer alan, tüketicinin doğru, dengeli, sağlıklı ve ekonomik ürün tüketebilmesi amacıyla ihtiyacı olan her türlü bilgiyi tüketiciye sunan ve tüketici ile ürün arasında bir köprü vazifesi gören bir araçtır. Tüketicilerin gıda etiketi okuma alışkanlıklarını, gıda etiketlerinin fiziki yapıları, görsellikleri, üzerinde bulundurdukları bilgiler dışında, tüketiciye ait pek çok faktör etkilemektedir. Son yıllarda tüm dünyada, başta sağlık farkındalıkları olmak üzere pek çok faktör gıda etiketi okuma alışkanlıklarında artışa yol açmaktadır. Bununla birlikte halen bu alışkanlığa sahip olmayan ciddi bir oran da mevcuttur. Bu çalışmada, öncelikle gıda etiketlerinin tanımı, tarihçesi, mevcut mevzuat dahilinde üzerinde taşıması gereken bilgileri tanımlanarak, literatürde yer alan konu ile ilgili yapılmış çalışmaları derlemek suretiyle, tüketicilerin gıda etiketi okuma alışkanlıkları değerlendirildi. Ortaya çıkan sonuçlar dahilinde öneriler oluşturulmaya çalışıldı.
| Primary Language | Turkish |
|---|---|
| Subjects | Law in Context (Other) |
| Journal Section | Makaleler |
| Authors | |
| Publication Date | March 10, 2023 |
| Published in Issue | Year 2022 Volume: 3 Issue: 6 |