Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EVALUATION OF PERCEPTION OF SECONDARY SCHOOL STUDENTS ABOUT VALUE OF PATIENCE

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 1, 102 - 113, 27.06.2018

Öz

Patience which
effect of people’s life and guidance attitude and behaivour of people is endurance
against to sad and tedius situations, cope with problems and difficulty  and ability of maintenance of life. This
value takes place in religion of islam, in anatolian cultur and tradition and
in system of national education. In researc conducted students explained value
of patience by drawing pictures. As a result of this study students drawings
analysed and was described in 21 categories. When we look to categories it is
obvious that some factors like real life events, school environmet, situations
of daily life, interpersonal relations and religious events effect perception
of students about value of patience. According to this result for teaching
value of patience some factors like real life events, school environment,
situations of daily life, interpersonal relations and religious events effect
perception of students about value of patience are important and effect
perception of patience value.

Kaynakça

  • -Balcı, Ali, Sosyal Bilimlerde Araştırma, Pegem Akademi yayınları, Ankara 2009.
  • -Buhari, Muhammed b. İsmail, el-Camiu’s-Sahih, Çağrı Yayınları, İstanbul, 1981.
  • -Çekin, Abdulkadir, Değer Açısından İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Kazanımları: Bir İçerik Analizi, Dinbilimleri Akademik Araştırma Dergisi, C. 12, Sayı:2.
  • -Demir-İşcan, Kenan-Canay Demirhan, Hayat Bilgisi Dersinde Değerler ve Değerler Eğitimi, 1. Ulusal İlköğretim Kongresi. Hacettepe Üniversitesi. Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü. Ankara, 15-17 Kasım 2007.
  • -Demir-Acar, Ö-M., Sosyal Bilimler Sözlüğü, Vadi yayınları, Ankara 2002.
  • -Dudley, K. C. (2003), Empirical development of a scale of patience, Dissertation Abstracts International, 54 (8), 4332.
  • - Eliüşük-Arslan, Ayşe-Coşkun, Sabır Ölçeğinin Türkçe’ye Uyarlanması: Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışmaları, Değerler Eğitim Dergisi, c. 14, No. 31, 67-86, Haziran 2016.
  • -Huss, E., & Cwikel, J. (2005). Researching creations: Applying arts-based research to Bedouin women’s drawings. International Journal of Qualitative Methods, 4 (4), 1-16.
  • -Kılıç, Recep, Ahlâkın Dini Temeli, TDV Yayınları, Ankara 1996.
  • -Kitab-ı Mukaddes, Boyacıyan Agop Matbaası, İstanbul 1881.
  • -Kur’an-ı Kerim.
  • -Kuş, D. (2000). İlköğretim Programlarının, Örtük Programın ve Okul Dışı Etmenlerin Değerleri Kazandırmada Etkililiğinin 8. Sınıf İlköğretim Öğrencilerinin ve Öğretmenlerinin Görüşlerine Göre İncelenmesi, Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • -Maggi Savin-Baden and Katherine Wimpenny (2014). A Practical Guide to Arts-related Research, Sense Publishers.
  • -Mehrabian, A. (1999). Manual for the Revised Achieving Tendency (MACH) and Disciplined Goal Orientation (CGO) Scales. Monterey, California: Alta Mesa.
  • -Müslim, İbnu’l-Haccac, Sünenü Müslim, Çağrı Yayınları, İstanbul 1981.
  • -Selçuk, Mualla, Çocuğun Eğitiminde Dini Motifler, Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları, Ankara 1991. -TDK Sözlüğü, Sabır maddesi.
  • -https://www.medikalakademi.com.tr/ofke-nedir-ofke-kontrolu-nasil-yapilir/ (Erişim: 22.03.2018; Saat 23:52).
  • -https://ttkb.meb.gov.tr/www/milli-egitim-suralari/dosya/12 Erişim tarihi: 24.04.2018).
  • -http://mufredat.meb.gov.tr/Programlar.aspx erişim tarihi 30.01.2018
  • -https://www.medikalakademi.com.tr/ofke-nedir-ofke-kontrolu-nasil-yapilir/ (Erişim: 22.03.2018; Saat 23:52)
  • -www.hiristiyan.net/vaazlar/Ant.incil Kilisesi/çöl düşüncüleri.

ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN SABIR DEĞERİ İLE İLGİLİ ALGILARININ RESİM YOLUYLA DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 1, 102 - 113, 27.06.2018

Öz

İnsanların hayatını
etkileyen en önemli değerlerden biri olan ve insan davranış ve tutumlarını
yönlendiren sabır; üzücü ve sıkıntılı durumlarda dayanma, hayattaki güçlük ve
problemlerle baş edebilme ve hayatı sürdürebilme yeteneğidir. Bu değer İslam
dininde, Anadolu kültür ve
·geleneğinde
ve Milli Eğitim Programlarında yer edinmiştir. Değerlerin edinilme düzeyini
ölçmek amacıyla yapılan bu araştırmada; öğrencilerin sabır değerini,  resimlerle ifade etmesi istenmiştir.
Resimlerin betimlenmesi ve analizi sonucunda ortaya 21 kategori çıkmıştır. Bu
kategoriler incelendiğinde görülmüştür ki, öğrencilerin sabır algısını
etkileyen en önemli faktörler; gerçek yaşam olayları, okul ortamı, kişiler
arası ilişkiler, duyguların kontrolü ve dini olgulardır. Ortaya çıkan bu duruma
göre öğrencilere sabır değerinin kazandırılmasında gerçek yaşam olaylarının,
günlük hayatta karşılaşılan durumların, duyguların kontrolü ve kişiler arası
ilişkilerin, dini olgular ve okul ortamının öğrencilerin değer algısını anlamlı
bir şekilde etkilediği görülmüştür.





Kaynakça

  • -Balcı, Ali, Sosyal Bilimlerde Araştırma, Pegem Akademi yayınları, Ankara 2009.
  • -Buhari, Muhammed b. İsmail, el-Camiu’s-Sahih, Çağrı Yayınları, İstanbul, 1981.
  • -Çekin, Abdulkadir, Değer Açısından İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Kazanımları: Bir İçerik Analizi, Dinbilimleri Akademik Araştırma Dergisi, C. 12, Sayı:2.
  • -Demir-İşcan, Kenan-Canay Demirhan, Hayat Bilgisi Dersinde Değerler ve Değerler Eğitimi, 1. Ulusal İlköğretim Kongresi. Hacettepe Üniversitesi. Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü. Ankara, 15-17 Kasım 2007.
  • -Demir-Acar, Ö-M., Sosyal Bilimler Sözlüğü, Vadi yayınları, Ankara 2002.
  • -Dudley, K. C. (2003), Empirical development of a scale of patience, Dissertation Abstracts International, 54 (8), 4332.
  • - Eliüşük-Arslan, Ayşe-Coşkun, Sabır Ölçeğinin Türkçe’ye Uyarlanması: Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışmaları, Değerler Eğitim Dergisi, c. 14, No. 31, 67-86, Haziran 2016.
  • -Huss, E., & Cwikel, J. (2005). Researching creations: Applying arts-based research to Bedouin women’s drawings. International Journal of Qualitative Methods, 4 (4), 1-16.
  • -Kılıç, Recep, Ahlâkın Dini Temeli, TDV Yayınları, Ankara 1996.
  • -Kitab-ı Mukaddes, Boyacıyan Agop Matbaası, İstanbul 1881.
  • -Kur’an-ı Kerim.
  • -Kuş, D. (2000). İlköğretim Programlarının, Örtük Programın ve Okul Dışı Etmenlerin Değerleri Kazandırmada Etkililiğinin 8. Sınıf İlköğretim Öğrencilerinin ve Öğretmenlerinin Görüşlerine Göre İncelenmesi, Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • -Maggi Savin-Baden and Katherine Wimpenny (2014). A Practical Guide to Arts-related Research, Sense Publishers.
  • -Mehrabian, A. (1999). Manual for the Revised Achieving Tendency (MACH) and Disciplined Goal Orientation (CGO) Scales. Monterey, California: Alta Mesa.
  • -Müslim, İbnu’l-Haccac, Sünenü Müslim, Çağrı Yayınları, İstanbul 1981.
  • -Selçuk, Mualla, Çocuğun Eğitiminde Dini Motifler, Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları, Ankara 1991. -TDK Sözlüğü, Sabır maddesi.
  • -https://www.medikalakademi.com.tr/ofke-nedir-ofke-kontrolu-nasil-yapilir/ (Erişim: 22.03.2018; Saat 23:52).
  • -https://ttkb.meb.gov.tr/www/milli-egitim-suralari/dosya/12 Erişim tarihi: 24.04.2018).
  • -http://mufredat.meb.gov.tr/Programlar.aspx erişim tarihi 30.01.2018
  • -https://www.medikalakademi.com.tr/ofke-nedir-ofke-kontrolu-nasil-yapilir/ (Erişim: 22.03.2018; Saat 23:52)
  • -www.hiristiyan.net/vaazlar/Ant.incil Kilisesi/çöl düşüncüleri.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Din Araştırmaları
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Davut Okçu Bu kişi benim

Ubeydullah Pilatin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 27 Haziran 2018
Kabul Tarihi 4 Haziran 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

ISNAD Okçu, Davut - Pilatin, Ubeydullah. “ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN SABIR DEĞERİ İLE İLGİLİ ALGILARININ RESİM YOLUYLA DEĞERLENDİRİLMESİ”. Batman Üniversitesi İslami İlimler Hakemli Dergisi 2/1 (Haziran 2018), 102-113.