Research Article
BibTex RIS Cite

Matematik Ödev Alışkanlığı Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

Year 2014, Volume: 31 Issue: 2, 27 - 47, 17.02.2016

Abstract

Öğrencileri ve öğretmenleri olduğu kadar velileri de etkileyen ödevler müfredat tartışmalarının çoğunda önemli bir yer bulmaktadır. Ödevlerin, özellikle matematik ödevlerinin, matematik başarısıyla yüksek ilişki göstermesi nedeniyle ihmal edilmemesi gereken eğitsel alışkanlıklar olduğu düşünülmektedir. Bu çalışmada ortaokul öğrencilerinin matematik dersindeki ödev alışkanlıklarını belirlemek amacıyla Likert tipi bir ölçme aracı geliştirilmiştir. Öğrencilerin matematik dersindeki ödev alışkanlıkları kendi kendilerini değerlendirdikleri bir öğrenci formu ve velilerin öğrencilerin ödev alışkanlıklarını değerlendirdikleri bir ebeveyn formu ile belirlenmeye çalışılmıştır. Ölçeğin öğrenci formu için 298 ilköğretim ikinci kademe öğrencisinden, ebeveyn formu için 197 ebeveynden veri toplanmış ve açımlayıcı faktör analizi yapılmıştır. Faktör döndürme sonrasında ölçeğin ebeveyn formunun iki faktörlü 15 maddeden oluşan bir yapıya, öğrenci formunun ise üç faktörlü 16 maddeden oluşan bir yapıya sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca her iki formun da matematik başarısı ile anlamlı ilişkisi olduğu görülmüştür.

References

  • Anesco, K.M., Schoiock, G, Ramirez, R. & Levine, F. M.(1987). The Homework Problem Checklist: Assesing Children’s Homework Difficulties. Behavioral Assessment, 9(2), 179-185.
  • Bembenutty, H. (2009). Self Regulation of Homework Completion. Psychology Journal, 6, 138-153.
  • Benli, E., Sarıkaya, M. (2011). Fen ve Teknoloji Derslerinde Verilen Ödevlere Yönelik İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Sınıf Düzeyleri ve Cinsiyete Göre Görüşlerinin Düzenlenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(2), 489-502.
  • Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal Bilimler İçin Veri analizi El Kitabı (7. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Cancio, E. J., West, R. P.,& Young, K. R. (2004). Improving Mathematics Homework Completion and Accuracy of Students with EBD Through Self Manegement and Parent Participation. Journal of Emotional and Behavioral Disorders, 12(1), 9-22.
  • Cooper, H. (1989). Homework. White Plains, NY: Longman.
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G.,& Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal Bilimler İçin Çok Değişkenli İstatistik: SPSS ve Lisrel Uygulamaları (1. Baskı). Ankara: Pegem A Akademi.
  • Dettmers, S., Trautwein, U., Lüdtke, O., Goetz, T., Frenzel, A.C. & Pekrun, R. (2011). Students’ emotions during homework in mathematics: Testing a theoretical model of antecedents and achievement outcomes. Contemporary Educational Psychology, 36(1), 25–35.
  • Dombrowski, S.C., Watkins, M.W., Mautone, J. A., Eagle,& J. W. (2007). Assessing Children’s Homework Performance: Development of Multi dimentional, Multi informant Rating Scales. Journal of School Psychology, 45(3), 333-348.
  • Gedik, M, Orhan, S. (2013). İlköğretim 6. ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Türkçe Dersi Ödevleri Hakkındaki Görüşleri. Karadeniz Araştırmaları, 38, 135-148.
  • Goetz, T., Hall, N. C., Frenzel, A. C. & Pekrun, R. (2006). A hierarchical conceptualization of enjoyment in students. Learning and Instruction, 16, 323– 338.
  • Hill, S., Spencer, S., Alston, R. & Fitzgerald, J. (1986). Homework Policies in the Schools. Education,107(1), 58.
  • Hong, E., & Lee, K. (2006a). Homework Problems Questionnaire: Student Form. Las Vegas: University of Nevada, Las Vegas.
  • Hong, E., & Lee, K. (2006b). Homework Problems Questionnaire: Teacher Form. Las Vegas: University of Nevada, Las Vegas.
  • Jong, R. Westerhof, K. J., & Creemers, B.P.M. ( 2000). Homework and Math Achievement in Junier High Schools. Educational Research and Evaluation, 6(2), 130-157.
  • Kitsantas, A., Cheema, J.,& Ware, H. W. (2011). Mathematics Achievement: The Role of Homework and Self-efficacy Beliefs. Journal of Advanced Academics, 22(2), 310-339.
  • Özer, B., Öcal, S. (2012). İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Ev Ödevlerine Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 1-16. Power, T.J.,
  • Ramdass, D.,& Zimmerman, B. J. (2011). Developing Self Regulation Skills: The Important Role of Homework. Journal of Advanced Academics, 22(2), 194-218.
  • Sara, M., Lindberg,S.M., Hyde,J.S., & Hirsch, L.M. (2008). Gender and Mother-Child Interactions During Mathematics Homework. Merrill-Palmer Quarterly, 54(2), 232–255.
  • Sarıgöz, O. (2011). Ortaöğretim Öğrencilerinin Kimya Derslerinde Verilen Ev Ödevleri Hakkındaki Düşüncelerin Değerlendirilmesi. Electronic Journal of Vocational Colleges, 1 (1), 80-87.
  • Şimşek, Ö. F. (2007). Yapısal Eşitlik Modeline Giriş (1. Baskı). Ankara: Ekinoks.
  • Turanlı, A.S. (). Öğretmenlerin Ödeve İlişkin Görüşleri: Ortamsal Etmenler Dair Nitel Bir Çalışma. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37 (3), 129-143.
  • Van Voorhis, F. L. (2011). Costs and Benefits of Family Involvement in Homework. Journal of Advanced Academics, 22 ( 2), 220–249.
  • Wilson, J.,& Rhodes, J. (2010). Student Perspectives on Homework. Education, 131(2), 351-358.
  • Worrell, F. C., Gabelko, N. H., Roth, D. A., & Samuels, L. K. (1999). Parents' Reports on Homework Amount and Problems in Academically Talented Elementary Students. Gifted Child Quarterly, 43, 86-94.
  • Yücel, A. S. (2004). Ortaöğretim Düzeyindeki Öğrencilerin Kimya Derslerinde Verilen Ev Ödevlerine Karşı Tutumlarının İncelenmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24 (1), 147-159.
Year 2014, Volume: 31 Issue: 2, 27 - 47, 17.02.2016

Abstract

References

  • Anesco, K.M., Schoiock, G, Ramirez, R. & Levine, F. M.(1987). The Homework Problem Checklist: Assesing Children’s Homework Difficulties. Behavioral Assessment, 9(2), 179-185.
  • Bembenutty, H. (2009). Self Regulation of Homework Completion. Psychology Journal, 6, 138-153.
  • Benli, E., Sarıkaya, M. (2011). Fen ve Teknoloji Derslerinde Verilen Ödevlere Yönelik İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Sınıf Düzeyleri ve Cinsiyete Göre Görüşlerinin Düzenlenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(2), 489-502.
  • Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal Bilimler İçin Veri analizi El Kitabı (7. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Cancio, E. J., West, R. P.,& Young, K. R. (2004). Improving Mathematics Homework Completion and Accuracy of Students with EBD Through Self Manegement and Parent Participation. Journal of Emotional and Behavioral Disorders, 12(1), 9-22.
  • Cooper, H. (1989). Homework. White Plains, NY: Longman.
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G.,& Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal Bilimler İçin Çok Değişkenli İstatistik: SPSS ve Lisrel Uygulamaları (1. Baskı). Ankara: Pegem A Akademi.
  • Dettmers, S., Trautwein, U., Lüdtke, O., Goetz, T., Frenzel, A.C. & Pekrun, R. (2011). Students’ emotions during homework in mathematics: Testing a theoretical model of antecedents and achievement outcomes. Contemporary Educational Psychology, 36(1), 25–35.
  • Dombrowski, S.C., Watkins, M.W., Mautone, J. A., Eagle,& J. W. (2007). Assessing Children’s Homework Performance: Development of Multi dimentional, Multi informant Rating Scales. Journal of School Psychology, 45(3), 333-348.
  • Gedik, M, Orhan, S. (2013). İlköğretim 6. ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Türkçe Dersi Ödevleri Hakkındaki Görüşleri. Karadeniz Araştırmaları, 38, 135-148.
  • Goetz, T., Hall, N. C., Frenzel, A. C. & Pekrun, R. (2006). A hierarchical conceptualization of enjoyment in students. Learning and Instruction, 16, 323– 338.
  • Hill, S., Spencer, S., Alston, R. & Fitzgerald, J. (1986). Homework Policies in the Schools. Education,107(1), 58.
  • Hong, E., & Lee, K. (2006a). Homework Problems Questionnaire: Student Form. Las Vegas: University of Nevada, Las Vegas.
  • Hong, E., & Lee, K. (2006b). Homework Problems Questionnaire: Teacher Form. Las Vegas: University of Nevada, Las Vegas.
  • Jong, R. Westerhof, K. J., & Creemers, B.P.M. ( 2000). Homework and Math Achievement in Junier High Schools. Educational Research and Evaluation, 6(2), 130-157.
  • Kitsantas, A., Cheema, J.,& Ware, H. W. (2011). Mathematics Achievement: The Role of Homework and Self-efficacy Beliefs. Journal of Advanced Academics, 22(2), 310-339.
  • Özer, B., Öcal, S. (2012). İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Ev Ödevlerine Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 1-16. Power, T.J.,
  • Ramdass, D.,& Zimmerman, B. J. (2011). Developing Self Regulation Skills: The Important Role of Homework. Journal of Advanced Academics, 22(2), 194-218.
  • Sara, M., Lindberg,S.M., Hyde,J.S., & Hirsch, L.M. (2008). Gender and Mother-Child Interactions During Mathematics Homework. Merrill-Palmer Quarterly, 54(2), 232–255.
  • Sarıgöz, O. (2011). Ortaöğretim Öğrencilerinin Kimya Derslerinde Verilen Ev Ödevleri Hakkındaki Düşüncelerin Değerlendirilmesi. Electronic Journal of Vocational Colleges, 1 (1), 80-87.
  • Şimşek, Ö. F. (2007). Yapısal Eşitlik Modeline Giriş (1. Baskı). Ankara: Ekinoks.
  • Turanlı, A.S. (). Öğretmenlerin Ödeve İlişkin Görüşleri: Ortamsal Etmenler Dair Nitel Bir Çalışma. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37 (3), 129-143.
  • Van Voorhis, F. L. (2011). Costs and Benefits of Family Involvement in Homework. Journal of Advanced Academics, 22 ( 2), 220–249.
  • Wilson, J.,& Rhodes, J. (2010). Student Perspectives on Homework. Education, 131(2), 351-358.
  • Worrell, F. C., Gabelko, N. H., Roth, D. A., & Samuels, L. K. (1999). Parents' Reports on Homework Amount and Problems in Academically Talented Elementary Students. Gifted Child Quarterly, 43, 86-94.
  • Yücel, A. S. (2004). Ortaöğretim Düzeyindeki Öğrencilerin Kimya Derslerinde Verilen Ev Ödevlerine Karşı Tutumlarının İncelenmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24 (1), 147-159.
There are 26 citations in total.

Details

Journal Section Original Articles
Authors

Zeynep Çiğdem Özcan This is me

Emine Erktin

Publication Date February 17, 2016
Published in Issue Year 2014 Volume: 31 Issue: 2

Cite

APA Özcan, Z. Ç., & Erktin, E. (2016). Matematik Ödev Alışkanlığı Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Bogazici University Journal of Education, 31(2), 27-47.