Bu araştırmanın amacı, kırsal kesimde öğrenim gören 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin ve öğretmenlerinin matematik eğitimi hakkındaki görüşlerini belirlemektir.Çalışmanın örneklemini kırsal kesiminde görev yapan 4 matematik öğretmeni ve bu öğretmenlerin 9 öğrencisi oluşturmaktadır. Fenomonografik yöntem kullanılarak yürütülen araştırmada, veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanan "Öğrenci ve Öğretmen Görüşme Formu" kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre kırsal kesimde öğrenim gören öğrenciler matematiği önemli ve gerekli bir ders olarak görmekte ve iyi bir meslek sahibi olmada matematiğin etkisinin önemli olduğuna inanmaktadırlar. Kırsal kesimde görev yapan öğretmenler ise matematik eğitiminin dezavantajlarını öğrenci, öğretmen ve aile-çevre olarak görmekte, matematik programını kırsalda uygulamada sıkıntı yaşamakta olduklarını ve öğrencilerin matematiği günlük hayatla ilişkilendirmede de sorunlar yaşadıklarını belirtmişlerdir.
Journal Section | Original Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | July 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 33 Issue: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.