Zihinsel yetersizliği olan yetişkin bireylere doğrudan öğretim yöntemi ile tablet bilgisayarda oyun oynama becerisinin kazandırılmasının hedeflendiği araştırmada tek denekli deneysel desenlerden denekler arası yoklama evreli çoklu yoklama modeli kullanılmıştır. Araştırmaya Nevşehir ilinin Gümüşkent ilçesinde bulunan zihinsel engelliler bakım ve rehabilitasyon merkezine devam eden yaşları 49-53 arası olan üç yetişkin erkek birey katılmıştır. Araştırma bulguları değerlendirildiğinde zihinsel yetersizliği olan yetişkin bireylere doğrudan öğretim yöntemi ile gerçekleştirilen öğretim oturumları başında katılımcıların tümü düşük düzeyde başarı sergilerken öğretim oturumları sona erdikten sonra ölçütü karşılar düzeyde performans sergiledikleri görülmektedir. Bu durum öğretim oturumları sona erdikten 2, 4 ve 6 hafta sonra da devam etmiştir. Araştırma bulguları, zihinsel yetersizliği olan yetişkin bireylere doğrudan öğretim yöntemi ile tablet bilgisayarda oyun oynama becerisinin kazandırılmasının etkili olduğunu göstermektedir.
Journal Section | Original Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | July 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 33 Issue: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.