Bu çalışma, kimya derslerinde sürece önem veren bilimsel tartışma (argümantasyon) tekniğinin, aday kimya öğretmenlerine öğretilmesinin ardından, bu tekniğin aday kimya öğretmenleri tarafından ne ölçüde ve nasıl kullanıldığını araştırmaya yöneliktir. Çalışmanın örneklemini, 17 son sınıf kimya öğretmenliği öğrencisi oluşturmaktadır. Bu öğrenciler, almış oldukları öğretmenlik uygulaması dersi sırasında, haftada 1,5 saat olmak üzere 6 hafta boyunca, bu tekniğin öğretildiği uygulamalı eğitim seanslarına katılmışlardır. Bu eğitim seanslarının ardından öğretmen adayları bu süreçte öğrendiklerini kullanarak hazırladıkları ders planlarını uygulamışlardır. Aday öğretmenler hazırladıkları ders planlarını uygularken araştırmacılardan biri tarafından gözlemlenmiş ve derslerin ses kaydı alınmıştır. Ders planları, gözlem notları ve ses kayıtları incelendiğinde, öğretmen adaylarının çoğunun bilimsel tartışma (argümantasyon) tekniğini derslerine entegre etmeyi başardıkları ve eğitim seansları süresince öğrendiklerini etkili bir şekilde uygulayabildikleri görülmektedir.
Bu çalışma, kimya derslerinde sürece önem veren bilimsel tartışma (argümantasyon) tekniğinin, aday kimya öğretmenlerine öğretilmesinin ardından, bu tekniğin aday kimya öğretmenleri tarafından ne ölçüde ve nasıl kullanıldığını araştırmaya yöneliktir. Çalışmanın örneklemini, 17 son sınıf kimya öğretmenliği öğrencisi oluşturmaktadır. Bu öğrenciler, almış oldukları öğretmenlik uygulaması dersi sırasında, haftada 1,5 saat olmak üzere 6 hafta boyunca, bu tekniğin öğretildiği uygulamalı eğitim seanslarına katılmışlardır. Bu eğitim seanslarının ardından öğretmen adayları bu süreçte öğrendiklerini kullanarak hazırladıkları ders planlarını uygulamışlardır. Aday öğretmenler hazırladıkları ders planlarını uygularken araştırmacılardan biri tarafından gözlemlenmiş ve derslerin ses kaydı alınmıştır. Ders planları, gözlem notları ve ses kayıtları incelendiğinde, öğretmen adaylarının çoğunun bilimsel tartışma (argümantasyon) tekniğini derslerine entegre etmeyi başardıkları ve eğitim seansları süresince öğrendiklerini etkili bir şekilde uygulayabildikleri görülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Original Articles |
Authors | |
Publication Date | September 2, 2015 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 26 Issue: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.