Makale, Cumhuriyet döneminde eğitim ve eğitim kurumlarının tarihi gelişim ve değişim süreçlerini, dönemleriyle ele almaktadır. Kuruluşta eğitim alanında düzenleyici olan Atatürk ilkelerinden, milliyetçiliğin günümüzde küreselciliğe dönüşmesine; halkçılığın, bireyci yaklaşımlarla etnisite ve din gibi ayrışımlartemelinde tanımlanmasına; devletçiliğin, yerini girişimci ve dünya piyasası ile bütünleşen yeni liberal (neoliberal) yaklaşımlara bırakmasına; laikliğin, yeni muhafazakâr (neo-konservatif) bir yaklaşım çerçevesinde, dinin kurumlar içi meşru statü kazanma sürecine dönüşmesine; inkılapçılığın ise bunları içeren birparadigma değişimi oluşturmasına vurgu yapılmaktadır.Anahtar sözcükler: Cumhuriyet dönemi, Eğitim, Eğitim kurumları, Atatürk ilkeleri ve dönüşümleri
Makale, Cumhuriyet döneminde eğitim ve eğitim kurumlarının tarihi gelişim ve değişim süreçlerini, dönemleriyle ele almaktadır. Kuruluşta eğitim alanında düzenleyici olan Atatürk ilkelerinden, milliyetçiliğin günümüzde küreselciliğe dönüşmesine; halkçılığın, bireyci yaklaşımlarla etnisite ve din gibi ayrışımlartemelinde tanımlanmasına; devletçiliğin, yerini girişimci ve dünya piyasası ile bütünleşen yeni liberal (neoliberal) yaklaşımlara bırakmasına; laikliğin, yeni muhafazakâr (neo-konservatif) bir yaklaşım çerçevesinde, dinin kurumlar içi meşru statü kazanma sürecine dönüşmesine; inkılapçılığın ise bunları içeren birparadigma değişimi oluşturmasına vurgu yapılmaktadır.Anahtar sözcükler: Cumhuriyet dönemi, Eğitim, Eğitim kurumları, Atatürk ilkeleri ve dönüşümleri
Journal Section | ARTICLE |
---|---|
Authors | |
Publication Date | February 15, 2016 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 29 Issue: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.