Coğrafi bölgelerin karşılatırılmasını içeren çok sayıda
araştırma vardır. İkinci dilde yazmayı inceleyen araştırmacılar da alanın
coğrafik kapsamı hakkında çeşitli varsayımlarda bulunabilirler. Bununla
beraber, önceki çalışmalar, araştırmaların ortaya koyduğu coğrafi örüntüleri ve
bunları alanın durumu hakkında ne önerdiğine dair net bir resim sunamamıştır,
ancak bu yönde bazı çabalar vardır (Matsuda 1997; Kapper 2002; Pelaez-Morales,
2017 ve daha yakın zamanda, Riazi, Shi ve Haggerty, 2018). Bu araştırma, 1990
ve 2012 yılları arasında yedi uygulamalı dilbilim dergisinde yayımlanan ikinci
dilde yazma araştırmalarını yazarların coğrafi konumlarıyla ilgili olarak incelemiştir. Araştırmanın amaçları
şunlardır: a) alanın coğrafi çeşitliliğine dair iddiaları desteklemek veya
reddetmek için görgül kanıtları ortaya koymak, b) temsil edilen, az temsil
edilen veya temsil edilmeyen bölgeleri ve ülkeleri belirlemek ve c) ikinci dilde
yazma araştırmalarının genellenebilirliğine dair bir tartışma başlatmak. Bu
projenin özgünlüğü kapsamının genişliğinden ve diğer araştırmaların aksine,
yazarların kurumsal bilgileri ve araştırmaların bağlamı gibi iki tür coğrafi
veriyi incelemesinden kaynaklanmaktadır
A large body of research across geographic regions exists and L2 writing
scholars and others may make assumptions about the field’s scope. However,
prior scholarship has not provided an explicit picture of geographic patterns
emerging in the research and what those patterns suggest about the state of the
field, although some efforts in this direction exist (Matsuda 1997; Kapper
2002; Pelaez-Morales, 2017, and more recently, Riazi, Shi and Haggerty, 2018).
This research project examines patterns in the L2 writing research, as they
relate to geographical locations of the field’s authors and research sites
between 1990 and 2012 in seven Applied Linguistics journals to: a) find
empirical evidence to support or reject the claim that field has been geographically
diverse, b) identify regions and countries that have been represented,
underrepresented, or unrepresented, and c) initiate a conversation about the
generalizability of the L2 writing research. This project is unique in that it
is comprehensive and, unlike other research, it collects two types of
geographic data: authors’ institutional affiliations as well as reported
research contexts.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Original Articles |
Authors | |
Publication Date | July 22, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 36 Issue: 1 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.