Bu makalede, AB tarafından finanse edilen (Erasmus+) ENRICH Projesi'ne rehberlik eden dört önerme ve iki ilke sunulmaktadır. 2018-2021 yılları arasında gerçekleştirilen ENRICH projesi kapsamında, İngilizce öğretmenlerini kendilerinin ve öğrencilerinin Ortak Dil Olarak İngilizce (ODİ) farkındalığını geliştirme konusunda eğitmeyi amaçlayan yenilikçi bir çevrimiçi sürekli mesleki gelişim programı geliştirilmiştir. Ayrıca bu yazıda, ODİ bilinçli öğretmen eğitimi ve pedagojisinin etkilerine ilişkin geliştirilen kapsamlı eğitim programına dair kendi gözlemlerimi tartışıyor ve “ODİ zihin hali” olarak bahsettiğim kavramın temel bileşenlerini sunuyorum.
Ortal Dil Olarak İngilizce (ODİ) ODİ-farkındalığı öğretmen eğitimi dönüştürücü öğrenme eleştirel düşünce
The paper presents four premises and two principles guiding the ENRICH Project, an EU-funded (Erasmus+) project that ran from 2018 to 2021 and developed an innovative online continuous professional development programme aimed at educating teachers of English as a foreign language in raising their own and their learners’ ELF awareness. I further discuss my own observations from the extensive training programme with regard to implications of ELF aware teacher education and pedagogy and present the essential ingredients of what I call the “ELF state of mind”.
English as a Lingua Franca ELF awareness teacher education transformative learning critical reflection
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Special Issue on English as a Lingua Franca Practices for Inclusive Multilingual Classrooms (ENRICH) |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 39-1 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.