Research Article
BibTex RIS Cite

Uzaktan Piyano Eğitimi Veren Müzik Öğretmenlerinin Öz Yeterlik Algıları

Year 2025, Volume: 9 Issue: 1, 50 - 65, 30.06.2025

Abstract

Araştırma, uzaktan piyano eğitimi veren müzik öğretmenlerinin çeşitli değişkenlere göre öz yeterlik algılarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu alanda yapılan öz yeterlik araştırmaları incelenerek müzik öğretmenlerinin uzaktan piyano eğitimine yönelik görüşleri alınmıştır. Araştırmaya Türkiye’nin farklı illerinden uzaktan özengen piyano eğitimi veren 122 müzik öğretmeni katılmıştır. Araştırmada, Yıldız (2015) tarafından geliştirilen 10 maddelik 5’li likert tipindeki “Uzaktan Eğitime Yönelik Özyeterlik Algısı Ölçeği” kullanılmıştır. Demografik bilgi formu ve uzaktan eğitime yönelik öz yeterlik ölçeği, müzik öğretmenlerinin e-postalarına iletilen çevrimiçi anket ile toplanmıştır Araştırma sonucunda uzaktan piyano eğitimi veren müzik öğretmenlerinin, genel öz yeterlik algılarının, sistemin gerektirdiği araçları ve mevcut bileşenlerini kullanabilme, gerekli teknolojileri derslere bütünleştirme alanlarında öz yeterlik algılarının yüksek olduğu görülmektedir. Sanal sınıf yönetiminde erkek öğretmenlerin kadınlara göre öz yeterlik algılarının daha yüksek olduğu, hizmet içi eğitim alan müzik öğretmenlerinin öz yeterlik algılarının arttığı, 15 yıl ve üzeri hizmet süresi olan, 37 yaş ve üzeri müzik öğretmenlerinin uzaktan piyano eğitimine yönelik öz yeterlik algı düzeylerinin ise düşük olduğu sonucuna varılmıştır. Araştırmada ulaşılan sonuçlara yönelik öneriler sunulmuştur.

References

  • Ak, Ş., Gökdaş, İ., Öksüz, C., & Torun, F. (2021). Uzaktan eğitimde eğiticilerin eğitimi: Uzaktan eğitime yönelik öz yeterlik ve yarar algısına etkisi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7(1), 24–44.
  • Akbulut, C. Ü. (2020). İzolasyon sürecinde uzaktan piyano eğitimine yönelik veli değerlendirme sonuçları ve öğrenci not karşılaştırması. İdil Sanat ve Dil Dergisi, 9(76), 1832–1840.
  • Akçay, Ş. Ö., & Sürmeli, Ö. (2022). Güzel Sanatlar Lisesi müzik öğretmenlerinin COVID-19 pandemisi sürecindeki uzaktan eğitim hakkındaki görüşleri. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 648–668.
  • Akdemir, Ö. (2011). Yükseköğretimimizde uzaktan eğitim. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 1(2), 69–71.
  • Akgül, F., Küpeli, E., & Kır, İ. (2015). Sınıf öğretmenlerinin bilgisayar okur-yazarlık düzeylerinin belirlenmesi: Kahramanmaraş ili örneği. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 14(55), 207–219. https://doi.org/10.17755/esosder.44589
  • Akkoyunlu, B., & Orhan, F. (2003). Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi (BÖTE) bölümü öğrencilerinin bilgisayar kullanma öz yeterlik inancı ile demografik özellikleri arasındaki ilişki. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 2(3).
  • Aktürk, A. O., & Delen, A. (2020). Öğretmenlerin teknoloji kabul düzeyleri ile öz-yeterlik inançları arasındaki ilişki. Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Dergisi, 2(4), 67–80.
  • Ali, W. (2020). Online and remote learning in higher education institutes: A necessity in light of COVID-19 pandemic. Higher Education Studies, 10(3), 16–25.
  • Arslan, Ö. (2021). COVID-19 sürecinde müzik öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Gitar Dergisi, 1(2), 1675–1693.
  • Asandaş, M., & Hacıcaferoğlu, S. (2021). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 8(4), 211–221.
  • Bacanlı, H., Tatar, E., Aydın, M., & Yıldız, M. (2019). Öğretmen yeterlikleri. Pegem Akademi.
  • Baran, B., & Ata, B. (2013). Bilişim teknolojileri öğretmenlerinin teknoloji yeterliklerinin incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 199–215.
  • Bilgiç, H. G., Tüzün, H., & Ercan, T. (2011). The effect of computer experience and gender on students’ perceptions toward online education support services. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 28, 85–90.
  • Bozkurt, A., & Sharma, R. C. (2020). Emergency remote teaching in a time of global crisis due to coronavirus pandemic. Asian Journal of Distance Education, 15(1), i–vi.
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (COVID-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 11–53.
  • Çok, E., & Günbatar, M. S. (2022). Müzik öğretmenlerinin uzaktan eğitime yönelik öz-yeterlik inançlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Trakya Eğitim Dergisi, 12(1), 70–82.
  • Demiray, U., & İşman, A. (2014). Uzaktan eğitimde öğrenci destek hizmetleri. Journal of Research in Education and Teaching, 3(4), 84–93.
  • Dinçer, B. (2016). Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi. Journal of Social and Humanities Sciences Research, 3(8), 66–72.
  • Doğru, M., Şeren, A., & Koçulu, S. (2021). Uzaktan eğitim sürecine ilişkin öğretmen görüşleri. International Journal of Social Sciences and Education Research, 7(2), 460–468.
  • Droe, K. (2006). Music preference and music education: A review of literature. Update: Applications of Research in Music Education, 25(1), 23–32.
  • Ertem, İ. S., & Akbulut, Y. (2022). Müzik öğretmeni adaylarının uzaktan eğitim deneyimleri. Uluslararası Beşeri Bilimler ve Eğitim Dergisi, 8(18), 35–42.
  • Gilani, M. (2020). Online education in Pakistan during COVID-19 pandemic: Challenges and opportunities. Asian Journal of Distance Education, 15(1), 191–200.
  • Güler, G. (2022). COVID-19 döneminde çevrim içi müzik öğretiminde yaşanan zorluklara ilişkin öğrenci görüşleri. Müzik Kültürü ve Bilim Dergisi, 10(1), 62–81.
  • Gürbüztürk, O., Doğanay, A., Ocak, G., & Korkmaz, Ö. (2015). Öğretmen adaylarının öğrenme stratejileri kullanımı ile akademik güdülenme düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 5(5), 805–824.
  • Heslin, P. A., & Khele, M. J. (2006). Coaching in a performance context. In S. Ting & D. R. Scisco (Eds.), The CCL handbook of coaching (pp. 203–222). Jossey-Bass.
  • Işıksal, M., & Aşkar, P. (2003). İlköğretim öğrencileri için bir matematik öz-yeterlik ölçeği. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 109–118.
  • Kaya, H. (2020). Uzaktan eğitim sürecine eleştirel bir bakış. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(4), 133–140.
  • Korkut, F. (2005). Öğretmenlerin yeterlik alanları. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 22, 259–266.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2018). Öğretmen yeterlikleri. MEB Yayınları.
  • Pitts, C. (2017). Pre-service music teacher perceptions of peer feedback and teaching identity. Contributions to Music Education, 42, 159–176.
  • Sakarya, S., & Zahal, O. (2020). COVID-19 sürecinde konservatuvar öğrencilerinin uzaktan eğitimle ilgili görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(3), 791–811.
  • Sarıkaya, M. (2021). Pandemi sürecinde uzaktan eğitime ilişkin müzik eğitimi ana bilim dalı öğrencilerinin görüşleri. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, 27(46), 92–100.
  • Sezgin, S., & Düşükcan, M. (2020). Öğretmen adaylarının öz-yeterlikleri ve mesleki motivasyonlarının öğretmenliğe hazır bulunuşlukları üzerindeki etkisi. Journal of Eurasian Social and Educational Research, 10(6), 1689–1700.
  • Senemoğlu, N. (2000). Gelişim, öğrenme ve öğretim. Gazi Kitabevi.
  • Sözen, H. (2020). Pandemi döneminde eğitim yönetimi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 16(28), 299–326.
  • Taşkın, A., & Aksoy, E. (2021). Ortaokul öğrencilerinin öz düzenleme stratejileri ve akademik başarılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Trakya Journal of Education, 11(2), 638–648.
  • Uçan, M. (2018). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Trakya Eğitim Dergisi, 8(2), 30–41.
  • Uşun, S. (2006). Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi. Nobel Yayınları.
  • Williams, R., & Kingham, D. (2003). Distance education and its impact on higher education. International Review of Research in Open and Distributed Learning, 4(2), 12–25.
  • Yazar, X. (2021, Nisan). Müzik öğretmenlerinin uzaktan piyano eğitimine yönelik yarar algıları [Bildiri sunumu]. Uluslararası Pegem Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye. Pegem Akademi.
  • Yazar, X. (2022). Müzik öğretmenlerinin uzaktan piyano eğitimine yönelik öz yeterlik ve yarar algıları (Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi).
  • Yıldız, S. (2015). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ile akademik benlik tasarımları arasındaki ilişki. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(19), 55–92.
  • Yıldız, A., & Seferoğlu, S. S. (2020). Öğretmenlerin teknoloji kullanımına yönelik öz yeterlik algıları ve teknolojiye yönelik tutumları. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 10(2), 42–62.
  • Yılmaz, K., & Altınkurt, Y. (2017). Öğretmenlerin örgütsel sinizm algıları ile örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişki. Eğitim ve Bilim, 42(191), 137–160.
  • Yılmaz, R. (2016). Eğitim fakültesi öğrencilerinin öğrenme stilleri ile problem çözme becerileri arasındaki ilişki. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 6(2), 263–276.
  • Yılmaz, R., & Üredi, L. (2020). Ortaokul öğrencilerinin internet bağımlılığı düzeyleri ile akademik motivasyonları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(15), 4727–4746.
  • Zahal, O. (2020). Müzik öğretmenlerinin uzaktan eğitim sürecine ilişkin görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(3), 778–790.

Self-Efficacy Perceptions of Music Teachers Teaching Piano Remotely

Year 2025, Volume: 9 Issue: 1, 50 - 65, 30.06.2025

Abstract

The research was conducted to determine self-efficacy perceptions of music teachers who teach piano remotely according to various variables. Self-efficacy research in this field has been examined and the views of music teachers towards amateur remote piano education have been taken. 122 Music teachers who provide remote amateur piano training from different provinces of Turkey participated in the research. In the research, the 10-item, 5-point Likert type "Self-Efficacy Perceptions Scale for Distance Education" developed by Yıldız (2015) was used. The demographic information form and the self-efficacy scale for distance education were collected through an online survey sent to the e-mails of music teachers. As a result of the research, it is seen that the general self-efficacy perceptions of music teachers who provide distance piano education are high in the areas of being able to use the tools and existing components required by the system and integrating the necessary technologies into the lessons. In virtual classroom management, male teachers have higher self-efficacy perceptions than women, music teachers who receive in-service training have increased self-efficacy perceptions. Music teachers with 15 years and more of service, aged 37 and over have low self-efficacy perception levels for distance piano education. Recommendations for the results achieved in the research were presented.

References

  • Ak, Ş., Gökdaş, İ., Öksüz, C., & Torun, F. (2021). Uzaktan eğitimde eğiticilerin eğitimi: Uzaktan eğitime yönelik öz yeterlik ve yarar algısına etkisi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7(1), 24–44.
  • Akbulut, C. Ü. (2020). İzolasyon sürecinde uzaktan piyano eğitimine yönelik veli değerlendirme sonuçları ve öğrenci not karşılaştırması. İdil Sanat ve Dil Dergisi, 9(76), 1832–1840.
  • Akçay, Ş. Ö., & Sürmeli, Ö. (2022). Güzel Sanatlar Lisesi müzik öğretmenlerinin COVID-19 pandemisi sürecindeki uzaktan eğitim hakkındaki görüşleri. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 648–668.
  • Akdemir, Ö. (2011). Yükseköğretimimizde uzaktan eğitim. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 1(2), 69–71.
  • Akgül, F., Küpeli, E., & Kır, İ. (2015). Sınıf öğretmenlerinin bilgisayar okur-yazarlık düzeylerinin belirlenmesi: Kahramanmaraş ili örneği. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 14(55), 207–219. https://doi.org/10.17755/esosder.44589
  • Akkoyunlu, B., & Orhan, F. (2003). Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi (BÖTE) bölümü öğrencilerinin bilgisayar kullanma öz yeterlik inancı ile demografik özellikleri arasındaki ilişki. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 2(3).
  • Aktürk, A. O., & Delen, A. (2020). Öğretmenlerin teknoloji kabul düzeyleri ile öz-yeterlik inançları arasındaki ilişki. Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Dergisi, 2(4), 67–80.
  • Ali, W. (2020). Online and remote learning in higher education institutes: A necessity in light of COVID-19 pandemic. Higher Education Studies, 10(3), 16–25.
  • Arslan, Ö. (2021). COVID-19 sürecinde müzik öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Gitar Dergisi, 1(2), 1675–1693.
  • Asandaş, M., & Hacıcaferoğlu, S. (2021). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 8(4), 211–221.
  • Bacanlı, H., Tatar, E., Aydın, M., & Yıldız, M. (2019). Öğretmen yeterlikleri. Pegem Akademi.
  • Baran, B., & Ata, B. (2013). Bilişim teknolojileri öğretmenlerinin teknoloji yeterliklerinin incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 199–215.
  • Bilgiç, H. G., Tüzün, H., & Ercan, T. (2011). The effect of computer experience and gender on students’ perceptions toward online education support services. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 28, 85–90.
  • Bozkurt, A., & Sharma, R. C. (2020). Emergency remote teaching in a time of global crisis due to coronavirus pandemic. Asian Journal of Distance Education, 15(1), i–vi.
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (COVID-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 11–53.
  • Çok, E., & Günbatar, M. S. (2022). Müzik öğretmenlerinin uzaktan eğitime yönelik öz-yeterlik inançlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Trakya Eğitim Dergisi, 12(1), 70–82.
  • Demiray, U., & İşman, A. (2014). Uzaktan eğitimde öğrenci destek hizmetleri. Journal of Research in Education and Teaching, 3(4), 84–93.
  • Dinçer, B. (2016). Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi. Journal of Social and Humanities Sciences Research, 3(8), 66–72.
  • Doğru, M., Şeren, A., & Koçulu, S. (2021). Uzaktan eğitim sürecine ilişkin öğretmen görüşleri. International Journal of Social Sciences and Education Research, 7(2), 460–468.
  • Droe, K. (2006). Music preference and music education: A review of literature. Update: Applications of Research in Music Education, 25(1), 23–32.
  • Ertem, İ. S., & Akbulut, Y. (2022). Müzik öğretmeni adaylarının uzaktan eğitim deneyimleri. Uluslararası Beşeri Bilimler ve Eğitim Dergisi, 8(18), 35–42.
  • Gilani, M. (2020). Online education in Pakistan during COVID-19 pandemic: Challenges and opportunities. Asian Journal of Distance Education, 15(1), 191–200.
  • Güler, G. (2022). COVID-19 döneminde çevrim içi müzik öğretiminde yaşanan zorluklara ilişkin öğrenci görüşleri. Müzik Kültürü ve Bilim Dergisi, 10(1), 62–81.
  • Gürbüztürk, O., Doğanay, A., Ocak, G., & Korkmaz, Ö. (2015). Öğretmen adaylarının öğrenme stratejileri kullanımı ile akademik güdülenme düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 5(5), 805–824.
  • Heslin, P. A., & Khele, M. J. (2006). Coaching in a performance context. In S. Ting & D. R. Scisco (Eds.), The CCL handbook of coaching (pp. 203–222). Jossey-Bass.
  • Işıksal, M., & Aşkar, P. (2003). İlköğretim öğrencileri için bir matematik öz-yeterlik ölçeği. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 109–118.
  • Kaya, H. (2020). Uzaktan eğitim sürecine eleştirel bir bakış. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(4), 133–140.
  • Korkut, F. (2005). Öğretmenlerin yeterlik alanları. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 22, 259–266.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2018). Öğretmen yeterlikleri. MEB Yayınları.
  • Pitts, C. (2017). Pre-service music teacher perceptions of peer feedback and teaching identity. Contributions to Music Education, 42, 159–176.
  • Sakarya, S., & Zahal, O. (2020). COVID-19 sürecinde konservatuvar öğrencilerinin uzaktan eğitimle ilgili görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(3), 791–811.
  • Sarıkaya, M. (2021). Pandemi sürecinde uzaktan eğitime ilişkin müzik eğitimi ana bilim dalı öğrencilerinin görüşleri. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, 27(46), 92–100.
  • Sezgin, S., & Düşükcan, M. (2020). Öğretmen adaylarının öz-yeterlikleri ve mesleki motivasyonlarının öğretmenliğe hazır bulunuşlukları üzerindeki etkisi. Journal of Eurasian Social and Educational Research, 10(6), 1689–1700.
  • Senemoğlu, N. (2000). Gelişim, öğrenme ve öğretim. Gazi Kitabevi.
  • Sözen, H. (2020). Pandemi döneminde eğitim yönetimi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 16(28), 299–326.
  • Taşkın, A., & Aksoy, E. (2021). Ortaokul öğrencilerinin öz düzenleme stratejileri ve akademik başarılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Trakya Journal of Education, 11(2), 638–648.
  • Uçan, M. (2018). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Trakya Eğitim Dergisi, 8(2), 30–41.
  • Uşun, S. (2006). Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi. Nobel Yayınları.
  • Williams, R., & Kingham, D. (2003). Distance education and its impact on higher education. International Review of Research in Open and Distributed Learning, 4(2), 12–25.
  • Yazar, X. (2021, Nisan). Müzik öğretmenlerinin uzaktan piyano eğitimine yönelik yarar algıları [Bildiri sunumu]. Uluslararası Pegem Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye. Pegem Akademi.
  • Yazar, X. (2022). Müzik öğretmenlerinin uzaktan piyano eğitimine yönelik öz yeterlik ve yarar algıları (Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi).
  • Yıldız, S. (2015). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ile akademik benlik tasarımları arasındaki ilişki. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(19), 55–92.
  • Yıldız, A., & Seferoğlu, S. S. (2020). Öğretmenlerin teknoloji kullanımına yönelik öz yeterlik algıları ve teknolojiye yönelik tutumları. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 10(2), 42–62.
  • Yılmaz, K., & Altınkurt, Y. (2017). Öğretmenlerin örgütsel sinizm algıları ile örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişki. Eğitim ve Bilim, 42(191), 137–160.
  • Yılmaz, R. (2016). Eğitim fakültesi öğrencilerinin öğrenme stilleri ile problem çözme becerileri arasındaki ilişki. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 6(2), 263–276.
  • Yılmaz, R., & Üredi, L. (2020). Ortaokul öğrencilerinin internet bağımlılığı düzeyleri ile akademik motivasyonları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(15), 4727–4746.
  • Zahal, O. (2020). Müzik öğretmenlerinin uzaktan eğitim sürecine ilişkin görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(3), 778–790.
There are 47 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Fine Arts Education
Journal Section Research Article
Authors

Almila Ulusoy 0000-0003-0607-795X

Ferda Gürgan Öztürk 0000-0002-9664-266X

Publication Date June 30, 2025
Submission Date March 11, 2025
Acceptance Date June 29, 2025
Published in Issue Year 2025 Volume: 9 Issue: 1

Cite

APA Ulusoy, A., & Gürgan Öztürk, F. (2025). Uzaktan Piyano Eğitimi Veren Müzik Öğretmenlerinin Öz Yeterlik Algıları. Bartın University Journal of Educational Research, 9(1), 50-65.

Bartın University Journal of Educational Research