BibTex RIS Cite

Analysis of the Attainments of Life Science Course Curriculum within the Scope of Life Skills

Year 2022, Volume: 9 Issue: 2, 122 - 135, 31.07.2022

Abstract

The aim of this study is to analyze the learning outcomes in 2018 life science curriculum of 1st, 2nd, and 3rd grades in terms of life skills according to the classification of World Health Organization WHO . The method of this study is documentary scanning model. Accordingly, the data is obtained from the attainments stated in 2018 life science curriculum. To analyze the data content analysis, a type of document, is used. Two different researchers performed the coding analysis process independently. It is concluded that attainments in the curriculum mostly reflect decision-making and problem-solving; creative thinking and critical thinking, self-awareness and empathy skills. There is no systematic distribution of life skills according to grade levels or subject areas. On the other hand, attainments related to communication and interpersonal skills and coping with emotions and coping with stress are really less compared to other life skills in the curriculum. In terms of subject areas, it is seen that “Life at School” and “Life at Home” have more attainments reflecting life skills.

References

  • Bahçe, A. 2010 . Hayat bilgisi öğretiminde değerlerin kazandırılma düzeylerinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Bowley, C., Cropley, B., Neil, R., Hanton, S., & Mitchell, I. 2018 . A life skills development programme for youth football coaches: Programme development and preliminary evaluation. British Psychological Society.
  • Bozkurt ve Çakır. 2016 . Ortaokul öğrencilerinin 21. yüzyıl öğrenme beceri düzeylerinin cinsiyet ve sınıf seviyesine göre incelenmesi. PAU Eğitim Fakültesi Dergisi, 39, 69-82.
  • Casey, M. Beth. 1990 . A planning and problem solving prescholl model: the methodology of being a good learner. Early Childhood Research Quarterly, 5 , 53-67.
  • Cassidy, K., Franco, Y., & Meo, E. 2018 . Preparation for adulthood: a teacher inquiry study for facilitating life skills in secondary education in the united states. Journal of Educational Issues, 4 1 , 33-46.
  • Curtiss, P.R., & Warren, P.W. 1994 . The dynamics of life skills coaching. Life skills series. Prince Albert Saskatchewan : Training Research and Development Station.
  • Çubukçu, Z. ve Girmen P. 2009 . İlköğretim öğrencilerinin empati becerisine sahip olma düzeyleri. Çağdaş Eğitim Dergisi, 34 370 , 15-21.
  • Deveci, İ., Konuş, F. Z., ve Aydiz, M. 2018 . Investigation in terms of life skills of the 2018 science curriculum acquisitions. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 47 2 , 765-797.
  • Gündoğan, A. 2017 . 2015 hayat bilgisi öğretim programının sosyal beceriler bağlamında incelenmesi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 12 23 , 437-456.
  • Hendricks, P. 1998 . Developing youth curriculum using the targeting life skills model. Florida Cooperative Extension Service, Institute of Food and Agricultural Sciences, University of Florida.
  • Harari, Y. N. 2018 . 21. Yüzyıl için 21 ders S. Siral, Trans. . İstanbul: Kolektif Kitap.
  • Hotaman, D. 2008 , Yeni ilköğretim programının kazandırmayı ön gördüğü temel becerilerin öğretmen, veli ve öğrenci algıları doğrultusunda değerlendirilmesi Yayımlanmamış DoktoraTezi . Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Karasar, N. 2014 . Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Kay, K. 2010 . 21st Century skills: Why they matter, what they are, and how we get there. 21st century skills: Rethinking how students learn. Edited by, James Bellanca, Ron Brandt. Bloomington, IN: Solution Tree Press, xiii-xxxi.
  • Kolburan, G. ve Tosun, Ü. 2011 . İlköğretim II. kademe öğrencileri arasında yaşam becerileri eğitimi yoluyla I. Kademede edinilmiş değerleri pekiştiren gelişimsel bir model önerisi. Değerler Eğitimi Sempozyumu. https://www.pegem.net/Akademi/sempozyumbildiri_detay.aspx?id=126968 adresinden alınmıştır.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. 2009 . İlköğretim 1, 2 ve 3. sınıflar hayat bilgisi dersi öğretim program ve kılavuzu. Ankara. http://talimterbiye.mebnet.net/Ogretim%20Programlari/ilkokul/2010-2011/HayatBilgisi-3.Sınıf.pdf adresinden alınmıştır.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. 2018 . İlköğretim 1, 2 ve 3. sınıflar hayat bilgisi dersi öğretim programı ve kılavuzu. Ankara. http://mufredat.meb.gov.tr/Dosyalar/2018122171428547- HAYAT%20BİLGİSİÖĞRETİM%20PROGRAMI.pdf adresinden alınmıştır.
  • Miles, M. B., & Huberman, A.M. 1994 . Qualitative data analysis: an expanded sourcebook. 2. baskı . California: SAGE Publications.
  • Singh, M. 2003 . Understanding life skills. Background paper prepared for the education for all global monitoring report. Hamburg. http//unesdoc.unesco.org/images/0014/001469/149963e.pdf adresinden alınmıştır.
  • Şenay, Y. 2015 . Sınıf öğretmenlerinin hayat bilgisi programına ilişkin görüşlerinin incelenmesi: Bursa ili örneği. Yüksek Lisans Tezi. Uludağ Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bursa.
  • Turan, M. 2012 . İlköğretim 3. sınıf hayat bilgisi dersinde öğrencilere eleştirel düşünme becerisini kazandırmak için önerilen etkinliklerin öğretmenler tarafından kullanılma sıklıkları Siirt ili örneği Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi . İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstititüsü, Eğitim Programları ve Öğretimi Ana Bilim Dalı, Malatya.
  • Türkyılmaz, A. 2011 . İlköğretim hayat bilgisi öğretim programının öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi Balıkesir ili örneği Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi . BalıkesirÜniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • United Nations 2003 . Life skills training guide for young people: HIV/AIDS and substance use prevention. New York: Economic and Social Commission for Asia and the Pacific. https://healtheducationresources.unesco.org/library/documents/life-skills-training-guide-young-people-hiv- and-aids-and-substance-use-prevention adresinden alınmıştır.
  • Ursavas, N. & Karal, E. 2019 . Fen bilimleri öğretmenlerinin yaşam becerileri hakkındaki düşünceleri ve fen kazanımlarıyla ilişkilendirme durumları. Akdeniz Egitim Arastirmalari Dergisi, 13 30 , 246-269.
  • World Health Organization 1997 . Life skills education for children and adolescents in schools: introduction and guidelines to facilitate the development and implementation of life skills programmes. Geneva, Switzerland.

Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı Kazanımlarının Yaşam Becerileri Kapsamında İncelenmesi

Year 2022, Volume: 9 Issue: 2, 122 - 135, 31.07.2022

Abstract

Bu çalışmanın amacı 2018 ilkokul hayat bilgisi öğretim programında yer alan birinci, ikinci ve üçüncü sınıf kazanımları Dünya Sağlık Örgütü’nün WHO yaşam becerileri sınıflamasına göre incelemektir. Araştırma belgesel tarama modelinde desenlenmiştir. Araştırmanın veri kaynağı olarak 2018 hayat bilgisi öğretim programında yer alan birinci, ikinci ve üçüncü sınıf kazanımlar kullanılmıştır. Veriler çözümlenirken belgesel tarama modelinin içerik çözümlemesi türünden yararlanılmıştır. Analiz sürecinde iki farklı araştırmacı tarafından bağımsız olarak kodlamalar yapılmıştır. Sonuç olarak programdaki kazanımlarda en çok karar verme ve problem çözme; eleştirel ve yaratıcı düşünme, öz farkındalık ve empati becerilerine yer verildiği görülmüştür. Becerilerin sınıf düzeyi ve konu alanına dağılımlarına bakıldığında sistematik bir dağılımın olmadığı sonucuna varılmıştır. Öte yandan, iletişim ve kişiler arası iletişim ve stres ve duygularla başa çıkma yaşam becerilerine ise kazanımlarda çok az yer verildiği görülmüştür. Konu alanlarına göre “Okulumuzda Hayat” ve “Evde Hayat” konu alanlarında yaşam becerilerini yansıtan daha çok kazanıma rastlanmıştır.

References

  • Bahçe, A. 2010 . Hayat bilgisi öğretiminde değerlerin kazandırılma düzeylerinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Bowley, C., Cropley, B., Neil, R., Hanton, S., & Mitchell, I. 2018 . A life skills development programme for youth football coaches: Programme development and preliminary evaluation. British Psychological Society.
  • Bozkurt ve Çakır. 2016 . Ortaokul öğrencilerinin 21. yüzyıl öğrenme beceri düzeylerinin cinsiyet ve sınıf seviyesine göre incelenmesi. PAU Eğitim Fakültesi Dergisi, 39, 69-82.
  • Casey, M. Beth. 1990 . A planning and problem solving prescholl model: the methodology of being a good learner. Early Childhood Research Quarterly, 5 , 53-67.
  • Cassidy, K., Franco, Y., & Meo, E. 2018 . Preparation for adulthood: a teacher inquiry study for facilitating life skills in secondary education in the united states. Journal of Educational Issues, 4 1 , 33-46.
  • Curtiss, P.R., & Warren, P.W. 1994 . The dynamics of life skills coaching. Life skills series. Prince Albert Saskatchewan : Training Research and Development Station.
  • Çubukçu, Z. ve Girmen P. 2009 . İlköğretim öğrencilerinin empati becerisine sahip olma düzeyleri. Çağdaş Eğitim Dergisi, 34 370 , 15-21.
  • Deveci, İ., Konuş, F. Z., ve Aydiz, M. 2018 . Investigation in terms of life skills of the 2018 science curriculum acquisitions. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 47 2 , 765-797.
  • Gündoğan, A. 2017 . 2015 hayat bilgisi öğretim programının sosyal beceriler bağlamında incelenmesi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 12 23 , 437-456.
  • Hendricks, P. 1998 . Developing youth curriculum using the targeting life skills model. Florida Cooperative Extension Service, Institute of Food and Agricultural Sciences, University of Florida.
  • Harari, Y. N. 2018 . 21. Yüzyıl için 21 ders S. Siral, Trans. . İstanbul: Kolektif Kitap.
  • Hotaman, D. 2008 , Yeni ilköğretim programının kazandırmayı ön gördüğü temel becerilerin öğretmen, veli ve öğrenci algıları doğrultusunda değerlendirilmesi Yayımlanmamış DoktoraTezi . Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Karasar, N. 2014 . Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Kay, K. 2010 . 21st Century skills: Why they matter, what they are, and how we get there. 21st century skills: Rethinking how students learn. Edited by, James Bellanca, Ron Brandt. Bloomington, IN: Solution Tree Press, xiii-xxxi.
  • Kolburan, G. ve Tosun, Ü. 2011 . İlköğretim II. kademe öğrencileri arasında yaşam becerileri eğitimi yoluyla I. Kademede edinilmiş değerleri pekiştiren gelişimsel bir model önerisi. Değerler Eğitimi Sempozyumu. https://www.pegem.net/Akademi/sempozyumbildiri_detay.aspx?id=126968 adresinden alınmıştır.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. 2009 . İlköğretim 1, 2 ve 3. sınıflar hayat bilgisi dersi öğretim program ve kılavuzu. Ankara. http://talimterbiye.mebnet.net/Ogretim%20Programlari/ilkokul/2010-2011/HayatBilgisi-3.Sınıf.pdf adresinden alınmıştır.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. 2018 . İlköğretim 1, 2 ve 3. sınıflar hayat bilgisi dersi öğretim programı ve kılavuzu. Ankara. http://mufredat.meb.gov.tr/Dosyalar/2018122171428547- HAYAT%20BİLGİSİÖĞRETİM%20PROGRAMI.pdf adresinden alınmıştır.
  • Miles, M. B., & Huberman, A.M. 1994 . Qualitative data analysis: an expanded sourcebook. 2. baskı . California: SAGE Publications.
  • Singh, M. 2003 . Understanding life skills. Background paper prepared for the education for all global monitoring report. Hamburg. http//unesdoc.unesco.org/images/0014/001469/149963e.pdf adresinden alınmıştır.
  • Şenay, Y. 2015 . Sınıf öğretmenlerinin hayat bilgisi programına ilişkin görüşlerinin incelenmesi: Bursa ili örneği. Yüksek Lisans Tezi. Uludağ Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bursa.
  • Turan, M. 2012 . İlköğretim 3. sınıf hayat bilgisi dersinde öğrencilere eleştirel düşünme becerisini kazandırmak için önerilen etkinliklerin öğretmenler tarafından kullanılma sıklıkları Siirt ili örneği Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi . İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstititüsü, Eğitim Programları ve Öğretimi Ana Bilim Dalı, Malatya.
  • Türkyılmaz, A. 2011 . İlköğretim hayat bilgisi öğretim programının öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi Balıkesir ili örneği Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi . BalıkesirÜniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • United Nations 2003 . Life skills training guide for young people: HIV/AIDS and substance use prevention. New York: Economic and Social Commission for Asia and the Pacific. https://healtheducationresources.unesco.org/library/documents/life-skills-training-guide-young-people-hiv- and-aids-and-substance-use-prevention adresinden alınmıştır.
  • Ursavas, N. & Karal, E. 2019 . Fen bilimleri öğretmenlerinin yaşam becerileri hakkındaki düşünceleri ve fen kazanımlarıyla ilişkilendirme durumları. Akdeniz Egitim Arastirmalari Dergisi, 13 30 , 246-269.
  • World Health Organization 1997 . Life skills education for children and adolescents in schools: introduction and guidelines to facilitate the development and implementation of life skills programmes. Geneva, Switzerland.
There are 25 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

İmgehan Özkan Elgün This is me

Funda Uysal This is me

Publication Date July 31, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 9 Issue: 2

Cite

APA Özkan Elgün, İ., & Uysal, F. (2022). Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı Kazanımlarının Yaşam Becerileri Kapsamında İncelenmesi. Baskent University Journal of Education, 9(2), 122-135.

Başkent Univesity Journal of Education has been published in Dergipark (https://dergipark.org.tr/en/pub/bujoe) since volume 10 and issue 2, 2023. 

For previous web site (https://buje.baskent.edu.tr) was closed on 21 Oct. 2024 . Please find the past issues above.