In recent years, playful learning has attracted attention of diverse educations system from all over the world. There is a great effort to disseminate playful learning in early childhood education. The aim of this study is to review and summarize international studies conducted between 2012-2022 on early childhood teachers’ views on playful learning. With this purpose, 33 research studies from different education contexts were investigated. The finding of the study showed that there is a difference in the conception of the relationship between play and learning between western and eastern countries. Also, early childhood teachers face many challenges while implementing playful learning. The findings of the study will be a guide for teachers, families and policy practitioners.
TUBITAK
1059B192000293
Thanks to TUBITAK 2219 project for supporting my research for 12 months.
Son yıllarda, oyun yoluyla öğrenme, dünyanın her yerinden farklı eğitim sistemlerinin dikkatini çekmektedir. Erken çocukluk eğitiminde oyun yoluyla öğrenmeyi yaygınlaştırmak için büyük bir çaba bulunmaktadır. Bu çalışmanın amacı, 2012-2022 yılları arasında okul öncesi öğretmenlerinin oyun yoluyla öğrenmeye ilişkin görüşlerini konu alan uluslararası araştırmaları incelemek ve özetlemektir. Bu amaçla farklı eğitim bağlamlarından 33 araştırma incelenmiştir. Yapılan araştırma sonucunda elde edilen bulgular, batı ve doğu ülkeleri arasında oyun ve öğrenme arasındaki ilişki anlayışında bir farklılık olduğunu göstermiştir. Ayrıca, pek çok çalışmada erken çocukluk öğretmenleri oyun yoluyla öğrenmeyi uygularken birçok zorlukla karşılaşmaktadır. Araştırmanın bulguları öğretmenler, aileler ve politika uygulayıcılar için bir rehber olacaktır.
1059B192000293
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Reviews |
Authors | |
Project Number | 1059B192000293 |
Publication Date | July 31, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 10 Issue: 2 |
Başkent Univesity Journal of Education has been published in Dergipark (https://dergipark.org.tr/en/pub/bujoe) since volume 10 and issue 2, 2023.
For previous web site (https://buje.baskent.edu.tr) was closed on 21 Oct. 2024 . Please find the past issues above.