Özet: Bu çalışmada dilin işlevleri, metin eylem-kuramı açısından incelenmeye çalışılacaktır. Öncelikle dilin işlevleri söz-eylem kuramı açısından irdelenecektir. Söz-eylem kuramı yalnızca tümce düzeyinde kaldığı için doğal dillerdeki tüm eğretilemeleri açıklamak konusunda yetersizdir. Metin-eylem kuramı, söz-eylem kuramının sınırlarının genişletilerek metni de içine alan ve onu değerlendirme konusunda daha yetkindir. Son olarak da dilin işlevleri her iki yaklaşım açısından eleştirel bir biçimde incelenmeye çalışılacaktır. Bir yaklaşımın ötekisinden daha üstünlüğü vurgulanmayacak ancak söz-eylem kuramının, dilin işlevlerini açıklamak açısından kimi yetersizliklerine değinilecektir.
Bu çalışmada dilin işlevleri, metin eylem-kuramı açısından incelenmeye çalışılacaktır. Öncelikle dilin işlevleri söz-eylem kuramı açısından irdelenecektir. Söz-eylem kuramı yalnızca tümce düzeyinde kaldığı için doğal dillerdeki tüm eğretilemeleri açıklamak konusunda yetersizdir. Metin-eylem kuramı, söz-eylem kuramının sınırlarının genişletilerek metni de içine alan ve onu değerlendirme konusunda daha yetkindir. Son olarak da dilin işlevleri her iki yaklaşım açısından eleştirel bir biçimde incelenmeye çalışılacaktır. Bir yaklaşımın ötekisinden daha üstünlüğü vurgulanmayacak ancak söz-eylem kuramının, dilin işlevlerini açıklamak açısından kimi yetersizliklerine değinilecektir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Review Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2007 |
Published in Issue | Year 2007 Volume: 1 Issue: 2 |
The Journal is committed to upholding the highest standarts of publication ethics and takes all possible measures against any publication malpratices. Submitting researches by all authors mean that they assured their manuscripts are original and attest that the submitted papers represent their contributions and have not been copied or plagiarized in whole or in part from other works. All submissions will be checked by iThenticate before being sent to reviewers according to the Journal's Zero Tolerance on the Plagiarism Policy