The nature of the relationship between Islam and the Western world has been a topic of interest to scientists for centuries. Even though there has been no mutual acceptance of the religions, social life did not allow them to become completely separated either. The westward migration from Islamic countries in the 20th century, led western society to think a little deeper about this relationship. It is evident that we have to speak about an unavoidable togetherness. By acquiring citizenship, Muslims in Austria professed their permanence in the country and with the renewed Islamic law, gained a special status. This case, which is unique in the EU, imposes on them some responsibilities. Their contribution to social life and peace in this country will serve as a model to all EU members who have been hesitant when it came to the institutionalisation of Muslims and will motivate them to take positive steps toward that direction.
Karlsruher Türkenbeute (t.y.). Erişim, 12 Ocak 2016,
http://www.tuerkenbeute.de/kun/kun_lou/TuerkenkriegeEuropa_de.php.
Neumayr, C. (1995). Der Islam in Österreich-Ungarn 1878 - 1918: Neuordnung der Muslimischen
Kultusverwaltung in Bosnien - Muslime in der k.u.k. Armee – Muslime in Wien und
Graz. Viyana Üniversitesi, Viyana.
Potz, R. (2013). Das Islamgesetz 1912 – eine Österreichische Besonderheit, SIAK-Journal –
Zeitschrift für Polizeiwissenschaft und Polizeiliche Praxis, 9, 1, s. 45-54. İçişleri Bakanlığı.
Viyana.
Sanac, F. (2015). Erişim, 1 Aralık 2015, http://www.derislam.at/?f=news&shownews=1960&
kid=70.
Schmied, Martina (2005). Islam, Islamismus und Islamischer Extremismus, Milli Savunma
Akademisi, Institut für Friedenssicherung und Konfliktmanagement (IFK). Viyana.
Sticker, M. (2008). Sondermodell Österreich, die IGG in Österreich. Klagenfurt: Drava Verlag..
Tomenendal. Kerstin (2013). Das, Türkengedächtnis in Österreich und Seine Sichtbaren Spuren
in Wien. J. Nautz, K. Stöckl, R. Siebenrock (Ed.), Öffentliche Religionen in Österreich
içinde (s. 263-277). Innsbruck: Innsbruck University Press.
Yeni İslam Yasası Ve Toplumsal Katılımcılık Perspektifinden Avusturya İslam Toplumu
Year 2017,
Volume: 7 Issue: 13, 259 - 276, 30.04.2017
Batı dünyası ile İslam dünyası arasındaki ilişkinin keyfiyeti asırlardır ilim adamlarının ilgi alanı olmuştur. Her ne kadar bu ilişki sürecinde karşılıklı dinlerin kabulü söz konusu olmasa da, toplumsal hayat farklı dinlere mensup bu insanların tamamen birbirlerinden ayrılıp kopmasına da izin vermemiştir. 20. asrın ikinci yarısından itibaren İslam ülkelerinden batıya vuku bulan göçler, batı toplumunu birlikte yaşam konusunda biraz daha derin düşünmeye itmiştir. Bulundukları ülkelerin vatandaşlıklarını alarak kalıcılıklarını tescilleyen Müslümanlar, yenilenen İslam Yasası ile Avusturya’da özel bir statü kazanmışlardır. AB içinde tek olan bu durum, onlara daha fazla sorumluluklar da yüklemektedir. Katılımlarıyla yaşadıkları bu ülkede toplumsal hayata ve barışa yapacakları katkı, bütün AB üyelerine emsal teşkil edecek ve bugüne değin Müslümanların kurumsallaşması hususunda tereddütte olan devletlerin olumlu yönde adım atmalarını sağlayacaktır.
Karlsruher Türkenbeute (t.y.). Erişim, 12 Ocak 2016,
http://www.tuerkenbeute.de/kun/kun_lou/TuerkenkriegeEuropa_de.php.
Neumayr, C. (1995). Der Islam in Österreich-Ungarn 1878 - 1918: Neuordnung der Muslimischen
Kultusverwaltung in Bosnien - Muslime in der k.u.k. Armee – Muslime in Wien und
Graz. Viyana Üniversitesi, Viyana.
Potz, R. (2013). Das Islamgesetz 1912 – eine Österreichische Besonderheit, SIAK-Journal –
Zeitschrift für Polizeiwissenschaft und Polizeiliche Praxis, 9, 1, s. 45-54. İçişleri Bakanlığı.
Viyana.
Sanac, F. (2015). Erişim, 1 Aralık 2015, http://www.derislam.at/?f=news&shownews=1960&
kid=70.
Schmied, Martina (2005). Islam, Islamismus und Islamischer Extremismus, Milli Savunma
Akademisi, Institut für Friedenssicherung und Konfliktmanagement (IFK). Viyana.
Sticker, M. (2008). Sondermodell Österreich, die IGG in Österreich. Klagenfurt: Drava Verlag..
Tomenendal. Kerstin (2013). Das, Türkengedächtnis in Österreich und Seine Sichtbaren Spuren
in Wien. J. Nautz, K. Stöckl, R. Siebenrock (Ed.), Öffentliche Religionen in Österreich
içinde (s. 263-277). Innsbruck: Innsbruck University Press.
Yıldız, M. (2017). Yeni İslam Yasası Ve Toplumsal Katılımcılık Perspektifinden Avusturya İslam Toplumu. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(13), 259-276. https://doi.org/10.29029/busbed.310596