Systematic Reviews and Meta Analysis
BibTex RIS Cite

“Bana Oyunla Öğret”: Okul Öncesi Eğitimde Oyun ve Beden Eğitimi

Year 2017, Volume: 2 Issue: 1, 97 - 109, 30.08.2017

Abstract

Bu çalışmanın temel amacı, oyun kavramının özellikle okul öncesi dönemde ki çocuklar açısından ne olduğunu ve yararlarını kaynaklardan derlenen bilgilerle ortaya koymak, ikinci amacı ise oyun ile verilen beden eğitimi etkinliklerinin gereklilik ve yararlarını yine kaynaklar ışığında vurgulamaktır. Oyun insanın hayatının her döneminde zevk duyarak yaptığı bir eylemdir. Eğitimsel düzenlemelerle, öğretme işi en iyi oyun yolu ile sağlanır. Bu bağlamda bazı düşünürlerin oyuna ilişkin kuramlarına değinilmiş ve özellikle okul öncesi dönemdeki oyunun yararları yine kaynaklardan yapılan derlemelerle sunulmuştur. Okul öncesi dönemde Beden Eğitimi etkinliklerinin oyunla bağlantılı olarak önem ve yararlarına değinilerek bazı çalışmalarla desteklenerek sunulmaya çalışılmıştır.

References

  • Bayhan, P. S. ve Ayhan, İ. (2004). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
  • Boratav, P. N. (1984). 100 Soruda Türk Folkloru. İstanbul.
  • Cratty, B. J. (1972). Physical Expressions of Intelligence. Englewood: Prentice-Hall.
  • Cratty, B. J. (1979). Perceptual and Motor Development in Infants and Children. Englewood: Prentice- Hall.
  • Cowden, J.E., Torrey, C.C. (2007). Motor Development and Movement Activities for Preschoolers and infants with delays. USA: Charles Thomas Publisher.
  • Dordic, V., Tubic, T. and Jaksic, D. (2016). The relationship between physical, motor, and intellectual development of preschool children. Procedia - Social and Behavioral Sciences. 233, 3- 7.
Year 2017, Volume: 2 Issue: 1, 97 - 109, 30.08.2017

Abstract

References

  • Bayhan, P. S. ve Ayhan, İ. (2004). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
  • Boratav, P. N. (1984). 100 Soruda Türk Folkloru. İstanbul.
  • Cratty, B. J. (1972). Physical Expressions of Intelligence. Englewood: Prentice-Hall.
  • Cratty, B. J. (1979). Perceptual and Motor Development in Infants and Children. Englewood: Prentice- Hall.
  • Cowden, J.E., Torrey, C.C. (2007). Motor Development and Movement Activities for Preschoolers and infants with delays. USA: Charles Thomas Publisher.
  • Dordic, V., Tubic, T. and Jaksic, D. (2016). The relationship between physical, motor, and intellectual development of preschool children. Procedia - Social and Behavioral Sciences. 233, 3- 7.
There are 6 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Physical Training and Sports
Journal Section Reviews
Authors

Bengü Güven

Publication Date August 30, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 2 Issue: 1

Cite

APA Güven, B. (2017). “Bana Oyunla Öğret”: Okul Öncesi Eğitimde Oyun ve Beden Eğitimi. Başkent Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 2(1), 97-109.