Sistematik Derlemeler ve Meta Analiz
BibTex RIS Kaynak Göster

“Bana Oyunla Öğret”: Okul Öncesi Eğitimde Oyun ve Beden Eğitimi

Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 1, 97 - 109, 30.08.2017

Öz

Bu çalışmanın temel amacı, oyun kavramının özellikle okul öncesi dönemde ki çocuklar açısından ne olduğunu ve yararlarını kaynaklardan derlenen bilgilerle ortaya koymak, ikinci amacı ise oyun ile verilen beden eğitimi etkinliklerinin gereklilik ve yararlarını yine kaynaklar ışığında vurgulamaktır. Oyun insanın hayatının her döneminde zevk duyarak yaptığı bir eylemdir. Eğitimsel düzenlemelerle, öğretme işi en iyi oyun yolu ile sağlanır. Bu bağlamda bazı düşünürlerin oyuna ilişkin kuramlarına değinilmiş ve özellikle okul öncesi dönemdeki oyunun yararları yine kaynaklardan yapılan derlemelerle sunulmuştur. Okul öncesi dönemde Beden Eğitimi etkinliklerinin oyunla bağlantılı olarak önem ve yararlarına değinilerek bazı çalışmalarla desteklenerek sunulmaya çalışılmıştır.

Kaynakça

  • Bayhan, P. S. ve Ayhan, İ. (2004). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
  • Boratav, P. N. (1984). 100 Soruda Türk Folkloru. İstanbul.
  • Cratty, B. J. (1972). Physical Expressions of Intelligence. Englewood: Prentice-Hall.
  • Cratty, B. J. (1979). Perceptual and Motor Development in Infants and Children. Englewood: Prentice- Hall.
  • Cowden, J.E., Torrey, C.C. (2007). Motor Development and Movement Activities for Preschoolers and infants with delays. USA: Charles Thomas Publisher.
  • Dordic, V., Tubic, T. and Jaksic, D. (2016). The relationship between physical, motor, and intellectual development of preschool children. Procedia - Social and Behavioral Sciences. 233, 3- 7.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Beden Eğitimi ve Oyun
Bölüm Derlemeler
Yazarlar

Bengü Güven

Yayımlanma Tarihi 30 Ağustos 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Güven, B. (2017). “Bana Oyunla Öğret”: Okul Öncesi Eğitimde Oyun ve Beden Eğitimi. Başkent Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 2(1), 97-109.