Amaç: Bu çalışma, Ankara’da bir vakıf üniversitesinin Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin narsisizm düzeylerini belirlemeye yönelik olarak gerçekleştirilmiştir. Gereç ve Yöntem: Çalışmanın evreni, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu’nda öğrenim gören 446 öğrenciden oluşmaktadır. Veriler, 7 Aralık 2015 - 25 Aralık 2015 tarihleri arasında toplanmış, gönüllü olarak araştırmaya katılmayı kabul eden 444 öğrenciyle çalışma yürütülmüştür. Araştırmada Narsistik Kişilik Envanteri ve öğrencilerin demografik özelliklerini belirlemeye yönelik bir soru formu kullanılmıştır. Çalışma sonucu elde edilen veriler, SPSS 17.0 paket programı kullanılarak değerlendirilmiş; verilerin analizinde frekans tabloları, güvenirlik analizi, bağımsız örneklem t testi, tek yönlü varyans analizi ve Tukey testi kullanılmıştır. Program türü gibi, ikiden fazla düzeyli grupların ölçeklerden alınan puan ortalamasının karşılaştırılmasında, tek yönlü ANOVA testi kullanılmıştır. Bulgular: Araştırma bulgularına göre, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu’nda öğrenim gören öğrencilerin narsistik düzeyleri, genel olarak yüksek bulunmuştur. Betimleyici istatistikler tablosu incelendiğinde, en yüksek narsistik puanına sahip olan programların, sırasıyla, İlk ve Acil Yardım, Fizyoterapi, Ameliyathane Hizmetleri, Diyaliz, Anestezi, Tıbbi Görüntüleme Teknikleri, Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik ve Patoloji Laboratuvar Teknikleri Programları olduğu görülmüştür. Araştırmada, katılımcıların cinsiyetleri ile narsisizm düzeyleri arasında anlamlı ilişkiye rastlanmamıştır. Araştırma sonucunda, üstünlük, teşhircilik ve kendine yeterlilik boyutlarına ilişkin puan ortalamalarının, program türüne göre farklılık gösterdiği belirlenmiştir Ayrıca araştırmada, ikinci sınıfta öğrenim gören öğrencilerin toplam narsisizm puanları, birinci sınıf öğrencilerinin toplam narsisizm puanlarından yüksek bulunmuştur. Sonuç: Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu 2. sınıf öğrencilerinin ve bazı program öğrencilerinin narsistik düzeyi, yüksek bulunmuştur. Sağlık hizmetleri, empati becerisinin yüksek düzeyde olması gereken bir alandır. Narsisizm özelliği gösteren bireyler ise, özellikle empati yapamamaları nedeniyle, iletişimde aksamalara sebep olmaktadır. Yapılan çalışmanın, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu öğrencilerinde, narsistik eğilimlerine yönelik farkındalık yaratılmasına ve bu kapsamda öğrenim hayatları süresince kendilerine verilecek eğitimlerle, iş yaşamında ortaya çıkması olası sorunların önlenmesine katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Narsisizm narsistik kişilik öğrenci sağlık hizmetleri meslek yüksekokulu
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Hizmetleri ve Sistemleri (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 1 |