Bu araştırmanın amacı; tarih biliminin diğer bilimlerden nasıl
yararlandığını açıklayarak, bu bilimlerin öğrencilerin zihin ve düşüncelerine nasıl etki ettiğini belirlemektir.
Araştırmada nicel
araştırma desenleri arasında yer alan survey araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmanın kapsamı; Bayburt
Merkez Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı, 11 farklı lisede öğrenim gören 296
kişiden oluşan 9. sınıf öğrencisidir. Araştırma kapsamında elde edilen
veriler önce yazıya geçirilmiş ardından verilerin çözümlenmesi için içerik
analizleri yapılmıştır. Öğrencilerine
22 maddeden oluşan 5’li likert tipinde anket hazırlanmıştır. Araştırmadan
elde edilen verilerin analizinde betimsel istatistikler [yüzde (%) ve frekans
(f) ] tablolar halinde gösterilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde “SPSS”
uygulamasından yararlanılmıştır.
Mevcut
anketten seçilen 7 sorunun da öğrenciler tarafından yorumlanması istenmiştir.
Elde edilen bulgulara göre öğrenciler en çok arkeoloji kavramını açıklayarak örnekler
vermiştir. Bunu sırayla antropoloji-ırk, epigrafi-kitabe, ekoloji kavramları
takip etmektedir. Elde edilen bulgulardan öğrencilerin tarihin ilişkili olduğu
diğer bilimlerden en fazla arkeolojiyi ve edebiyatı fark ettikleri tespit
edilmiştir. Öğrenciler kimya dersi ile tarih dersini ilişkilendiremediği
gözlemlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 28, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 1 Issue: 2 |