BibTex RIS Cite

TÜRKİYE’DE PERAKENDE SEKTÖRÜ

Year 2006, Volume: 3 Issue: 1, 69 - 81, 01.06.2006

Abstract

Bu çalışmada; Türkiye’deki perakende sektörünün nasıl bir süreçten geçerek bugünkü duruma geldiği incelenmiştir. Günümüzde; üreticilerin temsilcisi, tüketicilerin de garantörü konumunda olan perakende sektörü, hem hızlı gelişme gösteren sektörlerden hem de gelişmiş ülkelerin en dinamik faktörlerinden birini oluşturmaktadır. Aynı zamanda, bütün dünyada olduğu gibi, Türkiye’de de sektörün verimlilik ve operasyon karlılığı nedeniyle satın almaların ve birleşmelerin kaçınılmaz olacağıdır

References

  • Arasta Dergisi, (1998), “Perakende Formatları”, Alışveriş Merkezleri ve Perakende Sektörü Dergisi, Mayıs-Haziran, s.51.
  • Arasta Dergisi, (1999), “Perakende Stratejileri”, Alışveriş Merkezleri ve Perakende Sektörü Dergisi, Mayıs-Haziran, s.59.
  • Arasta Dergisi, (2006), “Kayıt dışı Ekonomi ve Perakende Sektörü”, Alışveriş Merkezleri ve Perakende Sektörü Dergisi, Mart-Nisan, s.44- 53.
  • Aydede, C, (1989), “Gelişen Teknolojinin Alış-Verişe Getirdiği Boyut: Hipermarket”, Dünya Gazetesi.
  • Aydın, K, (1992), Perakendecilik ve Departmanlı Mağaza Müşterilerinin Sosyo-Ekonomik Özellikleri, Özgül Matbaası.
  • Çerçeve, (2006), Perakende Organize Oluyor, 3 Aylık Ekonomi ve Düşünce Dergisi, Yıl:14, Sayı: 38, Mart 2006.
  • Ekonomist Dergisi, 20 Kasım 2005.
  • Forum Dergisi, 1998.
  • Mucuk, İ., (1999), Pazarlama İlkeleri, 11. Basım, Türkmen Kitabevi, İstanbul.
  • Özcan, Gül B., (1997), “Perakendecilikte Evrenselleşme”, Görüş, Sayı:32, Temmuz - Ağustos, Tüsiad.
  • Özkay, B., (2005), “Gözler Bölgesel Zincirlerde Olacak”, Ekonomist Almanak 2006, Ekonomist, 25 Aralık 2005, s.70-74.
  • Rosenberg, J. M., (1998), Alışveriş Sözlüğü, (Çeviren: Meral Tüzel), İstanbul.
  • Tek, Ö. Baybars, (1984), Perakende Pazarlama Yönetimi, Üçel Yayımcılık Dağıtımcılık, İzmir.
  • Tek, Ö. Baybars, (1997), Pazarlama İlkeleri, Global Yönetimsel Yaklaşım: Türkiye Uygulamaları, Cem Ofset Matbaacılık A.Ş. İstanbul.
  • Tek, Ö. Baybars, (1999), Pazarlama İlkeleri, Global Yönetimsel Yaklaşım: Türkiye Uygulamaları, Cem Ofset Matbaacılık A.Ş. İstanbul.
  • Varinli, İ., (2005), Marketlerde Pazarlama Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • http://www.acnielsen.com/tr/
  • http://www.ekocerceve.com/img/haberler/cerceve.pdf

-

Year 2006, Volume: 3 Issue: 1, 69 - 81, 01.06.2006

Abstract

In this paper, investigations have been made on how and by which process the retail sector has reached to this point. Nowadays; as the representative of producers and the guarantor of consumers as well, the retail sector forms one of the fastest developing sectors and the most dynamic factors of developed countries. Furthermore, in the whole world and in Turkey as well, purchasing and mergers are unavoidable because of the productivity and operational profit of the sector

References

  • Arasta Dergisi, (1998), “Perakende Formatları”, Alışveriş Merkezleri ve Perakende Sektörü Dergisi, Mayıs-Haziran, s.51.
  • Arasta Dergisi, (1999), “Perakende Stratejileri”, Alışveriş Merkezleri ve Perakende Sektörü Dergisi, Mayıs-Haziran, s.59.
  • Arasta Dergisi, (2006), “Kayıt dışı Ekonomi ve Perakende Sektörü”, Alışveriş Merkezleri ve Perakende Sektörü Dergisi, Mart-Nisan, s.44- 53.
  • Aydede, C, (1989), “Gelişen Teknolojinin Alış-Verişe Getirdiği Boyut: Hipermarket”, Dünya Gazetesi.
  • Aydın, K, (1992), Perakendecilik ve Departmanlı Mağaza Müşterilerinin Sosyo-Ekonomik Özellikleri, Özgül Matbaası.
  • Çerçeve, (2006), Perakende Organize Oluyor, 3 Aylık Ekonomi ve Düşünce Dergisi, Yıl:14, Sayı: 38, Mart 2006.
  • Ekonomist Dergisi, 20 Kasım 2005.
  • Forum Dergisi, 1998.
  • Mucuk, İ., (1999), Pazarlama İlkeleri, 11. Basım, Türkmen Kitabevi, İstanbul.
  • Özcan, Gül B., (1997), “Perakendecilikte Evrenselleşme”, Görüş, Sayı:32, Temmuz - Ağustos, Tüsiad.
  • Özkay, B., (2005), “Gözler Bölgesel Zincirlerde Olacak”, Ekonomist Almanak 2006, Ekonomist, 25 Aralık 2005, s.70-74.
  • Rosenberg, J. M., (1998), Alışveriş Sözlüğü, (Çeviren: Meral Tüzel), İstanbul.
  • Tek, Ö. Baybars, (1984), Perakende Pazarlama Yönetimi, Üçel Yayımcılık Dağıtımcılık, İzmir.
  • Tek, Ö. Baybars, (1997), Pazarlama İlkeleri, Global Yönetimsel Yaklaşım: Türkiye Uygulamaları, Cem Ofset Matbaacılık A.Ş. İstanbul.
  • Tek, Ö. Baybars, (1999), Pazarlama İlkeleri, Global Yönetimsel Yaklaşım: Türkiye Uygulamaları, Cem Ofset Matbaacılık A.Ş. İstanbul.
  • Varinli, İ., (2005), Marketlerde Pazarlama Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • http://www.acnielsen.com/tr/
  • http://www.ekocerceve.com/img/haberler/cerceve.pdf
There are 18 citations in total.

Details

Other ID JA65JV27VR
Journal Section Research Article
Authors

İlknur Öztürk This is me

Publication Date June 1, 2006
Published in Issue Year 2006 Volume: 3 Issue: 1

Cite

APA Öztürk, İ. (2006). TÜRKİYE’DE PERAKENDE SEKTÖRÜ. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1), 69-81.