Turizm endüstrisinin en önemli parçalarından birisi olan seyahat acentalarının, önemli özellikleri arasında emek-yoğun olmaları, kesintisiz ve yüzyüze hizmet vermeleri gelmektedir. Dolayısıyla seyahat acentalarının en temel üretim faktörü “emek” yani “insan kaynağı”dır ve buna bağlı olarak iş doyumu büyük önem taşımaktadır. İşgörenlerin işlerinden aldıkları doyum; etkinlik ve verimlilik, hizmet kalitesi, müşteri memnuniyeti, işgören devir hızı gibi konuları doğrudan etkilemektedir. Bu çalışmanın amacı, iş doyumunun öneminin vurgulanması, iş doyumunu etkileyen faktörlerin belirlenmesi, doyum veya doyumsuzluk halinde ortaya çıkacak sonuçların ele alınması ve seyahat acentalarında çalışan işgörenlerin iş doyumunun, İş Tanımlama Ölçeği (Job Descriptive Index, JDI) kullanılarak değerlendirilmesidir. Çalışma, iş doyumunu açıklamadaki en önemli faktörlerin sırasıyla; işin yapısı, terfi olanakları ve ücret olduğunu ortaya koymaktadır
Travel agencies are one of those fundamental parts in tourism industry and being labor-intensive, necessity for uninterrupted and face to face services take part among agencies’ important properties. Therefore, the most basic production factor of travel agencies is called to be “labor”; in another words, “human resources.” Given that, job satisfaction has great importance for success of agencies. Personnel’s job satisfaction affects the issues such as efficiency and productivity, service quality, customer satisfaction and staff turn-over. The goal of this paper is to emphasize importance of job satisfaction, to examine the factors affecting job satisfaction, to discuss the results and to measure and to assess the job satisfaction of personnel who works in travel agencies by using Job Descriptive Index (JDI). This paper puts forth that the most important factors that affect employee satisfaction at travel agencies are; form of the job, promotion opportunities and wages
Other ID | JA63HM32ZG |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2007 |
Published in Issue | Year 2007 Volume: 4 Issue: 2 |