İşletmelerin küreselleşen dünyaya ayak uydurabilmesi ve rekabet avantajı elde edebilmesi için sürekli gelişen ve değişen pazarlama anlayışına sahip olması gerekmektedir. Pazarlama süresi içerisinde de tüketicilerin değişen zevk ve tercihlerine cevap verebilmek birincil hedef haline geline gelmiştir. İşletmelerin, tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen birçok faktörün olduğunu göz önünde bulundurması gerekmektedir. Bu çalışma, tüketicinin satın alma davranışını etkileyen en önemli faktör olan aile üyelerinin rolleri ve etkilerini açıklamaktadır. Araştırma kısmında ise, Ankara Or-an semtinde 111 kişi ile görüşülerek ailelerin satın karar sürecindeki rolleri ve etkileri belirlenmiştir
The firms willing to adapt changeable global conditions and have competitive advantages should have a generic marketing approach that is fit to the new developments and changes. In this context, first the firms would like to meet the customers’ needs, preferences and wants in marketing process. At this point, the firms are to focus on the factors affecting the customers’ buying behaviors. Therefore, the study is to explain the effects and roles from family members on the buying behavior for the customers. In the empirical stage for the study, the data were colleted from 111 people living in Oran, Ankara
Customer Behaviors Buying Decision Process of the Customers Buying Decision Factors Social Factors
Other ID | JA34YP82EV |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2008 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 5 Issue: 1 |