BibTex RIS Cite

Örgütlerin Stratejik Yönetiminde Vizyon ve Atatürk’ün Türkiye Cumhuriyetini Kurmak İçin Ortaya Koyduğu Vizyon Yönetimi

Year 2014, Volume: 11 Issue: 2, 41 - 55, 01.12.2014

Abstract

Modernist görüşe göre işletmenin veya örgütün uzun dönemde yaşamını devam ettirebilmesi için stratejik yönetimin planlama, organize etme, yürütme ve kontrol işlevleri uygulanmaktadır. İşletmenin rekabet üstünlüğü de sağlaması ve ortalama üzerinde bir kazanç elde etmesi amaçlanmaktadır. Stratejik yönetim sürecinde, stratejilerin belirlenmesinde bir kuruluşun vizyonu; misyonu, amaçları ve hedefleri ile değerlerinin bileşkesidir. Bu çalışmada örgütlerde “vizyon” kavramı ele alınarak; vizyon yönetimi, vizyon bildirimi, paylaşılan vizyon, vizyon kaybı, vizyon oluşturma, vizyonun iletilmesi ve vizyon sahibi yöneticilerin özellikleri hakkında bilgiler verilmiştir. Büyük önder Mustafa Kemal ATATÜRK Türk İnkılabını gerçekleştirirken nihai hedefi olan bağımsız Türkiye Cumhuriyetini kurma vizyonunu belirlemiştir. Bunun için amaç ve hedefleri açıkça ortaya koymuş, misyonun uygulanmasında savaşarak düşmanı yurttan atmıştır. Bütün bunları yaparken günümüz stratejik yönetimindeki vizyonun bütün unsurlarını uygulamış ve 29 Ekim 1923 tarihinde bağımsız Türkiye Cumhuriyetini kurmuştur

References

  • Aktan, Ç.; (1997), Değişim ve Yeni Global Yönetim, Mess Yayını, İstanbul, s:158.
  • Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, I/2, (1997), Türk İnkılabının Stratejisi, YÖK Yayını, No:6, 5. Baskı, Ankara, s: 3-45.
  • Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, I/1, (1997), Kazanılan 26 Ağustos ve 30 Ağustos Zaferlerinin Önemi, V. Baskı, No:6, Ankara, s:144-146.
  • Aydoğan, E., (2004), Örgütlerde Vizyon Yönetimi, Asomedya, Temmuz 2004, s: 55-73.
  • Campbell, A. and Yeung, S. (1991), Mission, Vision and Strategic Intent. Long Range Planning, 24(4), s:3, 145-147.
  • Clayton, S., (2000), Takımınızın Yeteneklerini Geliştirme Yönetimi, İstanbul, Hayat Yayınları, s:42.
  • Çelik, (1998), Nobel Yayınevi, Vizyon Yönetimi, Ankara, s:173-217.
  • Doğan, S., (1999), Yöneticilik ve Vizyona Dayalı Liderlik. Doktora Tezi Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • El Namakive, M., S., S., (1992), “Creating A Corparate Vision,” Long Range Planning, Vol:25, Issue: 6, p:32-33.
  • Erçetin, Ş., (2000), Liderlik Sarmalında Vizyon, Ankara Nobel Yayınevi, s:8-116.
  • Fidan, Y., (1998), İşletme Vizyonu ve Stratejisi, Seminer Notları.
  • Güzelcik, E., (1999), Küreselleşme ve İşletmelerde Değişen Kurum İmajı, Sistem Yayınları, s:85.
  • Hazır, K., (2003), Değişim Yönetimi Etkinliğinde Vizyon Belirginliğinin Önemi. Kara Harp Okulu Bilim Dergisi, s. 80.
  • Kışlalı, Altınay, Bağlı, Türkan, Şanlı, Nalan, (1998), “Bir Vizyon Ölçeği Geliştirme Denemesi”, VI. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi, Eskişehir, s:371.
  • Papatya, G., (1998), Vizyon Hayal ve Gerçek Arasındaki Gerilim. Süleyman Demirel Üniversitesi, İİBF Dergisi, 3(3), 123-134.
  • Quigley, J., (1998), Vizyon Oluşturulması, Geliştirilmesi ve Korunması, Yeni Çizgi Yayınları, s:45.
  • Senge, M.P., (1996), Beşinci Disiplin, Çev. Ayşegül İdeniz ve Ahmet Doğukan, Yapı Kredi Yayınları, 3.b., İstanbul, s:16-227.
  • Şen, A., (2007), Leadership with Shared Vision in The 21st Century: Lesson From Atatürk; 3rd International Strategic Management Conference, Antalya, s:133-151.
  • Şimşek, M., (2002), Yönetim ve Organizasyon, Damla Yayınevi, 8. Baskı.
  • Ülgen, H., Mirze, S., K.; (2004), İşletmelerde Stratejik Yönetim, Literatür Yayınları, No:113, İstanbul, s:57.

Startegic Management Vision in the Organizations and Vision Management of Ataturk’s During the Establishment of Turkish Republic

Year 2014, Volume: 11 Issue: 2, 41 - 55, 01.12.2014

Abstract

According to modernist idea, an organization can be lived for long term and it is processed for planning, leading, staffing, coordinating and controlling of the strategic management principles. It is targeted for the business to have compete with each others and to gain profit over the average. During the management process and determining about a “vision” for an organization, the targets that are a combining of missions, aim objects and worthies. In this study, we explain about “vision management”, “vision decleration”, “shared vision”, “losing vision”, establishing of vision”, “carrying vision” and the characteristics of the managers who create vision. The great leader of Turkey, Mustafa Kemal ATATÜRK determined about the aim of Turkish Revolution during establishment of Turkish Republic. The aim of decleration was the “vision” of establishing for Independent Turkish Republic. He pointed out the object, aim and mission establishment. As a mission, he fighted against the enemy and won a magnificient victory. The enemy was repelled from the country and Turkish Republic was established October 29, 1923

References

  • Aktan, Ç.; (1997), Değişim ve Yeni Global Yönetim, Mess Yayını, İstanbul, s:158.
  • Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, I/2, (1997), Türk İnkılabının Stratejisi, YÖK Yayını, No:6, 5. Baskı, Ankara, s: 3-45.
  • Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, I/1, (1997), Kazanılan 26 Ağustos ve 30 Ağustos Zaferlerinin Önemi, V. Baskı, No:6, Ankara, s:144-146.
  • Aydoğan, E., (2004), Örgütlerde Vizyon Yönetimi, Asomedya, Temmuz 2004, s: 55-73.
  • Campbell, A. and Yeung, S. (1991), Mission, Vision and Strategic Intent. Long Range Planning, 24(4), s:3, 145-147.
  • Clayton, S., (2000), Takımınızın Yeteneklerini Geliştirme Yönetimi, İstanbul, Hayat Yayınları, s:42.
  • Çelik, (1998), Nobel Yayınevi, Vizyon Yönetimi, Ankara, s:173-217.
  • Doğan, S., (1999), Yöneticilik ve Vizyona Dayalı Liderlik. Doktora Tezi Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • El Namakive, M., S., S., (1992), “Creating A Corparate Vision,” Long Range Planning, Vol:25, Issue: 6, p:32-33.
  • Erçetin, Ş., (2000), Liderlik Sarmalında Vizyon, Ankara Nobel Yayınevi, s:8-116.
  • Fidan, Y., (1998), İşletme Vizyonu ve Stratejisi, Seminer Notları.
  • Güzelcik, E., (1999), Küreselleşme ve İşletmelerde Değişen Kurum İmajı, Sistem Yayınları, s:85.
  • Hazır, K., (2003), Değişim Yönetimi Etkinliğinde Vizyon Belirginliğinin Önemi. Kara Harp Okulu Bilim Dergisi, s. 80.
  • Kışlalı, Altınay, Bağlı, Türkan, Şanlı, Nalan, (1998), “Bir Vizyon Ölçeği Geliştirme Denemesi”, VI. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi, Eskişehir, s:371.
  • Papatya, G., (1998), Vizyon Hayal ve Gerçek Arasındaki Gerilim. Süleyman Demirel Üniversitesi, İİBF Dergisi, 3(3), 123-134.
  • Quigley, J., (1998), Vizyon Oluşturulması, Geliştirilmesi ve Korunması, Yeni Çizgi Yayınları, s:45.
  • Senge, M.P., (1996), Beşinci Disiplin, Çev. Ayşegül İdeniz ve Ahmet Doğukan, Yapı Kredi Yayınları, 3.b., İstanbul, s:16-227.
  • Şen, A., (2007), Leadership with Shared Vision in The 21st Century: Lesson From Atatürk; 3rd International Strategic Management Conference, Antalya, s:133-151.
  • Şimşek, M., (2002), Yönetim ve Organizasyon, Damla Yayınevi, 8. Baskı.
  • Ülgen, H., Mirze, S., K.; (2004), İşletmelerde Stratejik Yönetim, Literatür Yayınları, No:113, İstanbul, s:57.
There are 20 citations in total.

Details

Other ID JA26KJ67ZA
Journal Section Research Article
Authors

Veli Köroğlu This is me

Publication Date December 1, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 11 Issue: 2

Cite

APA Köroğlu, V. (2014). Örgütlerin Stratejik Yönetiminde Vizyon ve Atatürk’ün Türkiye Cumhuriyetini Kurmak İçin Ortaya Koyduğu Vizyon Yönetimi. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(2), 41-55.