The importance of the festival has increased nowadays because of the additives to the city publicity and economy. The increasing importance causes the festivals to take a stronger place in the event industry. To learn the visitors’ intentions and behaviors is important to increase the succeed of the next festivals. This study aims to measure the effect of the festival quality determining program, festival area facilities and information dimensions on the percieved value and satisfaction on loyalty. Therefore, 236 International Mersin Citrus Festival visitors were conducted questionnaries and the model was tested by structural equation modeling (SEM). Acording to the analyses; quality dimensions has positive effects on percieved value and satisfaction, but information dimension doesn’t have any effect on satisfaction. Satisfaction and percieved value has positive effect on loyalty
Festivallerin kent ekonomisine ve tanıtımına sağladığı katkılar dolayısıyla önemi her geçen gün artmaktadır. Festivallerin artan bu önemi, etkinlik endüstrisi içerisinde güçlü bir yer tutmasını sağlamıştır. Festivale katılan ziyaretçilerin festival hakkındaki niyet ve davranışlarının öğrenilmesi daha sonraki yıllarda festivalin başarısını artırmak için önem taşımaktadır. Bu çalışmanın amacı, festivalin kalitesini belirleyen program, alana yönelik imkânlar ve bilgilendirme boyutlarının festivalin algılanan değerine ve tatmine etkisini ölçmek; algılanan değerin ve tatminin ise sadakate etkisini ölçmektir. Bu kapsamda Mersin Uluslararası Narenciye Festivali’ne katılan 236 kişiye anket uygulanmış ve çalışma modeli yapısal eşitlik analizi ile test edilmiştir. Analiz sonucunda kalite boyutlarının algılanan değer ve tatmin üzerinde olumlu etkisi olduğu, sadece bilgilendirme boyutunun tatmini etkilemediği belirlenmiştir. Ayrıca, tatminin ve algılanan değerin ise sadakat üzerinde olumlu etkisi olduğu ortaya çıkmıştır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Other ID | JA44TV27VK |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 12 Issue: 1 |