Bu çalışmanın amacı, sağlık
bilincinin, gıda kalitesinin, fiyat duyarlığının ve hizmet deneyiminin
tüketicilerin ev yemeğini satın alırken fazla ödeme istekliliği üzerindeki etkileri
araştırmaktır. Ev yemeği restoranını daha önce tercih eden tüketiciler anketi
cevapladılar. Bu araştırmada, kolayda örnekleme yöntemiyle seçilen 600 kişiye
yüz yüze anket uygulanmıştır. Elde edilen veriler tanımlayıcı istatistikler,
korelasyon ve regresyon analizi ile değerlendirilmiştir. Araştırmanın
sonucunda, tüketicilerin ev yemeği restoranlarını tercih etmesinde etkili olan
özelliklerin başında hijyen ve fiyatın geldiği görülmüştür. Ayrıca, sağlık
bilincinin, gıda kalitesinin, fiyat duyarlılığının ve hizmet deneyiminin
davranışsal niyet üzerinde etkisinin olduğu ortaya çıkmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 28, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 16 Issue: 1 |