Fuarlar firmaların mevcut ilişkilerini geliştirme, yeni ticari ilişkiler kurma, ürünlerini tanıtma, rekabet ortamı hakkında bilgi toplama ve bilinirliğini artırma imkânı olan belirli bir zaman aralığında gerçekleştirilen ticari etkinliklerdir. Buna karşılık fuarlar sık çalışılan bir araştırma düzlemi değildir. Bu çalışmanın amacı uluslararası tutundurma karması elemanı olarak bu fuarların önemini anlamak, açıklamak ve fuar öncesinde, sırasında ve sonrasında gerçekleştirilen firma faaliyetlerin fuar performansına olan etkisinin ortaya koyabilmektir. Bu amaçla e-posta anketleri yoluyla Adana Hacı Sabancı Organize Sanayi Bölgesi’nde faaliyet gösteren ve düzenli olarak fuarlara katıldığını belirten 103 firmadan toplanan veriler regresyon analizine tabi tutulmuştur. Bulgular fuar öncesi, sırasında ve sonrasında gerçekleştirilen faaliyetlerin fuar performansı üzerinde pozitif yönde ve istatistiksel olarak anlamlı bir etkisinin olduğunu göstermektedir. Sonuçlar işletmeler ve teori açısından değerlendirilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 16 Issue: 2 |