Simulation is a process of replicating or imitating real systems to enhance users’ comprehension of their behavior. It allows individuals to experience and interact with a simulated environment that closely resembles real-world scenarios, enabling them to practice and develop relevant skills in a controlled and risk-free setting. The importance of simulation lies in its ability to bridge the gap between theoretical knowledge and practical application. In the Capitalism Lab simulation, students practice according to predetermined scenarios, and their scores are monitored and evaluated. Over a 14-week period, students learn about the use of simulation and its connections with real-life business, integrating this theoretical knowledge with practical application. Since 2020, this course has been administered this course to a total of 371 students across three departments. The results obtained measure the level of achievement of program outcomes, and adjustments are made in the program accordingly. The most significant benefit of simulation-supported education for educators is its ability to measure the level of achievement of graduating students concerning the targeted program outcomes. The results obtained from these measurements provide data for making necessary adjustments to the program and improving the quality of education.
Simülasyon, kullanıcıların davranışlarını daha iyi anlamalarını sağlamak için gerçek sistemleri kopyalama veya taklit etme sürecidir. Bireylerin gerçek dünya senaryolarına çok benzeyen simüle edilmiş bir ortamı deneyimlemelerini ve bu ortamla etkileşime girmelerini sağlayarak, kontrollü ve risksiz bir ortamda ilgili becerileri uygulama ve geliştirmelerine olanak tanır. Simülasyonun önemi, teorik bilgi ile pratik uygulama arasındaki boşluğu kapatma becerisinde yatmaktadır. Capitalism Lab simülasyonunda, öğrenciler önceden belirlenmiş senaryolara göre pratik yaparlar, puanları takip edilir ve değerlendirilir. 14 haftalık bir süre boyunca öğrenciler simülasyonun kullanımını ve gerçek hayattaki iş hayatıyla bağlantılarını öğrenir ve bu teorik bilgiyi pratik uygulama ile bütünleştirirler. Bu ders 2020 yılından bu yana üç bölümde toplam 371 öğrenciye verilmiştir. Elde edilen sonuçlar program çıktılarının başarı düzeyini ölçer ve programda buna göre ayarlamalar yapılır. Simülasyon destekli eğitimin eğitimciler için en önemli faydası, mezun olan öğrencilerin hedeflenen program çıktıları ile ilgili başarı düzeyini ölçme becerisidir. Bu ölçümlerden elde edilen sonuçlar, programda gerekli düzenlemelerin yapılması ve eğitim kalitesinin artırılması için veri sağlamaktadır.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Marketing (Other) |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Early Pub Date | December 29, 2024 |
Publication Date | December 29, 2024 |
Submission Date | October 21, 2024 |
Acceptance Date | December 14, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 21 Issue: 2 |