Yabancı dil öğretiminin öğretmen yetiştirme alanında, kemikleşmiş sesletim hatalarını düzeltici yöntemlerin yokluğu öğretmen yetiştiricilere zor zamanlar yaşatmakta ve sesletim öğretimi açısından büyük zararları ortaya çıkarmaktadır. Öğretmen yetiştirme alanında sesletim doğruluğu ve güzelliği gibi öğeler vazgeçilmez unsurlardır. Sesletimi kötü olan bir yabancı dil öğrenmeninin hem öğrencilerine hem de kendisine zarar vermesi kaçınılmaz olmaktadır. Üniversitelerin İngilizce öğretmenliği anabilim dallarında ses bilgisi, ses bilimi ve entenasyon öğretimi derslerinin bulunmaması bu alana hiç önem verilmediğinin açık bir göstergesidir. Bu makalede, kemikleşmiş sesletim yanlışlarını ele alan ve Demirezen (2003: 57-71; 2004a: 7-22) tarafından geliştirilen duy-seslet yöntemi (audio-articulation method) uygulanarak, Amerikan İngilizcesinin / , / ve /ou/ ünlülerinin Türk öğrencilere ve öğretmenlerine getirdiği sesletim yanlışları iyileştirilmeye çalışılacaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2005 |
Published in Issue | Year 2005 Volume: 1 Issue: 3 |