Research Article
BibTex RIS Cite

İktidar, Masal, Reklam(Power, Story, Advertisement)

Year 2005, Volume: 1 Issue: 3, 107 - 118, 01.08.2005

Abstract

References

  • Adaklõ-Aksop, G. (1999). Reality Show’larda Kadõna Yönelik Şiddet ve Kadõn İmgesi, der., Nur Be- tül Çelik, Televizyon, Kadõn ve Şiddet, 122-123.
  • Aziz, A. Ve diğerleri (1994). Medya, Şiddet, Kadõn: 1993 Yõlõnda Türk Basõnõnda Kadõnlara Yönelik Şiddetin Yer Alõş Biçimi. Ankara: Kadõnõn Statüsü ve Sorunlarõ Genel Müdürlüğü.
  • Çamdereli, M. (2000). Çok İleri Giderek Bir ‘Mavi’ Afişi Okumak Ya da Bir Reklam Afişinin Göster- gebilimsel Çözümlemesi, İletişim, 2000(5), 93-120.
  • Dowling, C. (1999). The Cinderella Complex-Women’s Hidden Fear of Independence, çev., Selçuk Budak, Ankara: Öteki Yayõnevi.
  • Eco, Umberto (1991). Alõmlama Göstergebilimi, çev., Sema Rõfat. İstanbul: Düzlem Yayõnlarõ.
  • Kozloff, S.R. (1987). Narrative Theory and Television, der., Robert C. Allen, Channels of Discourse, Chapell Hill, The University of North Carolina Press, 42-73.
  • Leader, D. Ve Groves, J. (1995). “Lacan”, çev., Gül Ç. Güven, İstanbul: Milliyet Yayõnlarõ.
  • Rõfat, Mehmet (1999).Gösterge Eleştirisi.İstanbul: Kaf Yayõncõlõk.
  • Rubin, G. (1984). “The Traffic in Women: Notes on the ‘Political Economy’ of Sex”, A.M. Jaggar ve P.S. Rothenberg (Eds.), Feminist Frameworks: Alternative Theoretical Accounts of the Relations between Women and Men, New York: McGraw-Hill, 155-171.
  • Saussure, Ferdinand de (1985). Cours de Linguistique Générale, Paris:Payot.
  • Squire, C. (1997). “Empowering Women? The Oprah Winfrey Show”. Feminist Television Criticism: A Reader, C. Brundson, J. D’Acci ve L. Speiegel, Oxford: Clarendon Press.
  • Van Dijk, T.A. (1989). “Söylemin Yapõlarõ ve İktidarõn Yapõlarõ” der., James A. Anderson, Com- munication Yearbook, C.6., Newbury Park, Sage Publications, s.18-59.
  • Van Zoonen, L. (1991). “Feminist Perpectives on the Media” Mass Media and Society, der., James Curran ve Michael Gurevitch. London: Edward Arnold, s. 33-54.
  • Van Zoonen, L. (1994). Feminist Media Studies. London: Sage Publications, s.14-27.

İktidar Masal Reklam

Year 2005, Volume: 1 Issue: 3, 107 - 118, 01.08.2005

Abstract

Bu makalede amaç, evrensel anlatı özelliği kazandığı ve toplumsal normlara uygun bir içeriği olduğu için sorgulanmadan kabul edilen ve kuşaklar arası süregelen masum bir masalın aslında ne kadar ideolojik ve taraflı olabileceği üzerinde durup, günümüze olan yansımaları ile tekrar tekrar nasıl üretildiği ve günlük hayatımızda nasıl bir rol oynadığı araştırılmıştır. Makalede örnek olarak “Pamuk Prenses ve Yedi Cüceler” ile Hülya Avşar’ın oynadığı Molfix çocuk bezi reklam filmi ele alınmıştır. İnsan beynine farkında olmadan sessiz ve gizlice kodlanan iktidar ilişkileri ve kadının toplum içindeki ikincil konumuna dikkat çekilmiştir.

References

  • Adaklõ-Aksop, G. (1999). Reality Show’larda Kadõna Yönelik Şiddet ve Kadõn İmgesi, der., Nur Be- tül Çelik, Televizyon, Kadõn ve Şiddet, 122-123.
  • Aziz, A. Ve diğerleri (1994). Medya, Şiddet, Kadõn: 1993 Yõlõnda Türk Basõnõnda Kadõnlara Yönelik Şiddetin Yer Alõş Biçimi. Ankara: Kadõnõn Statüsü ve Sorunlarõ Genel Müdürlüğü.
  • Çamdereli, M. (2000). Çok İleri Giderek Bir ‘Mavi’ Afişi Okumak Ya da Bir Reklam Afişinin Göster- gebilimsel Çözümlemesi, İletişim, 2000(5), 93-120.
  • Dowling, C. (1999). The Cinderella Complex-Women’s Hidden Fear of Independence, çev., Selçuk Budak, Ankara: Öteki Yayõnevi.
  • Eco, Umberto (1991). Alõmlama Göstergebilimi, çev., Sema Rõfat. İstanbul: Düzlem Yayõnlarõ.
  • Kozloff, S.R. (1987). Narrative Theory and Television, der., Robert C. Allen, Channels of Discourse, Chapell Hill, The University of North Carolina Press, 42-73.
  • Leader, D. Ve Groves, J. (1995). “Lacan”, çev., Gül Ç. Güven, İstanbul: Milliyet Yayõnlarõ.
  • Rõfat, Mehmet (1999).Gösterge Eleştirisi.İstanbul: Kaf Yayõncõlõk.
  • Rubin, G. (1984). “The Traffic in Women: Notes on the ‘Political Economy’ of Sex”, A.M. Jaggar ve P.S. Rothenberg (Eds.), Feminist Frameworks: Alternative Theoretical Accounts of the Relations between Women and Men, New York: McGraw-Hill, 155-171.
  • Saussure, Ferdinand de (1985). Cours de Linguistique Générale, Paris:Payot.
  • Squire, C. (1997). “Empowering Women? The Oprah Winfrey Show”. Feminist Television Criticism: A Reader, C. Brundson, J. D’Acci ve L. Speiegel, Oxford: Clarendon Press.
  • Van Dijk, T.A. (1989). “Söylemin Yapõlarõ ve İktidarõn Yapõlarõ” der., James A. Anderson, Com- munication Yearbook, C.6., Newbury Park, Sage Publications, s.18-59.
  • Van Zoonen, L. (1991). “Feminist Perpectives on the Media” Mass Media and Society, der., James Curran ve Michael Gurevitch. London: Edward Arnold, s. 33-54.
  • Van Zoonen, L. (1994). Feminist Media Studies. London: Sage Publications, s.14-27.
There are 14 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Elif Okur Tolun This is me

Publication Date August 1, 2005
Published in Issue Year 2005 Volume: 1 Issue: 3

Cite

APA Tolun, E. O. . (2005). İktidar Masal Reklam. Cankaya University Journal of Arts and Sciences, 1(3), 107-118.
AMA Tolun EO. İktidar Masal Reklam. Cankaya University Journal of Arts and Sciences. August 2005;1(3):107-118.
Chicago Tolun, Elif Okur. “İktidar Masal Reklam”. Cankaya University Journal of Arts and Sciences 1, no. 3 (August 2005): 107-18.
EndNote Tolun EO (August 1, 2005) İktidar Masal Reklam. Cankaya University Journal of Arts and Sciences 1 3 107–118.
IEEE E. O. . Tolun, “İktidar Masal Reklam”, Cankaya University Journal of Arts and Sciences, vol. 1, no. 3, pp. 107–118, 2005.
ISNAD Tolun, Elif Okur. “İktidar Masal Reklam”. Cankaya University Journal of Arts and Sciences 1/3 (August 2005), 107-118.
JAMA Tolun EO. İktidar Masal Reklam. Cankaya University Journal of Arts and Sciences. 2005;1:107–118.
MLA Tolun, Elif Okur. “İktidar Masal Reklam”. Cankaya University Journal of Arts and Sciences, vol. 1, no. 3, 2005, pp. 107-18.
Vancouver Tolun EO. İktidar Masal Reklam. Cankaya University Journal of Arts and Sciences. 2005;1(3):107-18.