Bu çalışma Avrupa Ortak Başvuru Metni (AOBM) A düzeyinde Yabancı Dil Olarak Türkçe öğrenen öğrencilerin yazılı metinlerinde kullandıkları sözcükleri ve sözcük sıklıklarını listeleyerek demografik değişkenlere göre oluşturulan gruplar arasındaki farkların sebeplerini ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Ayrıca, bu sıklık listelerini öğrencilerin kullandıkları ders kitabının sıklık listesiyle ve anadili Türkçe olan konuşucuların kullandıkları sözcüklerin sıklık listesiyle de karşılaştırmayı hedeflemektedir. Bunun için Ankara Üniversitesi TÖMER’de öğrenim gören 123 öğrencinin yazılı metinleri toplanmış, bilgisayar ortamına aktarılmış ve öğrenci derlemini oluşturan bu metinlerdeki tüm sözcükler ile bir başsözcük listesi oluşturulmuştur. Daha sonra, belli değişkenlerin öğrencilerin sözcük sıklıklarını nasıl etkilediğini incelemek üzere ayrı listeler oluşturulmuştur. Sonuçlar farklı gruplardaki öğrencilerin listeleri arasındaki farklara sebep olan en önemli etmenin öğrencilerin dil düzeyi olduğunu göstermektedir.
This study aims to list the vocabulary items used by learners of Turkish as a foreign language at CEFR level A and their frequency values, and reveal the factors affecting the differences in the word frequency lists created based on certain demographic criteria. It also aims to compare the lists with the frequency lists of the course book used by the learners and the list of words frequently used by native speakers of Turkish. For these purposes, written texts of 123 students at Ankara University TÖMER were collected and digitized, and using all the words in those texts, a lemma list was created for this learner corpus. Then, separate lists were created to show how certain variables might affect the frequency of words used by learners. The results show that the most significant factor leading to differences in the lists is the level the students were studying at.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Language Studies |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | December 1, 2022 |
Publication Date | December 6, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 16 Issue: 2 |
Çankaya University Journal of Humanities and Social Sciences
Genel Yayın Yönetmeni, Öğretmenler Caddesi No.14, 06530, Balgat, Ankara.
İletişim | Communication: e-mail: mkirca@gmail.com | mkirca@cankaya.edu.tr
Website: http://cujhss.cankaya.edu.tr/about-the-journal/
Basım | Printed and bound by Teknoart Digital Ofset Reklamcılık Matbaacılık İth. İhr.
San. ve Tic. Ltd. Şti. Cevizlidere Mahallesi 1288 Sokak No.1/1 Çankaya, Ankara, Turkey
Çankaya University Journal of Humanities and Social Sciences Dergisi ulusal ve uluslararası
araştırma ve derleme makalelerini yayımlayan uluslararası süreli bir yayındır. Yılda iki
kez yayımlanır (Haziran ve Aralık). Derginin yayın dili İngilizcedir.
Basım | Printed in Ankara
CUJHSS, ISSN 1309-6761
cujhss.cankaya.edu.tr