Jean Rhys modaya ve modaya uygun giysilere tutkuyla bağlıydı. Rhys’in modayı “ikinci bir tene” bürünmenin aracı olarak görmesi, eserlerinde yinelenen bir motif olan benliği biçimlendirme kaygısında karşılığını bulur. Rhys’in kendi hayatından otobiyografik izler taşıyan kadın karakterlerinin modaya uygun kıyafetler edinmekte yaşadıkları fiziksel zorluklar, 1900’lerin başında Paris ve Londra gibi kentsel mekânların fiziksel ve metaforik karanlığındaki yolculuklarında ataerkil ve sömürgeci bakışın nesneleri olarak yaşadıkları daha geniş çaplı mücadeleleri temsil etmektedir. Bu çalışma, ötekileştirildikleri toplumda varlıklarını sürdürebilmelerinin yegâne yolunun modaya uygun giysiler olduğunu düşünen kadın karakterlerden ikisi olan Karanlıkta Yolculuk’un Anna’sına ve Günaydın, Gece Yarısı’nın Sasha’sına odaklanarak, bu romanlarda Rhys’in modayı çok yönlü ele alışını karakterlerin iç ve dış benliklerini biçimlendirmekte yaşadıkları güçlüklerin bir yansıması olmaları bakımından, bütüncül bir benlik duygusuna ulaşmanın neredeyse imkânsızlığının bir ifadesi olarak incelemektedir.
Jean Rhys held a deep passion for fashion and stylish attire. Her perspective on fashion, as an instrument of adopting “a second skin” finds expression in her focus on fashioning the self, a recurring motif in Rhys’s oeuvre. The physical difficulty Rhys’s female characters, whose lives bear strong similarities to her own, have in obtaining fashionable clothes represents the broader struggles they go through as the objects of the patriarchal and colonial gaze, in their voyages through the physical and metaphorical darkness of urban spaces like Paris and London in the early 1900s. Focusing on two of these women, Anna of Voyage in the Dark and Sasha in Good Morning, Midnight, for whom fashionable clothing appears to be the only way of navigating the modern society which marginalizes them, this study explores Rhys’s multi-layered portrayal of fashion as a reflection of the near impossibility of attaining a cohesive sense of self, mirroring the characters’ struggles in fashioning their inner and outer selves.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | British and Irish Language, Literature and Culture |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2024 |
Submission Date | February 4, 2024 |
Acceptance Date | April 3, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 18 Issue: 1 |
Çankaya University Journal of Humanities and Social Sciences
Genel Yayın Yönetmeni, Öğretmenler Caddesi No.14, 06530, Balgat, Ankara.
İletişim | Communication: e-mail: mkirca@gmail.com | mkirca@cankaya.edu.tr
Website: http://cujhss.cankaya.edu.tr/about-the-journal/
Basım | Printed and bound by Teknoart Digital Ofset Reklamcılık Matbaacılık İth. İhr.
San. ve Tic. Ltd. Şti. Cevizlidere Mahallesi 1288 Sokak No.1/1 Çankaya, Ankara, Turkey
Çankaya University Journal of Humanities and Social Sciences Dergisi ulusal ve uluslararası
araştırma ve derleme makalelerini yayımlayan uluslararası süreli bir yayındır. Yılda iki
kez yayımlanır (Haziran ve Aralık). Derginin yayın dili İngilizcedir.
Basım | Printed in Ankara
CUJHSS, ISSN 1309-6761
cujhss.cankaya.edu.tr