Anita Desai’nin Clear Light of Day romanı Hindistan’ın sömürgecilik sonrası kültüründe hafızayı ve bireysel deneyimleri başarıyla yansıtmaktadır ve Desai’nin zamanı hem yok edici hem de koruyucu olarak yetenekli bir şekilde tasvir etmesini ön plana çıkarmaktadır. Anlatı, sömürgeciliğin bireysel ve toplumsal tarih üzerindeki sürekli etkilerini sunmak için zaman döngüsüne dayanmaktadır. Bu romanda, Hint kültüründe kadının konumu, Hint toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin genel varsayımlara yönelik değişen bir bakış açısıyla incelenmektedir ve Desai, Bim, Tara ve Mira Teyze karakterleriyle erkek egemen bir sistem içinde kadınların bağımsızlık mücadelelerinin karmaşık bir değerlendirmesini yapmaktadır. Clear Light of Day hem güçlü bir anlatı olarak karşımıza çıkarken hem de daha geniş sömürgecilik sonrası edebiyat alanına katkıda bulunmaktadır. Desai, kişisel deneyimleri daha kapsamlı tarihsel ve toplumsal koşullarla birleştirerek okuyucularını sömürgeciliğin kalıcı etkilerinin yanı sıra sömürgecilik sonrası bir kültürde kültürel kimliğin karmaşık özellikleri üzerine düşünmeye teşvik etmektedir. Bu çalışma, Desai’nin kendi çok kültürlü geçmişini ve Bölünme sonrası Hindistan tarihini, Bhabha'nın madun, melezlik, taklit, ve üçüncü yer gibi postkolonyal teorilerinin analizi yoluyla zamanın bireyler üzerindeki etkileriyle birlikte inceleyerek sömürgecilik sonrası ortaya çıkan unsurları ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır.
Anita Desai’s Clear Light of Day successfully reflects memory and individual experiences in Indian postcolonial culture and features Desai’s talented portrayal of time as both a devourer and a cure. The narration depends on a time circle to present the continual effects of colonialism on individual and social history. In this novel, the women’s position in Indian culture is examined through a changing perspective toward the general assumptions of Indian gender roles. A complicated evaluation of women’s fights for independence inside a man-dominated system is given by Desai with female characters Bim, Tara, and Aunt Mira. Clear Light of Day both serves as a strong narration and also contributes to the wider postcolonial literary field. Desai encourages her readers to think about the complicated characteristics of cultural identity in a postcolonial culture besides the everlasting impacts of colonialism via the unity of personal experiences with more extensive historical and social conditions. This paper aims to reveal Bhabha’s postcolonial theories such as subaltern, hybridity, mimicry, and third space by investigating Desai’s own multicultural background and Indian history after the Partition as well as the effects of time on the individuals through an analysis of thematic perspectives of colonialism.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | British and Irish Language, Literature and Culture |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2024 |
Submission Date | May 1, 2024 |
Acceptance Date | December 11, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 18 Issue: 2 |
Çankaya University Journal of Humanities and Social Sciences
Genel Yayın Yönetmeni, Öğretmenler Caddesi No.14, 06530, Balgat, Ankara.
İletişim | Communication: e-mail: mkirca@gmail.com | mkirca@cankaya.edu.tr
Çankaya University Journal of Humanities and Social Sciences Dergisi ulusal ve uluslararası
araştırma ve derleme makalelerini yayımlayan uluslararası onlne bir yayındır. Yılda iki
kez yayımlanır (Haziran ve Aralık). Derginin yayın dili İngilizcedir.
CUJHSS, e-ISSN 3062-0112