try Wife adlı oyununun, özellikle 1600 ve 1670’lerde popüler olan “cinsellik” veya “evlilik” komedisinin temelini oluşturan çapkın karakterini esas aldığı çağdaş versiyonunu inceler . Bu oyunu, çok-kültürlü Londra’da yeniden canlandırarak, Gupta çağdaş genç melez topluluklardaki cinsiyet ve evlilik normlarını eleştirir, saldırgan ataerkil kadın düşmanına örnek erkek kimliklerini problematize eder ve kadın ve erkeklerin birey olarak eşlerini seçme hakkını vurgular. Aynı zamanda, erken dönem modern cinsellik komedilerindeki çapkınlık etosu üzerinde de durulmuştur. Çapkın karakterine, onyedinci yüzyıldan günümüze kadarki ahlaki ve sosyal yaklaşımlar, onu genellikle ya hoş bir özgürlük arayışçısı ya da tedirgin bir kadın düşmanı olarak değerlendirmiştir. Wycherley’nin oyunu çapkın karakterini onaylamakla beraber, onu sonunda ataerkil sosyal düzeni bozmaya kalkıştığı için suçlar ve isyankar üst-sınıf kadınlarını ataerkil otoriteye geri döndürüp, Homer’i de iktidarsızlıkla cezalandırırken, Gupta’nın Hardeep/Homer karakteri “köylü gelinin” mutsuz bir evlilikten kurtulmasını sağlar ve kadın çapkınları, Dolly ve Daisy, yeni serüvenlere açık zevk düşkünü yabancılar olarak kalırlar. Gupta’nın oyunu, Restorasyon döneminin - özellikle ahlak, evlilik, ataerkillik ve sınıf kavramları üzerine yoğunlaşan- sosyal tartışmaları ile, kendi oyununda ele aldığı yirmibirinci yüzyıl Londrası şehir hayatındaki etnik içerikli kültürel kimlik, evlilik ve cinsiyet hakları ile ilgili tartışmaları arasında paralellik kurar
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 12 Issue: 2 |