Research Article
BibTex RIS Cite

İNTERNET BAĞIMLILIĞI OLAN VE OLMAYAN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN ZİHİN KURAMI YÖNÜNDEN KARŞILAŞTIRILMASI

Year 2018, Volume: 2 Issue: 1, 17 - 21, 07.04.2018
https://doi.org/10.5455/car.105-1526826750

Abstract

Amaç: Bu araştırmanın amacı, internet kullanım bozukluğu olan ve olmayan üniversite öğrencilerinin zihin kuramı yönünden karşılaştırılmasıdır.
Yöntem: Araştırma, Üsküdar Üniversitesinde lisans eğitimi alan patolojik internet kullanımı kriterlerini karşılayan 25 öğrenci ve bu grupla yaş, cinsiyet olarak eşleştirilmiş ancak patolojik internet kullanımı kriterlerini karşılamayan 25 öğrencinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Verilerin toplanmasında, demografik bilgi formu, İnternet Bağımlılık Ölçeği ve Dokuz Eylül Zihin Teorisi Ölçeği
kullanılmıştır.
Bulgular: Araştırmaya katılan öğrencilerin yaş ortalamaları 22,7±1,5 olarak belirlenmiştir. Patolojik internet kullanımı olan ve olmayan gruplar arasında zihin teorisi ölçeğinin puanları açısından istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmuştur. Patolojik internet kullanımı olmayan öğrenciler, patolojik internet kullanımı olan öğrencilere göre zihin teorisi ölçeğinden daha yüksek puan almışlardır.
Sonuç: Bu sonuç, patolojik internet kullanımının öğrencilerin sosyal etkileşimlerini etkileyebileceğini ve öğrencilerin duygusal ve bilişsel süreçleri etkin kullanmalarını önleyebileceğini düşündürmektedir.

References

  • 1. Yücelten E. Üniversite Öğrencilerinde İnternet Bağımlılığı ve Akıllı Telefon Bağımlılığının Bağlanma Stilleri ile İlişkisinin İncelenmesi. 2016, Yüksek Lisans Tezi. Üsküdar Üniversitesi, İstanbul
  • 2. Tarhan N, Nurmedov S. Bağımlılık: Sanal veya Gerçek. 2017, 5. Basım, Timaş, İstanbul.
  • 3. Demirer V, Bozoğlan B. Purposes of Internet use and problematic Internet use among Turkish high school students. Asia-Pacific Psychiatry. 2016; 8: 269–77.
  • 4. Chou C, Hsiao MC. Internet Addiction, Usage, Gratification, and Pleasure Experience: The Taiwan College Students Case. Computers & Education. 2000; 35(1): 65-80.
  • 5. Block JJ. Issues for DSM-V: Internet Addiction. Am J Psychiatry. 2008; 165 (3): 306-7.
Year 2018, Volume: 2 Issue: 1, 17 - 21, 07.04.2018
https://doi.org/10.5455/car.105-1526826750

Abstract

References

  • 1. Yücelten E. Üniversite Öğrencilerinde İnternet Bağımlılığı ve Akıllı Telefon Bağımlılığının Bağlanma Stilleri ile İlişkisinin İncelenmesi. 2016, Yüksek Lisans Tezi. Üsküdar Üniversitesi, İstanbul
  • 2. Tarhan N, Nurmedov S. Bağımlılık: Sanal veya Gerçek. 2017, 5. Basım, Timaş, İstanbul.
  • 3. Demirer V, Bozoğlan B. Purposes of Internet use and problematic Internet use among Turkish high school students. Asia-Pacific Psychiatry. 2016; 8: 269–77.
  • 4. Chou C, Hsiao MC. Internet Addiction, Usage, Gratification, and Pleasure Experience: The Taiwan College Students Case. Computers & Education. 2000; 35(1): 65-80.
  • 5. Block JJ. Issues for DSM-V: Internet Addiction. Am J Psychiatry. 2008; 165 (3): 306-7.
There are 5 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Psychology, Subtance Abuse
Journal Section Research Articles
Authors

Nuran Korkmaz This is me

Nevzat Tarhan This is me

Hüseyin Ünübol This is me

Gökben Hızlı Sayar This is me

Publication Date April 7, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 2 Issue: 1

Cite

APA Korkmaz, N., Tarhan, N., Ünübol, H., Hızlı Sayar, G. (2018). İNTERNET BAĞIMLILIĞI OLAN VE OLMAYAN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN ZİHİN KURAMI YÖNÜNDEN KARŞILAŞTIRILMASI. Current Addiction Research, 2(1), 17-21. https://doi.org/10.5455/car.105-1526826750
AMA Korkmaz N, Tarhan N, Ünübol H, Hızlı Sayar G. İNTERNET BAĞIMLILIĞI OLAN VE OLMAYAN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN ZİHİN KURAMI YÖNÜNDEN KARŞILAŞTIRILMASI. Current Addiction Research. April 2018;2(1):17-21. doi:10.5455/car.105-1526826750
Chicago Korkmaz, Nuran, Nevzat Tarhan, Hüseyin Ünübol, and Gökben Hızlı Sayar. “İNTERNET BAĞIMLILIĞI OLAN VE OLMAYAN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN ZİHİN KURAMI YÖNÜNDEN KARŞILAŞTIRILMASI”. Current Addiction Research 2, no. 1 (April 2018): 17-21. https://doi.org/10.5455/car.105-1526826750.
EndNote Korkmaz N, Tarhan N, Ünübol H, Hızlı Sayar G (April 1, 2018) İNTERNET BAĞIMLILIĞI OLAN VE OLMAYAN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN ZİHİN KURAMI YÖNÜNDEN KARŞILAŞTIRILMASI. Current Addiction Research 2 1 17–21.
IEEE N. Korkmaz, N. Tarhan, H. Ünübol, and G. Hızlı Sayar, “İNTERNET BAĞIMLILIĞI OLAN VE OLMAYAN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN ZİHİN KURAMI YÖNÜNDEN KARŞILAŞTIRILMASI”, Current Addiction Research, vol. 2, no. 1, pp. 17–21, 2018, doi: 10.5455/car.105-1526826750.
ISNAD Korkmaz, Nuran et al. “İNTERNET BAĞIMLILIĞI OLAN VE OLMAYAN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN ZİHİN KURAMI YÖNÜNDEN KARŞILAŞTIRILMASI”. Current Addiction Research 2/1 (April 2018), 17-21. https://doi.org/10.5455/car.105-1526826750.
JAMA Korkmaz N, Tarhan N, Ünübol H, Hızlı Sayar G. İNTERNET BAĞIMLILIĞI OLAN VE OLMAYAN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN ZİHİN KURAMI YÖNÜNDEN KARŞILAŞTIRILMASI. Current Addiction Research. 2018;2:17–21.
MLA Korkmaz, Nuran et al. “İNTERNET BAĞIMLILIĞI OLAN VE OLMAYAN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN ZİHİN KURAMI YÖNÜNDEN KARŞILAŞTIRILMASI”. Current Addiction Research, vol. 2, no. 1, 2018, pp. 17-21, doi:10.5455/car.105-1526826750.
Vancouver Korkmaz N, Tarhan N, Ünübol H, Hızlı Sayar G. İNTERNET BAĞIMLILIĞI OLAN VE OLMAYAN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN ZİHİN KURAMI YÖNÜNDEN KARŞILAŞTIRILMASI. Current Addiction Research. 2018;2(1):17-21.