Bu çalışma, ailelerin çocuklarını basketbol okullarına gönderme sebeplerinde etkili olan nedenleri araştırmak amacıyla hazırlanmıştır. Çalışma gurubunu, Gaziantep ili basketbol okullarına çocuklarını gönderen veliler oluşturmaktadır. Araştırmaya 93 kadın, 134 erkek olmak üzere toplam 227 kişi katılmıştır. Velilerin çocuklarını basketbol okullarına gönderme sebeplerini saptamak amacı ile daha önce Meral (2010) tarafından geliştirilen ölçekten yararlanılmıştır. Çalışmada elde edilen bulgular değerlendirilirken, istatistiksel analizler için SPSS 16,0 programı kullanılmıştır. Çalışma verileri değerlendirilirken tanımlayıcı istatistiksel metotlarından Yüzde ve Frekens yanı sıra, iki bağımsız gruplar için student t-testi ve İkiden fazla bağımsız grubun karşılaştırılmasında ANOVA ve Tukey çoklu karşılaştırma testleri kullanılmıştır. Sonuçlar %95 güven aralığında, anlamlılık p
This study has been prepared to search the determinant reasons why families are sending their children to basketball schools. Research sample consists of families who are sending their children to Gaziantep Basketball Schools. A total of 227 people, comprising of 93 women and 134 men, participated in the study. We have been benefited from the expectation scale which was reformed by Meral (2010) to determine the reasons why parents are sending their children to basketball schools. The data obtained in this study statistically analyzed by using SPSS 16,0 package software. Descriptive statistical methods like frequency, percentage, average and standard deviation have been used in data evaluation in addition to student t-test which has been used for two independent groups, ANOVA and Tukey multiple comparison tests which have been used for comparing more than two independent groups. The results have been evaluated at 95% confidence interval and at a significance level of p
Other ID | JA36UY29HC |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2016 |
Submission Date | March 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 11 Issue: 1 |