Çalışma psikiyatri hemşireliği dersi alan öğrencilerin nörogelişimsel bozukluğu olan çocuklarla mesleki uygulama ve öğrenme deneyimlerini niteliksel fenomenolojik bir yaklaşım kullanarak değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada nitel araştırma deseni olan fenomenolojik araştırma tasarımı kullanılmıştır. Bu nitel araştırma 72 gönüllü hemşirelik öğrencisi ile yapılmıştır. Görüşmeler bireysel olarak ve yüzyüze gerçekleştirilmiştir. Veriler, Colaizzi'nin fenomenolojik analiz yöntemi kullanılarak yapılmıştır. Verilerin analizinde üç kategori (uygulama sırasında yaşanan duygular, uygulama sırasında yaşanan zorluklar, özel eğitim ve uygulama merkezlerinin yararlarına yönelik düşünceler) sekiz alt tema (olumlu duygular, olumsuz duygular, iletişim, bilgi, süre, yaşam kalitesi, iletişim, sosyal yönden) saptanmıştır. Psikiyatri hemşireliği uygulamasının sonunda, terapötik ilişkilerin geliştirilmesi yoluyla empati ile nörogelişimsel sorunlara yönelik ön yargı azaltılmıştır. Öğrenciler, nörogelişimsel sorunlarda iletişimin çok önemli bir yeri olduğunu ve özel eğitim ve uygulama merkezlerindeki uygulamanın kişilerarası ilişkileri geliştirmelerine yardımcı olduğunu belirtmişlerdir. Bu çalışmanın sonuçları, eğitimcilere klinik eğitimin planlanması ve geliştirilmesi konusunda yol gösterici olabilir.
-
-
-
The study was conducted in order to evaluate the professional practice and learning experiences of students taking psychiatric nursing courses with children with neurodevelopmental disorders using a qualitative phenomenological approach. Phenomenological research design, which is a qualitative research design, was used in the research. This qualitative research was conducted with 72 volunteer nursing students. The interviews were conducted individually and face-to-face. The data were made using Colaizzi's phenomenological analysis method. In the analysis of the data, three categories (emotions experienced during the application, difficulties experienced during the application, thoughts about the benefits of special education and application centers), eight sub-themes (positive emotions, negative emotions, communication, information, duration, quality of life, communication, social aspects) were identified. At the end of psychiatric nursing practice, prejudice towards neurodevelopmental problems was reduced by empathy through the development of therapeutic relationships. Students stated that communication has a very important place in neurodevelopmental problems and that the application in special education and application centers helps them to develop interpersonal relationships. The results of this study can be a guide for educators in the planning and development of clinical training.
-
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Araştırmalar |
Authors | |
Project Number | - |
Publication Date | December 25, 2023 |
Submission Date | April 13, 2023 |
Acceptance Date | October 6, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 |