Cinsel eğitim, bireyin fiziksel, duygusal ve
cinsel gelişimini kavraması, olumlu bir kişilik geliştirmesi, diğer bireylerin
cinselliğine, haklarına, görüş ve davranışlarına saygılı bir bakış açısı
edinmesi ve olumlu değer yargıları geliştirmesi eğitimi olarak
tanımlanmaktadır. Çocuğun ilk yaşlarında cinsel gelişimini destekleme görevini
anne babalar ile birlikte eğitimciler de üstlenmektedir. Bu nedenle
öğretmenlerin de, çocukların kendi cinsiyetlerine olan algı ve davranışlarını
oluşturmalarında, cinsel olarak gelişimlerinde önemli bir rolü vardır. Bu
görüşten hareketle araştırmada, Milli
Eğitim Bakanlığı (2013), 0-36 Aylık Çocuklar İçin Eğitim Programının
incelenmesi amacı ile yapılan betimsel türdeki araştırmada veriler doküman
analizi ile toplanmıştır. Programın incelenmesi her iki araştırmacı tarafından
ayrı ayrı yapılmıştır. Araştırma sonucunda, 0-36 Aylık Çocuklar İçin Eğitim
Programında cinsel gelişim ve eğitim ile ilgili olabilecek açıklamalara yer
verildiği saptanmıştır. Programda, cinsel gelişim ve eğitim ile de ilgili olan
sosyal ve duygusal gelişim özellikleri arasında güven duygusu, bağımsızlık ve
merak duygusu, kendini ifade edebilme becerileri, öz farkındalık duygusu gibi
özelliklere yer verilmiştir. Bununla birlikte programda, program ilkelerine
uygun olarak, öğretmenlerin, sınıftaki çocukların gereksinimleri doğrultusunda
kazanım ve gösterge belirleyerek her gelişim alanına yönelik eğitim
yapabilecekleri yönünde esneklik tanındığı belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Developmental Psychology |
Journal Section | Araştırmalar |
Authors | |
Publication Date | June 25, 2019 |
Submission Date | March 24, 2019 |
Acceptance Date | July 11, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 2 Issue: 3 |