Okul Öncesi Dönem Resimli Çocuk Kitaplarında Yer Alan Baba Figürünün İncelenmesi
Year 2018,
Volume: 2 Issue: 2, 18 - 31, 30.12.2018
Ayşenur Karaaslan
,
Saniye Bencik Kangal
,
Sevgi Arslan
Abstract
Özet
Edebiyat, içinde
bulunduğu toplumun kültürel değerlerini yansıtır. Çocuk edebiyatı da içinde
bulunduğu çağın ve toplumun benimsenmiş değerlerinin okuyucuyla paylaşılmasına
olanak sağlar. Bu araştırmanın amacı okul öncesi dönem resimli çocuk
kitaplarında yer alan baba figürünün, yazılı ve görsel göstergelerle nasıl
yansıtıldığını tespit etmektir. Araştırma nitel araştırma olup, veriler betimsel
analiz yöntemiyle incelenmiştir.
References
- KAYNAKÇA1. Anderson, D. A. & Hamilton, M. (2005). Gender role stereotyping of parents in children’s picture books: The invisible father. Sex Roles, 52(3-4), 145–151.2. Bussey, K., & Bandura, A. (1999). Social cognitive theory of gender development and differentiation. Psychological review, 106(4), 676. 3. Dökmen, Z. (2006). Working, gender and gender roles and releation between housework and depression. Turkish Psychology J, 12(39), 39-56. 4. Gürşimşek, I., & Günay, D. (2005). Çocuk Kitaplarında Cinsiyet Rollerinin işlenişinde Kullanılan Dilsel ve Dildışı Göstergelerin Değerlendirilmesi: Dokuz Eylül Üniversitesi.5. Kaynak, D., & Aktaş, E. Okul Öncesi Hikaye ve Masal Kitaplarında Toplumsal Cinsiyet Rolleri.6. Özgüven, İ. E. (2001). Ailede iletişim ve yaşam: PDREM Yayınları.7. Sever, S. (2004). Anadili ediniminde çocuk kitaplarının işlevi. Çoluk Çocuk Dergisi, 36, 14-15. 8. Soyer, A. Ç. (2010). Okul Öncesi Dönem Çocuk Hikâye Kitapları: Stereotipler ve Kimlikler.9. Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri.(9. Genişletilmiş Baskı) Ankara: Seçkin Yayınevi. 10. https://www.kitapyurdu.com/cok-satan-kitaplar/haftalik/1.html Erişim Tarihi: 09.04.201811. http://www.idefix.com/?gclid=CjwKCAjw6djYBRB8EiwAoAF6ofoPZzR_VlCgRqllRzgRy9DxygCmdM7-UvPvj4gLBxjjEToHy0Qn5BoC_T0QAvD_BwE Erişim Tarihi: 09.04.2018
Year 2018,
Volume: 2 Issue: 2, 18 - 31, 30.12.2018
Ayşenur Karaaslan
,
Saniye Bencik Kangal
,
Sevgi Arslan
References
- KAYNAKÇA1. Anderson, D. A. & Hamilton, M. (2005). Gender role stereotyping of parents in children’s picture books: The invisible father. Sex Roles, 52(3-4), 145–151.2. Bussey, K., & Bandura, A. (1999). Social cognitive theory of gender development and differentiation. Psychological review, 106(4), 676. 3. Dökmen, Z. (2006). Working, gender and gender roles and releation between housework and depression. Turkish Psychology J, 12(39), 39-56. 4. Gürşimşek, I., & Günay, D. (2005). Çocuk Kitaplarında Cinsiyet Rollerinin işlenişinde Kullanılan Dilsel ve Dildışı Göstergelerin Değerlendirilmesi: Dokuz Eylül Üniversitesi.5. Kaynak, D., & Aktaş, E. Okul Öncesi Hikaye ve Masal Kitaplarında Toplumsal Cinsiyet Rolleri.6. Özgüven, İ. E. (2001). Ailede iletişim ve yaşam: PDREM Yayınları.7. Sever, S. (2004). Anadili ediniminde çocuk kitaplarının işlevi. Çoluk Çocuk Dergisi, 36, 14-15. 8. Soyer, A. Ç. (2010). Okul Öncesi Dönem Çocuk Hikâye Kitapları: Stereotipler ve Kimlikler.9. Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri.(9. Genişletilmiş Baskı) Ankara: Seçkin Yayınevi. 10. https://www.kitapyurdu.com/cok-satan-kitaplar/haftalik/1.html Erişim Tarihi: 09.04.201811. http://www.idefix.com/?gclid=CjwKCAjw6djYBRB8EiwAoAF6ofoPZzR_VlCgRqllRzgRy9DxygCmdM7-UvPvj4gLBxjjEToHy0Qn5BoC_T0QAvD_BwE Erişim Tarihi: 09.04.2018