Öğretim
yöntemi seçimi, eğitimin niteliğini yakından etkileyecek derecede önemlidir.
Bütün öğretmenlerin derslerinde çeşitli öğretim yöntemleri kullanmaları
gerekir. Ancak öğretmenler sadece bildikleri yöntemleri kullanabilir. Bu alanda
yapılan çalışmalar ise öğretim yöntemleri konusunda öğretmenlerin yeterlik
durumların istenen seviyede olmadığını göstermektedir. Öğretmenlerin yöntem konusunda
durumlarının tespit edilerek gereken tedbirlerin alınması, eğitimin niteliğinin
artırılması açısından gereklidir. Bu çalışma ile sınıf öğretmenlerinin drama
yöntemine ilişkin görüşlerinin incelemesi amaçlanmaktadır. Çalışma, nitel
araştırma yöntemlerine uygun olarak tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma
grubunu 2017-2018 eğitim öğretim yılında Mersin ilinde bulunan ilkokulda görev
yapan 20 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışmaya öğretim yöntemleri içinde
en çok drama yöntemini bildiklerini ifade edenler dâhil edilmiştir. Öncelikle
sınıf öğretmenleri ile yüz yüze görüşmeler yapılarak en iyi bildikleri yöntemin
ne olduğu tespit edilmeye çalışılmıştır. Çalışma sonucunda en çok bilinen
yöntemin drama olduğu görülmüş ve bu gruptaki öğretmenlerle görüşmeler yapılmasına
karar verilmiştir. Görüşmeler katılımcıların izniyle ses kayıt cihazı ile kayıt
altına alınmıştır. Veri toplama araştırmacılar tarafından geliştirilen görüşme
formu aracılığı ile sürdürülmüş ve veriler elde edilmiştir. Veriler içerik
analizi ile çözümlenmiştir. Analizler kod ve kategorilere ayrılarak, yüzde ve
frekanslarla tablolaştırılmıştır. Görüşmelerde 8 öğretmen drama yönteminde
kendisini yeterli bulurken, 9 öğretmen kendisini yetersiz görmekte iken 3
öğretmenin ise orta yeterlilikte gördüğü sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Creative Arts and Writing |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 2 Issue: 2 |
International Journal of Children's Literature and Education Researches