Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2021, Volume: 2 Issue: 3, 58 - 67, 31.12.2021

Abstract

References

  • Aracı, H. (2006). Öğretmen ve öğrenciler için okullarda beden eğitimi, Ankara: Nobel Basımevi.
  • Boniface, P. (2007), Futbol ve küreselleşme, (Çev. İsmail Yerguz). İstanbul: Ntv Yayınları.
  • Can, U. (2000). 40 yaş üstü erkeklerde 8 haftalık aerobik çalışmalarının bazı fizyolojik ve motorik parametrelere etkisinin araştırılması. (Yüksek Lisans Tezi). Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Muğla.
  • Ekenci, G. & İmamoğlu, A. F. (2002). Spor işletmeciliği. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Erkal, M., Güven, Ö. & Ayhan, D. (1998). Sosyolojik açıdan spor. İstanbul: DER Yayınları.
  • Özdilek, Ç. (2006). Harcanabilir gelirin artmasının sportif rekreasyona katılıma olan etkisinin araştırılması -İstanbul örneği-. (Yüksek Lisans Tezi). Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Kütahya.
  • Öztürk F., Koparan Ş., & Haşıl N. (2004). Antrenör ve hakemlerin empati durumlarının araştırılması, Spor Metre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, II(1), 49.
  • Şahan, H. (2007). Üniversite öğrencilerinin sosyalleşme sürecinde spor aktivitelerinin rolü. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10(1), 260 – 278.
  • Tutar, H. (2011). Kriz ve stres yönetimi, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yazıcı, E. & Aslım, M. (2007). Modern toplumlarda sporun işlevi üzerine karşılaştırmalı bir araştırma. (Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyoloji Anabilim Dalı, Ankara.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Year 2021, Volume: 2 Issue: 3, 58 - 67, 31.12.2021

Abstract

References

  • Aracı, H. (2006). Öğretmen ve öğrenciler için okullarda beden eğitimi, Ankara: Nobel Basımevi.
  • Boniface, P. (2007), Futbol ve küreselleşme, (Çev. İsmail Yerguz). İstanbul: Ntv Yayınları.
  • Can, U. (2000). 40 yaş üstü erkeklerde 8 haftalık aerobik çalışmalarının bazı fizyolojik ve motorik parametrelere etkisinin araştırılması. (Yüksek Lisans Tezi). Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Muğla.
  • Ekenci, G. & İmamoğlu, A. F. (2002). Spor işletmeciliği. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Erkal, M., Güven, Ö. & Ayhan, D. (1998). Sosyolojik açıdan spor. İstanbul: DER Yayınları.
  • Özdilek, Ç. (2006). Harcanabilir gelirin artmasının sportif rekreasyona katılıma olan etkisinin araştırılması -İstanbul örneği-. (Yüksek Lisans Tezi). Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Kütahya.
  • Öztürk F., Koparan Ş., & Haşıl N. (2004). Antrenör ve hakemlerin empati durumlarının araştırılması, Spor Metre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, II(1), 49.
  • Şahan, H. (2007). Üniversite öğrencilerinin sosyalleşme sürecinde spor aktivitelerinin rolü. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10(1), 260 – 278.
  • Tutar, H. (2011). Kriz ve stres yönetimi, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yazıcı, E. & Aslım, M. (2007). Modern toplumlarda sporun işlevi üzerine karşılaştırmalı bir araştırma. (Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyoloji Anabilim Dalı, Ankara.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Year 2021, Volume: 2 Issue: 3, 58 - 67, 31.12.2021

Abstract

References

  • Aracı, H. (2006). Öğretmen ve öğrenciler için okullarda beden eğitimi, Ankara: Nobel Basımevi.
  • Boniface, P. (2007), Futbol ve küreselleşme, (Çev. İsmail Yerguz). İstanbul: Ntv Yayınları.
  • Can, U. (2000). 40 yaş üstü erkeklerde 8 haftalık aerobik çalışmalarının bazı fizyolojik ve motorik parametrelere etkisinin araştırılması. (Yüksek Lisans Tezi). Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Muğla.
  • Ekenci, G. & İmamoğlu, A. F. (2002). Spor işletmeciliği. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Erkal, M., Güven, Ö. & Ayhan, D. (1998). Sosyolojik açıdan spor. İstanbul: DER Yayınları.
  • Özdilek, Ç. (2006). Harcanabilir gelirin artmasının sportif rekreasyona katılıma olan etkisinin araştırılması -İstanbul örneği-. (Yüksek Lisans Tezi). Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Kütahya.
  • Öztürk F., Koparan Ş., & Haşıl N. (2004). Antrenör ve hakemlerin empati durumlarının araştırılması, Spor Metre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, II(1), 49.
  • Şahan, H. (2007). Üniversite öğrencilerinin sosyalleşme sürecinde spor aktivitelerinin rolü. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10(1), 260 – 278.
  • Tutar, H. (2011). Kriz ve stres yönetimi, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yazıcı, E. & Aslım, M. (2007). Modern toplumlarda sporun işlevi üzerine karşılaştırmalı bir araştırma. (Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyoloji Anabilim Dalı, Ankara.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Açık veya Kapalı Spor Alanları Bulunan veya Bulunmayan Okullarda Çalışan Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Öğrenciler Üzerinde Edindiği Avantajlar veya Dezavantajlar

Year 2021, Volume: 2 Issue: 3, 58 - 67, 31.12.2021

Abstract

Bu çalışma, açık veya kapalı spor alanları bulunan veya bulunmayan okullarda çalışan beden eğitimi
öğretmenlerinin öğrenciler üzerinde edindiği avantajları veya dezavantajları tespit etmeyi amaçlamaktadır.
Araştırmada olgu bilim deseni yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2020-2021 eğitim-öğretim
yılında Diyarbakır ili Merkez ilçelerine bağlı kamu okullarında görev yapmakta olan 20 beden eğitim öğretmeni
oluşturmaktadır. Tesadüfi yöntemle seçilmiş olup gönüllülük esasına göre görüşme formu uygulanmıştır.
Araştırmanın sonucuna göre, açık veya kapalı spor alanları bulunan okullarda çalışan beden eğitimi
öğretmenlerinin, öğrencilerin sportif özelliklerini ve duygular arası geçişlerini daha iyi tanıyabildikleri
görülmüştür. Aynı zamanda spor alanları bulunan okullarda okuyan öğrencilerin psikomotor becerilerinin (kuvvet,
çabukluk, dayanıklılık, koordinasyon gibi) gelişiminin yanı sıra fiziksel, psiko-sosyal ve bilişsel (zihinsel)
gelişimlerine de önemli katkı sağladı öğretmenler tarafından ifade edilmiştir.

References

  • Aracı, H. (2006). Öğretmen ve öğrenciler için okullarda beden eğitimi, Ankara: Nobel Basımevi.
  • Boniface, P. (2007), Futbol ve küreselleşme, (Çev. İsmail Yerguz). İstanbul: Ntv Yayınları.
  • Can, U. (2000). 40 yaş üstü erkeklerde 8 haftalık aerobik çalışmalarının bazı fizyolojik ve motorik parametrelere etkisinin araştırılması. (Yüksek Lisans Tezi). Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Muğla.
  • Ekenci, G. & İmamoğlu, A. F. (2002). Spor işletmeciliği. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Erkal, M., Güven, Ö. & Ayhan, D. (1998). Sosyolojik açıdan spor. İstanbul: DER Yayınları.
  • Özdilek, Ç. (2006). Harcanabilir gelirin artmasının sportif rekreasyona katılıma olan etkisinin araştırılması -İstanbul örneği-. (Yüksek Lisans Tezi). Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Kütahya.
  • Öztürk F., Koparan Ş., & Haşıl N. (2004). Antrenör ve hakemlerin empati durumlarının araştırılması, Spor Metre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, II(1), 49.
  • Şahan, H. (2007). Üniversite öğrencilerinin sosyalleşme sürecinde spor aktivitelerinin rolü. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10(1), 260 – 278.
  • Tutar, H. (2011). Kriz ve stres yönetimi, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yazıcı, E. & Aslım, M. (2007). Modern toplumlarda sporun işlevi üzerine karşılaştırmalı bir araştırma. (Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyoloji Anabilim Dalı, Ankara.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
There are 11 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Articles
Authors

Kenan Babacan This is me

Emrah Yalcın This is me

Veysel Kaya This is me

Mehmet Tura This is me

Publication Date December 31, 2021
Submission Date December 10, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 2 Issue: 3

Cite

APA Babacan, K., Yalcın, E., Kaya, V., Tura, M. (2021). Açık veya Kapalı Spor Alanları Bulunan veya Bulunmayan Okullarda Çalışan Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Öğrenciler Üzerinde Edindiği Avantajlar veya Dezavantajlar. Cihanşümul Akademi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(3), 58-67.
AMA Babacan K, Yalcın E, Kaya V, Tura M. Açık veya Kapalı Spor Alanları Bulunan veya Bulunmayan Okullarda Çalışan Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Öğrenciler Üzerinde Edindiği Avantajlar veya Dezavantajlar. CASBİD. December 2021;2(3):58-67.
Chicago Babacan, Kenan, Emrah Yalcın, Veysel Kaya, and Mehmet Tura. “Açık Veya Kapalı Spor Alanları Bulunan Veya Bulunmayan Okullarda Çalışan Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Öğrenciler Üzerinde Edindiği Avantajlar Veya Dezavantajlar”. Cihanşümul Akademi Sosyal Bilimler Dergisi 2, no. 3 (December 2021): 58-67.
EndNote Babacan K, Yalcın E, Kaya V, Tura M (December 1, 2021) Açık veya Kapalı Spor Alanları Bulunan veya Bulunmayan Okullarda Çalışan Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Öğrenciler Üzerinde Edindiği Avantajlar veya Dezavantajlar. Cihanşümul Akademi Sosyal Bilimler Dergisi 2 3 58–67.
IEEE K. Babacan, E. Yalcın, V. Kaya, and M. Tura, “Açık veya Kapalı Spor Alanları Bulunan veya Bulunmayan Okullarda Çalışan Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Öğrenciler Üzerinde Edindiği Avantajlar veya Dezavantajlar”, CASBİD, vol. 2, no. 3, pp. 58–67, 2021.
ISNAD Babacan, Kenan et al. “Açık Veya Kapalı Spor Alanları Bulunan Veya Bulunmayan Okullarda Çalışan Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Öğrenciler Üzerinde Edindiği Avantajlar Veya Dezavantajlar”. Cihanşümul Akademi Sosyal Bilimler Dergisi 2/3 (December 2021), 58-67.
JAMA Babacan K, Yalcın E, Kaya V, Tura M. Açık veya Kapalı Spor Alanları Bulunan veya Bulunmayan Okullarda Çalışan Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Öğrenciler Üzerinde Edindiği Avantajlar veya Dezavantajlar. CASBİD. 2021;2:58–67.
MLA Babacan, Kenan et al. “Açık Veya Kapalı Spor Alanları Bulunan Veya Bulunmayan Okullarda Çalışan Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Öğrenciler Üzerinde Edindiği Avantajlar Veya Dezavantajlar”. Cihanşümul Akademi Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 2, no. 3, 2021, pp. 58-67.
Vancouver Babacan K, Yalcın E, Kaya V, Tura M. Açık veya Kapalı Spor Alanları Bulunan veya Bulunmayan Okullarda Çalışan Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Öğrenciler Üzerinde Edindiği Avantajlar veya Dezavantajlar. CASBİD. 2021;2(3):58-67.

                                             26676                                                                                             26799                                                                                                                           

Bu dergide yayınlanan tüm çalışmalar, Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kapsamında lisanslanmıştır.