Çalışma problemli öğrenci davranışlarının değerlendirilmesi kapsamında 2007-2020 yılları arasında yayınlanan
dokümanların incelemesi yöntemiyle yapılmıştır. Çalışma verilerinin toplanması için son yıllarda problemli
öğrenci davranışları konusunda 2007-2020 yıllarında yayınlanan makaleler araştırılmıştır. Makaleleri aramada
Web of Science ve Google Akademik veri tabanları üzerinde tarama yapılarak 26 adet çalışmaya ulaşılmıştır.
Çalışmalar üzerinde yapılan ön inceleme sonucunda bulunan makalelerden 20 çalışma incelemeye alınmıştır.
Bulgular, tablo ve grafiklere aktarılarak sunulmuştur. Doküman incelenmesi tekniği ile elde edilen veriler içerik
analizine tabi tutulmuş, bu doğrultuda alt temalara ulaşılmıştır. İçerik analizi sonuçlarına göre “problemli öğrenci
davranışları”, “problemli öğrenci davranışlarının nedenleri”, “problemli öğrenci davranışları ile mücadele
yöntemleri”, “problemli öğrenci davranışları ile çözüm önerileri” olmak üzere dört temaya ayrılmıştır. İncelenen
dokümanlar neticesinde problemli davranışlar; sınıf kurallarına uymama, küfürlü konuşma, derste izinsiz
konuşma, çekingenlik, hiperaktivite ve dikkat eksikliği, şiddet içerikli televizyon programları izlenmesinden
kaynaklanan sorunlar (tehdit etme) gibi en sık problemli davranışlar olarak görülürken karşılaştıkları problemli
davranışlarla ilgili çözüm önerileri ise; ceza ve ödül verme, uyarma, görmemezlikten gelme, öğrencilere daha
samimi davranma, öğrencileri etkinliklerle kaynaştırma, rehberlik servisi, görev verme, öğrencileri kendisine
yakın yerde oturtma, oyun oynatma olduğu görülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2021 |
Submission Date | December 10, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 2 Issue: 3 |
Cihansumul Academy Journal of Social Sciences is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).