Bu araştırma kamu okullarında meydana gelen iletişim kaynaklı çatışma nedenleri ve çözüm yollarına ilişkin öğretmen görüşlerini tespit etmeyi amaçlamaktadır. Bu araştırma le ülkemizin eğitim kurumlarında meydana gelen iletişim kaynaklı çatışma nedenlerini belirlemek ve iletişim kaynaklı çatışmanın giderilmesi için gerekli önlemlerin alınmasına yönelik çözüm önerilerinin sunulması beklenmektedir. Araştırmanın çalışma grubu 2021-2022 eğitim öğretim yılında Diyarbakır ili Bağlar ve Yenişehir ilçeleri sınırları içinde kalan kamu okullarında görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu çalışmada, veriler kamu okullarında görev yapan 20 öğretmenden görüşme tekniğiyle ve hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırma verilerinin sunumunda katılımcılara verilen kodlar kullanılmış ve bazı katılımcılardan doğrudan alıntı yapılarak kodlar desteklenmiştir. Araştırma sonucunda; Kamu okullarında eğitim paydaşları arasında iletişim kaynaklı çatışmaların yaşandığı görülmüştür. Kamu okullarında meydana gelen çatışmaların nedenleri; iletişimdeki yetersizlikler, anlayış farklılıkları, ortak değer ve görüşlerin yokluğu, bireysel farklılıklar ve yeterince birbirlerini tanımama şeklinde ifade edilmiştir. Son olarak okulda meydana gelen çatışmalar için rehberlik hizmetlerinden faydalanılması ve bütünleştirme işbirliği stratejilerine başvurulması gibi çözümler ön plana çıkmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | April 8, 2023 |
Submission Date | May 31, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 3 Issue: 5 |
Cihansumul Academy Journal of Social Sciences is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).