Amaç: Araştırmamızda Tıp Fakültesi öğrencilerinin Hekimlik mesleğine adanmışlıklarının ölçülmesi ve adanmışlık düzeyini etkileyen faktörlerin belirlenmesi amaçlanmıştır.
Gereç ve Yöntemler: Araştırma verileri, Türkiye’deki farklı tıp fakültelerindeki öğrencilerden 2022-2023 eğitim döneminde çevrimiçi anket kullanılarak toplanmıştır. Veri toplama yöntemi olarak sosyo-demografik sorulardan oluşan 19 soruluk bir anket çalışması ve 9 maddelik Hekimlik mesleğine adanmışlık Ölçeği çevrimiçi olarak uygulanmıştır. Çalışmaya toplamda 192 öğrenci katılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde IBM SPSS 25 istatistik paket programı kullanılmıştır. Sürekli değişkenler medyan (IQR), kategorik değişkenler, yüzde ve frekans değerleri kullanılarak ifade edilmiştir. Değişkenlere ait normal dağılım, varyansların homojenliği varsayımları Shapiro Wilk, Levene Testi ile değerlendirilmiştir. Hekimlik mesleğine adanmışlık toplam puanının değerlendirilmesinde bağımsız iki grup karşılaştırmalarında Mann Whitney U test, ikiden fazla bağımsız grup karşılaştırmalarında Kruskal Wallis testi ve Dunn-Bonferroni test kullanılmıştır. Hekimlik mesleğine adanmışlık toplam puanları arasındaki ilişki Spearman korelasyon katsayısı, ölçeğe ait iç tutarlılık güvenirliği Cronbach alpha katsayısı kullanılarak hesaplanmıştır. p<0.05 değeri istatistiksel olarak önemli kabul edilmiştir. Bu çalışmanın Hekimlik mesleğine adanmışlık ölçek güvenirliği 0,873 olarak bulunmuştur.
Bulgular: Bu çalışmaya 66 erkek, 126 kadın öğrenci katılmıştır. Kadınların adanmışlık ölçeği toplam skoru erkeklere göre istatistiksel olarak anlamlı şekilde yüksek bulunmuştur (p=0,033). İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi öğrencilerinin adanmışlık toplam skoru diğer üniversitelerin öğrencilerine göre istatistiksel olarak anlamlı şekilde yüksek bulunmuştur (p=0,025).
Sonuç: Araştırmamızda kadınların erkeklere göre, Türkiye’deki diğer tıp fakültelerindeki öğrencilerin İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencilerine göre, aile ve yakın çevre etkisi olmadan Tıp Fakültesini tercih eden öğrencilerin aile ve yakın çevre etkisiyle Tıp Fakültesini tercih eden öğrencilere göre, hekimliğe adanmışlık düzeyleri anlamlı derecede yüksek saptanmıştır.
Objective: In our research, it was aimed to survey the commitment of medical faculty students to the profession of medicine and to determine the factors affecting the level of commitment.
Material and Methods: Research data were collected from students in different medical faculties in Turkey in the 2022-2023 academic year using an online questionnaire. As a data collection method, a 19-question questionnaire consisting of socio-demographic questions and the 9-item Medical Commitment Scale were applied online. A total of 192 students participated in the study. IBM SPSS 25 statistical package program was used to evaluate the data. Continuous variables were expressed using median (IQR), categorical variables, percentage, and frequency values. Assumptions of normal distribution of variables and homogeneity of variances were evaluated with Shapiro Wilk, Levene Test. The Mann Whitney U test was used in the comparison of two independent groups in the evaluation of the total score of Commitment to the Medical Profession, and the Kruskal Wallis test and Dunn-Bonferroni test were used in the comparisons of more than two independent groups. The relationship between the total scores of Commitments to the Medical Profession was calculated using the Spearman correlation coefficient, and the internal consistency reliability of the scale was calculated using the Cronbach alpha coefficient. A value of p<0.05 was considered statistically significant. The scale reliability of the Commitment to the Medical Profession of this research was found to be 0.873.
Conclusion: 66 Male and 126 female students participated in this research. The total score of the commitment scale of women was found to be statistically significantly higher compared to men(p=0.033). The total commitment score of Izmir Kâtip Çelebi University students was found to be statistically significantly higher compared to the students at other universities (p=0.025).
Results: In our research, it was determined that the level of commitment of women compared to men, students from other medical faculties in Turkey compared to Izmir Kâtip Çelebi University medical faculty students, students who preferred medical school without the influence of family and close environment, compared to students who preferred medical school with the effect of family and close environment, were found to be significantly higher.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Epidemiology (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | August 31, 2023 |
Submission Date | July 11, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 3 Issue: 2 |