Research Article
BibTex RIS Cite

UŞAK ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ KURAMSAL SINAV SORULARININ ZORLUK VE AYIRT EDİCİLİKLERİNİN ZAMANA GÖRE DEĞİŞİMİ

Year 2018, Volume: 5 Issue: 1, 40 - 42, 25.07.2018

Abstract

Öğrencilerimizin bugünün şartlarına uyum sağlayabilmeleri ve geleceğe daha iyi hazırlanabilmeleri için; nasıl öğrenecekleri, düşünecekleri ve bunlar için gerekli teknolojiyi nasıl kullanacakları konusunda bilinçli yetiştirmek gerekmektedir (Lawless ve Pellegrino, 2007). Aksi taktirde çağımızın teknolojik gelişmelerine ayak uyduramayan bireylerin yetişmesi ile eğitim sisteminin gerçek hayattan kopması ve etkili öğretim yöntemlerinin gerçekleşememesi gibi sorunlar ortaya çıkabilir (Özel, 2013). 

References

  • Cantillon, P., Hutchinson, L. ve Wood, D. (2003). ABC of Learning and Teaching in Medicine. London: BMJ Publishing Group.Girginer, N. ve Özkul, A. E. (2004).
  • Uzaktan Eğitimde Teknoloji Seçimi. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 3(3), 155-164.Kaya, Z. (2006).
  • Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirme (2. Baskı.). Ankara: Pegem.Lawless, K. A. ve Pellegrino, J. W. (2007).
  • Professional Development in Integrating Technology Into Teaching and Learning: Knowns, Unknowns, and Ways to Pursue Better Questions and Answers. Review of Educational Research, 77(4), 575-614.
  • Özel, E. (2013). Sosyal bilgiler dersi kapsamında yer alan tarih konularının öğretiminde teknoloji kullanımı. Dumlupınar Üniversitesi.

UŞAK ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ KURAMSAL SINAV SORULARININ ZORLUK VE AYIRT EDİCİLİKLERİNİN ZAMANA GÖRE DEĞİŞİMİ

Year 2018, Volume: 5 Issue: 1, 40 - 42, 25.07.2018

Abstract

Today, adapting to developing technology is as important in social and personal life as it is in education life. In this study, it is aimed to show the change of the difficulty and discrimination of CEMPS (Corporate Education Management and Planning System), which is one of the technological innovations, in preparation, presentation and calculation of exam questions during the measurement-evaluation phase.

References

  • Cantillon, P., Hutchinson, L. ve Wood, D. (2003). ABC of Learning and Teaching in Medicine. London: BMJ Publishing Group.Girginer, N. ve Özkul, A. E. (2004).
  • Uzaktan Eğitimde Teknoloji Seçimi. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 3(3), 155-164.Kaya, Z. (2006).
  • Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirme (2. Baskı.). Ankara: Pegem.Lawless, K. A. ve Pellegrino, J. W. (2007).
  • Professional Development in Integrating Technology Into Teaching and Learning: Knowns, Unknowns, and Ways to Pursue Better Questions and Answers. Review of Educational Research, 77(4), 575-614.
  • Özel, E. (2013). Sosyal bilgiler dersi kapsamında yer alan tarih konularının öğretiminde teknoloji kullanımı. Dumlupınar Üniversitesi.
There are 5 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Caucasian Journal of Science
Authors

Rahşan Ilıkçı Sağkan This is me

Aynur Karadağ

Hasan Asker

Barış Uzunok This is me

Publication Date July 25, 2018
Submission Date July 4, 2018
Acceptance Date August 20, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 5 Issue: 1

Cite

APA Ilıkçı Sağkan, R., Karadağ, A., Asker, H., Uzunok, B. (2018). UŞAK ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ KURAMSAL SINAV SORULARININ ZORLUK VE AYIRT EDİCİLİKLERİNİN ZAMANA GÖRE DEĞİŞİMİ. Caucasian Journal of Science, 5(1), 40-42.

dizin1.png dizin2.png dizin3.png  dizin5.png dizin6.png dizin7.png