Araştırma, Kafkas Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü’nde öğrenim gören öğrencilerin dismenore yaşama durumlarını ve dismenore ile baş etmek için yaptıkları uygulamaları belirlemek amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Araştırmanın evrenini toplam 330 hemşirelik öğrencisi oluşturmuştur. Evrenden örneklem seçimine gidilmemiştir. Anketin uygulandığı gün okulda bulunan, araştırmaya katılmayı kabul eden 206 hemşirelik öğrencisi araştırma grubunu oluşturmuştur. Veriler, araştırmacı tarafından literatür bilgilerine dayanarak hazırlanan anket formu aracılığı ile toplanmıştır. Araştırma sonucunda; öğrencilerin %86.4’ünün dismenore yaşadığı, %39.3’ünde dismenore şikâyetlerinin menstruasyonun başında başladığı ve şikâyetlerin öğrencilerin %42.1’inde menstruasyonun ilk iki günü devam ettiği belirlenmiştir. Öğrencilerin en fazla yaşadıkları dismenore şikayeti %88.6 ile karın ağrısıdır. Ayrıca öğrencilerin %86.4’ünün bel ağrısı, %84.6’sının halsizlik ve %81.2’sının sinirlilik şikayetlerini her zaman yaşadığı belirlenmiştir. Öğrencilerin dismenore şikayetleri ile baş etmek amacıyla yaptıkları uygulamalar arasında yatarak dinlenme %91 ile ilk sırada yer almıştır. İstatistiksel analizlere göre; Ailede dismenore öyküsü bulunma durumu ile dismenore yaşama durumu arasındaki fark istatistiksel olarak önemli (p<0.05), öğrencilerin dismenore yaşama durumları ile yaş grupları, menarş yaşşı ve menstruasyon hakkında bilgi alma durumları arasındaki fark istatistiksel olarak önemsiz (p>0.05) bulunmuştur. Öğrencilerin dismenoreyi yaşadıkları ve yaşadıkları sorunlara yönelik yapılan uygulamalar hakkında çok yeterli bilgilerinin olmadığı belirlenmiştir. Premenstrual sendromun ve dismenorenin olumsuz etkilerinin daha az yaşanması için okul sağlığı hemşirelerinin ve sağlık profesyonellerinin eğitimci ve danışman olarak öğrencilere destek olmaları önerilmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Environmental Sciences |
Journal Section | Caucasian Journal of Science |
Authors | |
Publication Date | June 28, 2020 |
Submission Date | April 11, 2020 |
Acceptance Date | June 23, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 7 Issue: 1 |