Abstract
Amaç: Bu kesitsel çalışmanın amacı, özel ve kamu hastanelerinin web site içeriklerinin sağlık iletişimi çerçevesinde değerlendirmektir.
Yöntem: Çalışmada İstanbul ilinde bulunan 98 özel ve 67 kamu hastanesi yer almıştır. Web sayfaları için sağlık iletişimi ve sağlık hizmetleriyle ilgili maddeler, literatür bilgisi, kitaplar ve hastanelere ait kitapçıklardan seçilmiştir. 13’ü sağlık iletişimi ile ilgili 6’sı ise sağlık hizmetleri ile ilgili olan bu maddeler, hastane bünyesinde var ya da yok olarak kodlanmıştır.
Bulgular: Sağlık iletişimi bölümünde e-mail adresi (%89.8 özel hastaneler, %71.7 kamu hastaneleri), çağrı merkezi numarası (%55.1, %30), bilgi isteme formu (%46.9, %30), sohbet bölümü (%9.4, %5), İngilizce versiyon (%28.6, %3.3) ve mesaj kutusu varlığı (%62.2, %33.3) özel hastanelerde kamu hastanelerine oranla istatistiksel olarak anlamlı derecede yüksek bulunmuştur (p<0.05). Sağlık hizmetleri bölümünde ise klinik birimlerle ilgili bilgi (%81.6, %68.3) ve tedavi seçenekleri varlığı (%52, %21.7) yine özel hastanelerde kamu hastanelerine oranla istatistiksel olarak anlamlı derecede yüksek bulunmuştur (p<0.044, p=0.000).
Sonuç: Web sayfaları sağlık iletişimi üstünde güçlü bir etkiye sahip olabilmektedir çünkü mesaj ya da bilgi dünyanın her bir köşesine dakikalar içinde yayılabilmektedir. Bu çalışmanın sonuçlarına göre web sayfaları sağlık iletişim aracı olarak özel hastaneler tarafından daha etkili olarak kullanılmaktadır.
Anahtar Kelimeler : Web sayfaları, hastaneler, sağlık iletişimi ve hastaneler