Edebî bir tür olarak şiir, Türkçe öğretiminin temel materyallerinden biridir. Aynı zamanda öğrencilerin Türkçe yeterliliklerini geliştirmede işlevsel bir araç olarak kullanılabilir. Bu sürecin nasıl gerçekleştirilmesi gerektiği ise ayrıca önem arz etmektedir. Yani şiir öğretiminde ne gibi yol ve yöntemlerin tercih edileceğini bilmek başarıya ulaşmanın ilk adımıdır. Bu çalışmada öncelikle ontolojik metin analizi yönteminin, şiir öğretiminde neden gerekli olduğu tartışılmıştır. Sonra ontolojik metin analizi yönteminin sanat eserini nasıl işlediği ele alınmıştır. Son olarak ise Ahmet Hamdi Tanpınar’ın “Selam Olsun” şiiri ile ilgili ontolojik yöntem doğrultusunda bir ders planı hazırlanmıştır
Poetry as a literary genre is one of the basic materials of Turkish teaching. It can also be used as a functional tool to improve students’ Turkish proficiency. It is also important how this process should be carried out. In other words, it is the first step of success to choose what ways and methods will be preferred in poetry teaching. In this study, firstly, it is discussed why ontological text analysis method is necessary in poem teaching. Then, it is examined how ontological text analysis method handles the work of art. Finally, a lesson plan was prepared in accordance with the ontological method of Ahmet Hamdi Tanpınar’s Selam Olsun poem
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 3 Issue: 6 |