Bu makale çocukluk çalışmalarının çoğu kez merkezî ilgileri arasında sayılan bazı fikirleri sorguluyor: çocuklar “müstakil” bir biçimde çalışılmaya değerdir; çocukluk “toplumsal bir inşadır”; çocuklar aktif fâillerdir ve böylece muamele görmelidirler; katılımcı yöntemler altın esasını teşkil eder, yani mümkün olan en iyi yöntemlerdir. Makale ayrıca bu fikirlerin kimi bakımlardan faydalı olduğunu teslim etmekle beraber temel bir takım sorunları da ihtiva ettiğini savunuyor
This article interrogates what are frequently taken to be central commitments of ChildhoodStudies: the idea that children are worthy of study ‘in their own right’, that childhood is a ‘social construction’, that children are and must be treated as active agents, and that participatory methods are the gold standard. It is argued that while these ideas have been fruitful in some respects, they involve fundamental problems
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 4 Issue: 7 |