Systematic Reviews and Meta Analysis
BibTex RIS Cite
Year 2020, Volume: 3 Issue: 1, 34 - 47, 15.06.2020

Abstract

References

  • Referans1: Duncan Murray and Gary Howat. (2002). The Relationships among Service Quality. ss:25–43
  • Referans2: Açak, M., & Karataş, Ö. (2016). Malatya'da Spor Merkezlerine Devam Eden Bireylerin Spordan ve Spor Merkezlerinden Beklentilerinin Karşılanma Düzeylerinin İncelenmesi. Electronic Turkish Studies, 11(18).
  • Gonçalves, C., Meireles, P., & Carvalho, M. J. (2016). Consumer Behaviour in Fitness Club: Study of the Weekly Frequency of Use, Expectations, Satisfaction and Retention. The Open Sports Sciences Journal, 9, ss:62–70.

Türkiye ve Dünyada Fitness Salonu Müşteri Beklentileri: Sistematik Bir Derleme

Year 2020, Volume: 3 Issue: 1, 34 - 47, 15.06.2020

Abstract

Amaç: Bu çalışma sistematik bir derlemedir. Çalışmada bilgi toplama tekniği olarak doküman analizi kullanılmıştır. Amaçlı örnekleme metotlarından ölçüt örnekleme tekniği tercih edilmiştir. Bu çalışmada fitness merkezlerindeki hizmet kalitesinin, müşteri beklentisi ve sürekliliğine etkisi ne derecede olduğu araştırılan makalelerde tespit edilmeye çalışılmıştır.
Yöntem: Genel bir yargıya varabilmek için dünyada farklı yerlerde yapılan çalışmalar örnek olarak alınmıştır. Araştırmanın hedefine dönük olarak yazın taraması DergiPark, Google Akademi ve TR Dizin’de Türkçe ve İngilizce olmak üzere fitness centre, satisfaction, fitness service quality, sağlıklı yaşam ve spor merkezi, müşteri memnuniyeti, beklentilerin değerlendirilmesi, fitness club, hizmet kalitesi, özel spor merkezi olmak üzere 9 anahtar kelime ile yapılmıştır.
Bulgular ve Sonuç: Türkiye’den 13, yurtdışından 16 makale olmak üzere toplamda 29 makale çalışmanın evrenini oluşturmaktadır. Çalışmanın neticeleri değerlendirildiğinde Türkiye’de ve dünyada, fitness merkezi müşteri beklentileri üzerine yapılan çalışmaların yıllar içerisinde artış gösterdiği, nicel çalışmaların nitel çalışmalara oranla daha fazla olduğu tespit edilmiştir. Çalışma sonuçlarına göre fitness salonu müşteri beklentileri alanında en çok araştırılan ve atıf alan çalışmanın 563 atıf aldığı ve en çok araştırılan konuların ise sırasıyla “Hizmet kalitesi”, “Müşterilerin Beklentileri” olduğuna rastlanmaktadır. Fitness merkezleri alanında yapılan araştırmaları hem nicelik hem de nitelik yönünden sayısını arttırmak için, fitness salonu yöneticilerinin ve çalışan personelin hizmet içi eğitimlerle gelişimleri süreklilik göstermelidir.

References

  • Referans1: Duncan Murray and Gary Howat. (2002). The Relationships among Service Quality. ss:25–43
  • Referans2: Açak, M., & Karataş, Ö. (2016). Malatya'da Spor Merkezlerine Devam Eden Bireylerin Spordan ve Spor Merkezlerinden Beklentilerinin Karşılanma Düzeylerinin İncelenmesi. Electronic Turkish Studies, 11(18).
  • Gonçalves, C., Meireles, P., & Carvalho, M. J. (2016). Consumer Behaviour in Fitness Club: Study of the Weekly Frequency of Use, Expectations, Satisfaction and Retention. The Open Sports Sciences Journal, 9, ss:62–70.
There are 3 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Sports Medicine
Journal Section Makaleler
Authors

Mehmet Altun 0000-0002-6630-2322

Atılay Birtürk 0000-0001-7958-363X

Aytekin Soykan

Publication Date June 15, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 3 Issue: 1

Cite

APA Altun, M., Birtürk, A., & Soykan, A. (2020). Türkiye ve Dünyada Fitness Salonu Müşteri Beklentileri: Sistematik Bir Derleme. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 3(1), 34-47.

Sayın Araştırmacılar,

Spor Bilimleri alanındaki çalışmaları içeren uluslararası nitelikte ve hakemli dergi olarak yayımlanan ÇOMÜ Spor Bilimleri Dergisi'nin EYLÜL 2024'te çıkacak olan sayısı için dergimizin kapsamı dahilinde olan konularla ilgili özgün araştırma ve derleme türünde makaleler kabul edilecektir. Bu anlamda ilgili sayı için makaleler 2024 yılının AĞUSTOS ayı sonuna kadar gönderilebilir. Bilgilerinize sunulur.

Editör Prof. Dr. Hürmüz KOÇ