Dissertation
BibTex RIS Cite

Harmanlanmış Öğrenme Ortamlarının, Hentbolda Temel Becerilerin Gelişimine Etkisi

Year 2020, Volume: 3 Issue: 3, 34 - 52, 31.12.2020

Abstract

Amaç: Bu araştırmanın amacı, ‘‘Harmanlanmış Öğrenme’’ ortamının öğrencilerin hentbol sporuna özgü, önceden belirlenmiş olan hentbol oyununun temel becerileri gelişimine etkisini incelemektir.
Yöntem: Araştırma yarı deneysel desen ile Özel Bahçeşehir Anadolu Lisesi 16 erkek öğrencisi ve Bahçelievler Şehit Samet Kırbaş Endüstri Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi 19 erkek öğrencisi ile hentbol takımında oynayan ortalama 6-7 aylık hentbol temel eğitimini başlangıç seviyesinde almış, toplam 35 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Hem deney hem de kontrol grubuna hentbol temel beceri testleri ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Deney grubuna ayrıca “Harmanlanmış Öğrenme Memnuniyet Ölçeği” ve “Oyun Performansı Değerlendirme Ölçeği” uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler, SPSS 21.0 programında betimsel istatistikler, gruplar arasındaki farkın belirlenmesinde Mann Whitney-U testi, ön test ve son test karşılaştırmalarında Wilcoxon testi ve değişkenler arası ilişkilerin betimlenmesinde ise korelasyon tekniği kullanılarak analiz edilmiştir.
Bulgular: Araştırma sonuçlarına göre, deney grubunun, kontrol grubuna göre daha fazla gelişme gösterdiği, yapılan tüm hentbol beceri test bulgularında görülmüştür. Deney grubu lise öğrencilerinin hentbol becerileri oyun performansı yüzdelik ortalamasının iyi düzeyde olduğu belirlenmiştir. Ayrıca deney grubu öğrencilerinin harmanlanmış öğrenme ortamına ilişkin memnuniyet düzeylerinin yüksek olduğu da belirlenmiştir.
Sonuç: Araştırmanın sonuçları; klasik spor eğitiminin, internet tabanlı, senkron yada asenkron olarak kullanılabilen web sayfaları Facebook, Youtube, Blog gibi çevrimiçi ortamlarla desteklenerek yapılan harmanlanmış eğitim çalışmalarıyla, sporcuların hentbol becerilerini geliştirmeye katkı sağladığını göstermektedir.

Thanks

Öncelikle bu çalışmanın her aşamasında bana destek veren tez danışmanım ve Bahçeşehir Üniversitesi Rektörü Prof Dr. Şirin Karadeniz 'e, ve hentbol konusuda bir duayen olan İstanbul Haliç Üniversitesi Öğretim Üyesi Dr. Mustafa Aslan'a teşekkür ederim .

References

  • Referans1. Açıkada, C., Çelenk, B., ve Hazır, T. (2005). Antrenman Bilimi Kongresi Özet Kitabı.( Şahin R. Hentbolda Oyun Performansının Değerlendirilmesi s. 55)
  • Referans2. Bersin, J. (2004). The blended learning book: Best practices, proven methodologies, and lessons learned.
  • Referans3. John Wiley & Sons. Blomqvist, M., Vänttinen, T., & Luhtanen, P. (2005). Assessment of secondary school students' decision-making and game-play ability in soccer. Physical Education and Sport Pedagogy, 10(2), 107-119.
  • Referans4. Carman, J. M. (2005). Blended Learnıng Desıgn: Fıve Key Ingredients.
  • Referans5. Geçer, A., & Dağ, F. (2012). Bir harmanlanmış öğrenme tecrübesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(1), 425-442.
  • Referans6. Demirhan, G. (2011) Spor Eğitiminde Bilişim Teknolojileri Kullanımı http://www.bilisimdergisi.org/s136 adresinden 05.04.2014 tarihinde alınmıştır
  • Referans7. Drucker, P. (1996). Yeni Gerçekler. (Çev. Birtane Karanakçı) Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, Beşinci Baskı, Ankara.
  • Referans8. Elsissy, A. (2013) Effect Of Hybrıd Learnıng On Student's Satısfactıon In Faculty Of Physıcal Educatıon. Science, Movement and Health, Vol. XIII, ISSUE 2 supplement, 2013 September 2013, 13 (2), s.396-403.
  • Referans9. Finn, A. ve Bucceri, M. (2004). A case study approach to blended learning. Los Angeles: Centra Software. Retrieved March, 23, 2008.
  • Referans10. Finn, A. ve Bucceri, M. (2004). A case study approach to blended learning, retrieved January 15,2008fromhttp://www.centra.com/download/whitepapers/CaseStudyBlendedLearning.pdf adresinden 04.04.2014 tarihinde alınmıştır.
  • Referans11. Gates, B. (1999). Önümüzdeki yol (çev. E. Davutoğlu ve A. Er¬dal). Ankara: Arkadaş Yayınları.
  • Referans12. Geçer, A. (2013). Harmanlanmış Öğrenme Ortamlarında Öğretim Elemanı-Öğrenci İletişimi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri • Educational Sciences: Theory & Practice - 13(1) • Kış/Winter • s.349-367
  • Referans13. Gedik, N (2013) Karma öğrenme ortamları. K. Çağıltay ve Yüksel Göktaş. Öğretim teknolojilerinin temelleri: Teoriler, araştırmalar, eğilimler. s.496-497.
  • Referans14. Graham, C. R., Allen, S., ve Ure, D. (2003). Blended learning environments: A review of the research literature. Unpublished manuscript, Provo, UT.
  • Referans15. Graham, C. R. (2004). Blended Learning Systems. (Eds. Curtis J. Bonk, Charles R. Graham, Jay Cross, ve Michael G. Moore) The Handbook of Blended Learning: Global Perspective, Local Designs. Pfeiffer Publishing, San Francisco.
  • referans16. Graham, C. R. (2006). Blended Learning Systems: Definition, Current Trends, ve Future Directions. The Hvebook of Blended Learning Global Perspectives, Locak Designs. (Ed: C. J. Bonk; C. R. Graham). Pfeiffer. San Francisco.
  • Referans17. Griffin, L. L., Mitchell, S. A., & Oslin, J. L. (1997). Teaching sports concepts and skills: A tactical games approach. Human Kinetics Publishers (UK) Ltd.
  • Redferans18. Gültekin, B. (2009). İlköğretim 5. ve 6. Sınıf Beden Eğitimi Derslerindeki Bazı Basketbol Temel Becerilerinin Öğretiminde Görsel Materyallerin Psikomotor Öğrenmeye Etkisinin İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Referans19. Güneş, B ve Çoknaz, H (2010). Beden Eğitimi Dersi Jimnastik Ünitesinde İşbirliğine Dayalı Öğrenmenin Öğrencilerin Erişi Düzeylerine Etkisi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education) 39: s.207-219 .
  • Referans20. İplikçi, M., Altay, F., & Coşkun, F. (2010). Basketbol Oyununun Öğretiminde Taktik Oyun Yaklaşımının Erişiye Etkisi. 11. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi, Kongre Özet Kitapçığı, 183-185.
  • Referans21. Karadeniz, Ş. ve Uluyol, Ç. (2009). Bir Harmanlanmış Öğrenme Ortamı Örneği: Öğrenci Başarısı ve Görüşleri.Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi,6 (I), s.60–84.
  • Referans22. Laurillard, D. (2002). Rethinking university teaching: A conversational framework for the effective use of learning technologies (London: Routledge: Second Edition.)
  • Referans23. Leser, R., Baca, A., & Uhlig, J. (2011). Effectiveness of multimedia-supported education in practical sports courses. Journal of sports science & medicine,10(1), s.184.
  • Referans24. MEB. (2007). Talim Terbiye Kurulu İlköğretim Beden Eğitimi Dersi Oğretim Programı www.meb.gov.tr . S.11
  • Referans25. Mesquita, I., Farias, C., & Hastie, P. (2012). The impact of a hybrid Sport Education–Invasion Games Competence Model soccer unit on students’ decision making, skill execution and overall game performance. European Physical Education Review, 18(2), s.205-219.
  • Referans26. MİRZEOĞLU, D., AKTAĞ, I., GÖCEK, E., & BOŞNAK, M. (2006). Bilgisayar Destekli Öğretimin Basketbol Becerilerinin Öğrenimi Üzerine Etkisi. Spor Yönetimi ve Bilgi Teknolojileri Dergisi, Issn, 1306-4371.
  • Referans27. Muratlı, S., Kalyoncu, O., ve Şahin, G. (2005). Antrenman ve müsabaka.İstanbul, Yaylım Yayıncılık, s.25.
  • Referans28. Muratlı, S. , Öner, K (1985) Hentbol’da Savunma- İstanbul,Oto Basımevi
  • Referans29. Muratlı, S (2012). Türkiye Hentbol Federasyonu Uluslararası Hentbol Antrenör Gelişim Semineri.Marmara Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu İstanbul
  • Referans30. Oğuz, A., Bıyıklı, C., Cukur, A., Erdem, M., Golgeli, S.,Şişman, F., Yavaş, A., Yavaş, A. (2002). Fiziksel Uygunlukların Gelişimi ve Psikomotor Becerilerin Kazandırılmasında Oyunla Yeniden Yapılanma. 2000’li Yıllarda Lise Eğitimine Cağdaş Yaklaşımlar Sempozyumu, Golden Medya Matbaacılık ve Tic. A.Ş.,İstanbul.
  • Referans31. Osguthorpe, R. T. ve Graham, C. R., 2003. Blended Learning Environments Definitionsand Directions. The Quarterly Review of Distance Education, 4(3), s.227-233. Referans32. (SEG) Spor Eğitim Grubu (2007). Beden Eğitimi ve Spor Öğretiminde Yeni ve Yaratıcı Yaklaşımlar Sempozyum Kitabı. Ankara.. Koca, C., Çiçek,Ş., Şahin,R.,Bulca Y.,Altay, F., Taktiksel Oyun Yaklaşımı Öğretimi (TOYA). s.14-45
  • Referans33. Singh, H., ve Reed, C. (2001). A white paper: Achieving success with blended learning. Centra software, c.1.
  • Referans34. Sloman, M. (2003). Training in the Age of the Learner. London, UK : Chartered Institute of Personnel and Development.
  • Referans35.Thorne (2003). Blended Learning: How to Integrate Online and Traditional Learning.
  • Referans36. Tuma, M., & Zahalka, F. (1997). Three dimensional analysis of jump shot in handball. Acta Universitatis Carolinae Kinanthropologica, 33, 81-86.
  • Referans37. Turkcapar, U (2011). Harmanlanmış Öğrenme Ortamlarının İlköğretim Öğrencilerinin Psikomotor Becerileri Kazanma Düzeylerine Etkisi.Doktora Tezi.Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara
  • Referans38. Uluyol, Ç., ve Karadeniz, Ş. Harmanlanmış Öğrenme Ortamlarında Proje Temelli Öğrenmeye İlişkin Öğrenci Görüşleri. IETC, S.257-262.
  • Referans39. Ünsal, H. (2010). Yeni bir öğrenme yaklaşımı: Harmanlanmış öğrenme. Milli Eğitim Dergisi, 185, 130-137.
  • Referans40. Ünsal, H. (2004). Yeni Bir Öğrenme Yaklaşımı: Harmanlanmış Öğrenme.
  • Referans41. Wilson, D., ve Smilanich, E. M. (2005). The other blended learning: a classroom-centered approach. John Wiley & Sons.
Year 2020, Volume: 3 Issue: 3, 34 - 52, 31.12.2020

Abstract

References

  • Referans1. Açıkada, C., Çelenk, B., ve Hazır, T. (2005). Antrenman Bilimi Kongresi Özet Kitabı.( Şahin R. Hentbolda Oyun Performansının Değerlendirilmesi s. 55)
  • Referans2. Bersin, J. (2004). The blended learning book: Best practices, proven methodologies, and lessons learned.
  • Referans3. John Wiley & Sons. Blomqvist, M., Vänttinen, T., & Luhtanen, P. (2005). Assessment of secondary school students' decision-making and game-play ability in soccer. Physical Education and Sport Pedagogy, 10(2), 107-119.
  • Referans4. Carman, J. M. (2005). Blended Learnıng Desıgn: Fıve Key Ingredients.
  • Referans5. Geçer, A., & Dağ, F. (2012). Bir harmanlanmış öğrenme tecrübesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(1), 425-442.
  • Referans6. Demirhan, G. (2011) Spor Eğitiminde Bilişim Teknolojileri Kullanımı http://www.bilisimdergisi.org/s136 adresinden 05.04.2014 tarihinde alınmıştır
  • Referans7. Drucker, P. (1996). Yeni Gerçekler. (Çev. Birtane Karanakçı) Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, Beşinci Baskı, Ankara.
  • Referans8. Elsissy, A. (2013) Effect Of Hybrıd Learnıng On Student's Satısfactıon In Faculty Of Physıcal Educatıon. Science, Movement and Health, Vol. XIII, ISSUE 2 supplement, 2013 September 2013, 13 (2), s.396-403.
  • Referans9. Finn, A. ve Bucceri, M. (2004). A case study approach to blended learning. Los Angeles: Centra Software. Retrieved March, 23, 2008.
  • Referans10. Finn, A. ve Bucceri, M. (2004). A case study approach to blended learning, retrieved January 15,2008fromhttp://www.centra.com/download/whitepapers/CaseStudyBlendedLearning.pdf adresinden 04.04.2014 tarihinde alınmıştır.
  • Referans11. Gates, B. (1999). Önümüzdeki yol (çev. E. Davutoğlu ve A. Er¬dal). Ankara: Arkadaş Yayınları.
  • Referans12. Geçer, A. (2013). Harmanlanmış Öğrenme Ortamlarında Öğretim Elemanı-Öğrenci İletişimi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri • Educational Sciences: Theory & Practice - 13(1) • Kış/Winter • s.349-367
  • Referans13. Gedik, N (2013) Karma öğrenme ortamları. K. Çağıltay ve Yüksel Göktaş. Öğretim teknolojilerinin temelleri: Teoriler, araştırmalar, eğilimler. s.496-497.
  • Referans14. Graham, C. R., Allen, S., ve Ure, D. (2003). Blended learning environments: A review of the research literature. Unpublished manuscript, Provo, UT.
  • Referans15. Graham, C. R. (2004). Blended Learning Systems. (Eds. Curtis J. Bonk, Charles R. Graham, Jay Cross, ve Michael G. Moore) The Handbook of Blended Learning: Global Perspective, Local Designs. Pfeiffer Publishing, San Francisco.
  • referans16. Graham, C. R. (2006). Blended Learning Systems: Definition, Current Trends, ve Future Directions. The Hvebook of Blended Learning Global Perspectives, Locak Designs. (Ed: C. J. Bonk; C. R. Graham). Pfeiffer. San Francisco.
  • Referans17. Griffin, L. L., Mitchell, S. A., & Oslin, J. L. (1997). Teaching sports concepts and skills: A tactical games approach. Human Kinetics Publishers (UK) Ltd.
  • Redferans18. Gültekin, B. (2009). İlköğretim 5. ve 6. Sınıf Beden Eğitimi Derslerindeki Bazı Basketbol Temel Becerilerinin Öğretiminde Görsel Materyallerin Psikomotor Öğrenmeye Etkisinin İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Referans19. Güneş, B ve Çoknaz, H (2010). Beden Eğitimi Dersi Jimnastik Ünitesinde İşbirliğine Dayalı Öğrenmenin Öğrencilerin Erişi Düzeylerine Etkisi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education) 39: s.207-219 .
  • Referans20. İplikçi, M., Altay, F., & Coşkun, F. (2010). Basketbol Oyununun Öğretiminde Taktik Oyun Yaklaşımının Erişiye Etkisi. 11. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi, Kongre Özet Kitapçığı, 183-185.
  • Referans21. Karadeniz, Ş. ve Uluyol, Ç. (2009). Bir Harmanlanmış Öğrenme Ortamı Örneği: Öğrenci Başarısı ve Görüşleri.Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi,6 (I), s.60–84.
  • Referans22. Laurillard, D. (2002). Rethinking university teaching: A conversational framework for the effective use of learning technologies (London: Routledge: Second Edition.)
  • Referans23. Leser, R., Baca, A., & Uhlig, J. (2011). Effectiveness of multimedia-supported education in practical sports courses. Journal of sports science & medicine,10(1), s.184.
  • Referans24. MEB. (2007). Talim Terbiye Kurulu İlköğretim Beden Eğitimi Dersi Oğretim Programı www.meb.gov.tr . S.11
  • Referans25. Mesquita, I., Farias, C., & Hastie, P. (2012). The impact of a hybrid Sport Education–Invasion Games Competence Model soccer unit on students’ decision making, skill execution and overall game performance. European Physical Education Review, 18(2), s.205-219.
  • Referans26. MİRZEOĞLU, D., AKTAĞ, I., GÖCEK, E., & BOŞNAK, M. (2006). Bilgisayar Destekli Öğretimin Basketbol Becerilerinin Öğrenimi Üzerine Etkisi. Spor Yönetimi ve Bilgi Teknolojileri Dergisi, Issn, 1306-4371.
  • Referans27. Muratlı, S., Kalyoncu, O., ve Şahin, G. (2005). Antrenman ve müsabaka.İstanbul, Yaylım Yayıncılık, s.25.
  • Referans28. Muratlı, S. , Öner, K (1985) Hentbol’da Savunma- İstanbul,Oto Basımevi
  • Referans29. Muratlı, S (2012). Türkiye Hentbol Federasyonu Uluslararası Hentbol Antrenör Gelişim Semineri.Marmara Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu İstanbul
  • Referans30. Oğuz, A., Bıyıklı, C., Cukur, A., Erdem, M., Golgeli, S.,Şişman, F., Yavaş, A., Yavaş, A. (2002). Fiziksel Uygunlukların Gelişimi ve Psikomotor Becerilerin Kazandırılmasında Oyunla Yeniden Yapılanma. 2000’li Yıllarda Lise Eğitimine Cağdaş Yaklaşımlar Sempozyumu, Golden Medya Matbaacılık ve Tic. A.Ş.,İstanbul.
  • Referans31. Osguthorpe, R. T. ve Graham, C. R., 2003. Blended Learning Environments Definitionsand Directions. The Quarterly Review of Distance Education, 4(3), s.227-233. Referans32. (SEG) Spor Eğitim Grubu (2007). Beden Eğitimi ve Spor Öğretiminde Yeni ve Yaratıcı Yaklaşımlar Sempozyum Kitabı. Ankara.. Koca, C., Çiçek,Ş., Şahin,R.,Bulca Y.,Altay, F., Taktiksel Oyun Yaklaşımı Öğretimi (TOYA). s.14-45
  • Referans33. Singh, H., ve Reed, C. (2001). A white paper: Achieving success with blended learning. Centra software, c.1.
  • Referans34. Sloman, M. (2003). Training in the Age of the Learner. London, UK : Chartered Institute of Personnel and Development.
  • Referans35.Thorne (2003). Blended Learning: How to Integrate Online and Traditional Learning.
  • Referans36. Tuma, M., & Zahalka, F. (1997). Three dimensional analysis of jump shot in handball. Acta Universitatis Carolinae Kinanthropologica, 33, 81-86.
  • Referans37. Turkcapar, U (2011). Harmanlanmış Öğrenme Ortamlarının İlköğretim Öğrencilerinin Psikomotor Becerileri Kazanma Düzeylerine Etkisi.Doktora Tezi.Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara
  • Referans38. Uluyol, Ç., ve Karadeniz, Ş. Harmanlanmış Öğrenme Ortamlarında Proje Temelli Öğrenmeye İlişkin Öğrenci Görüşleri. IETC, S.257-262.
  • Referans39. Ünsal, H. (2010). Yeni bir öğrenme yaklaşımı: Harmanlanmış öğrenme. Milli Eğitim Dergisi, 185, 130-137.
  • Referans40. Ünsal, H. (2004). Yeni Bir Öğrenme Yaklaşımı: Harmanlanmış Öğrenme.
  • Referans41. Wilson, D., ve Smilanich, E. M. (2005). The other blended learning: a classroom-centered approach. John Wiley & Sons.
There are 40 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Sports Medicine
Journal Section Makaleler
Authors

İsmail Çakıt

Şirin Karadeniz This is me

Publication Date December 31, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 3 Issue: 3

Cite

APA Çakıt, İ., & Karadeniz, Ş. (2020). Harmanlanmış Öğrenme Ortamlarının, Hentbolda Temel Becerilerin Gelişimine Etkisi. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 3(3), 34-52.

Sayın Araştırmacılar,

Spor Bilimleri alanındaki çalışmaları içeren uluslararası nitelikte ve hakemli dergi olarak yayımlanan ÇOMÜ Spor Bilimleri Dergisi'nin EYLÜL 2023'de çıkacak olan sayısı için dergimizin kapsamı dahilinde olan konularla ilgili özgün araştırma ve derleme türünde makaleler kabul edilecektir. Bu anlamda ilgili sayı için makaleler 2023 yılının AĞUSTOS ayı sonuna kadar gönderilebilir.

 Bilgilerinize sunulur.

Editör

Prof. Dr. Hürmüz KOÇ